Známe automobilky chcú spojiť sily a vytvoriť tak jedného z najväčších výrobcov áut na svete

  • Automobilky Renault a Fiat Chrysler sa chystajú oznámiť, že študujú možnosť spojiť svoje sily v alianciu
  • Tá by mohla vyústiť až vo fúziu oboch skupín
  • O celej veci má už dnes rokovať vedenie francúzskej automobilky
zdroj: pexels.com
  • Automobilky Renault a Fiat Chrysler sa chystajú oznámiť, že študujú možnosť spojiť svoje sily v alianciu
  • Tá by mohla vyústiť až vo fúziu oboch skupín
  • O celej veci má už dnes rokovať vedenie francúzskej automobilky

Automobilový koncern Fiat Chrysler Automobiles predložil svojmu francúzskemu konkurentovi Renault návrh na fúziu. V pondelok o tom informovala taliansko-americká automobilka. Potvrdila tak víkendové mediálne správy, že obe skupiny rokujú o rozsiahlej spolupráci.

Fúzia by vytvorila svetového lídra v odvetví a odstránila niektoré slabosti oboch automobiliek. Podľa Fiatu by v novom koncerne 50 % vlastnili akcionári FCA a 50 % akcionári Renaultu. Tlak na konsolidáciu medzi výrobcami áut zvýšili výzvy spojené s elektrifikáciou, sprísňovaním emisných noriem a drahými technológiami vyvinutými pre zosieťovanie vozidiel a autonómne riadenie.

Jeep EMEA News – The legendary Jeep Wrangler continues to demonstrate its award-winning credentials after winning the…

Gepostet von Fiat Chrysler Automobiles am Mittwoch, 16. Januar 2019

Spojením by vznikol tretí najväčší výrobca automobilov na svete po spoločnostiach Toyota a Volkswagen. Tento podnik by ročne produkoval okolo 8,7 milióna áut.

Obe spoločnosti už mali medzi sebou rokovať aj o určení produktov a regiónov na spoluprácu. Podniky by mohli ročne generovať tržby vo výške 5 miliárd eur.

Renault už dlhodobo tvorí alianciu s japonskými automobilkami Nissan a Mitsubishi. V rámci tejto trojice minulý rok predali 10,76 milióna automobilov. Ak by sme k tomuto objemu prirátali aj vozidlá od FCA, išlo by o takmer 15 miliónov automobilov.

Pri takejto produkcii by predbehli aj momentálneho lídra na trhu – automobilku Volkswagen, ktorý len za minulý rok predal 10,83 milióna vozidiel.

Treba tiež spomenúť, že v portfóliu FCA sú aj značky ako Alfa Romeo, Fiat, Chrysler, Dodge, Jeep alebo Maserati. Skupina deklaruje, že v súčasnosti zamestnáva až 199-tisíc zamestnancov.

Koncern FCA už s Renaultom spolupracuje, no iba na úžitkových vozidlách. Jedným z hlavných dôvodov fúzie je zrejme aj zdieľanie platforiem pre osobné automobily. Pravdou je, že FCA majú v portfóliu značky s nejasnou budúcnosťou. Pomoc v podobe zdieľania by im tak mohla zachrániť krk. Na oficiálne vyhlásenie si ale musíme ešte počkať. Dôjsť by k nemu malo ešte dnes.

zdroj: fcagroup.com, techcrunch.com, autonews.com, TASR

Najnovšie video