Známeho saskára „v kapucni“ odvolali z lukratívnej funkcie. Tabák reagovala svojsky
- Juraja Krúpu zo strany Sloboda a Solidarita dnes odvolali z funkcie predsedu Výboru Národnej rady SR pre obranu a bezpečnosť
- Romana Tabák sa z tohto kroku teší na sociálnych sieťach
- Juraja Krúpu zo strany Sloboda a Solidarita dnes odvolali z funkcie predsedu Výboru Národnej rady SR pre obranu a bezpečnosť
- Romana Tabák sa z tohto kroku teší na sociálnych sieťach
Juraj Krúpa, ktorý bol predsedom výboru pre obranu a bezpečnosť, bol odvolaný parlamentom v tajnom hlasovaní s podporou 68 zo 104 hlasujúcich poslancov. Smer predložil návrh na jeho odvolanie a kritizoval jeho neschopnosť viesť výbor kompetentne. Odvolanie Juraja Krúpu sa diskutovalo už od jeho odchodu z OĽANO. Výbor sa mal stretávať už len raz pred predčasnými voľbami.
K odvolaniu sa vyjadrila na svojom facebookovom profile aj poslankyňa Romana Tabák so slovami – „Po Janke zvädol ďalší tulipán. Krúpu sme odvolali z predsedníckej stoličky. Nemali čo na nich robiť. Dovidenia SAS.“
Odídenec OĽANO
Juraj Krúpa, bývalý predseda brannobezpečnostného výboru a poslanec, oznámil minulý rok v lete svoj odchod z poslaneckého klubu OĽANO a vstup do klubu SaS. Krúpa kritizoval hodnotové zmeny v OĽANO a príklon hnutia k ultrakonzervativizmu, o čom sme ťa informovali už v staršom článku.
Šéf SaS Richard Sulík privítal Krúpu v klube a označil ho za odborníka na obranu. Premiér Eduard Heger nazval Krúpov odchod straníckym egoizmom a hnutie OĽANO sa vyjadrilo, že odchod Krúpu z klubu zamrzí. Klub OĽANO už opustili viacerí poslanci v minulosti, a po Krúpovom odchode mal mať 47 členov.
Strana odvolaného Krúpu predkladá nový návrh uznesenia
Strana Sloboda a Solidarita (SASKA) momentálne predkladá návrh uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky, ktorý by mal zaviazať vládu a predstaviteľov Slovenska k hlasovaniu za technologickú neutralitu pohonov automobilov.
Tento návrh sa týka zákazu registrácie nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035, ktorý sa plánuje v Európskej únii. Strana Sloboda a Solidarita sa domnieva, že tento zákaz by mal byť nahradený technologickou neutralitou pohonov, aby nedošlo k odstráneniu konkurencie a spomaleniu vývoja.
Strana preto navrhuje, aby Slovenská republika podporovala zachovanie technologickej neutrality v oblasti pohonov tak, aby určitý druh osobnej a nákladnej prepravy z hľadiska pohonu nebol nadradený nad iný bez primeraného a legitímneho dôvodu, ako je napríklad ochrana životného prostredia.
Strana sa o tejto problematike obrátila aj na prezidentku Slovenskej republiky Zuzanu Čaputovú s tým, že zákaz registrácie nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035 predstavuje hrubé porušenie ústavného zákona a svojvoľné konanie ministerstva životného prostredia na čele s Jánom Budajom.
Sloboda a Solidarita tvrdí, že ministerstvo pri zákaze spaľovacích motorov nerešpektovalo stanovisko parlamentného výboru pre európske záležitosti a so zákazom súhlasilo. SASKA chce preto týmto návrhom uznesenia zachovať slobodu voľby a súťaž v oblasti technológií v oblasti pohonov automobilov.
„SR je proti všetkým iniciatívam a reguláciám na úrovni EÚ smerujúcim k znevýhodňovaniu, predražovaniu využívania alebo k zákazu spaľovacích motorov, pri ktorých nie je jednoznačne zrejmé, že sú v prospech vyššieho cieľa, ktorým je osobitne zdravé životné prostredie,“ podčiarkol Marián Viskupič.
Zdroje: Facebook/Romana Tabák, TASR, Facebook/Juraj Krúpa, Redakcia