Známej značke došla trpezlivosť, odchádza zo sociálnych sietí. Niektoré veci už ďalej nedokáže akceptovať

  • Kozmetická spoločnosť Lush odchádza z najpopulárnejších sociálnych sietí
  • Tvrdí, že Facebook zabraňuje ľudom relaxovať, upozorňujú, že sociálne siete majú zlý vplyv na duševné zdravie
  • Od Facebooku, Instagramu, Tik Toku a Snapchatu sa plánuje spoločnosť odstaviť zatiaľ na rok
muž, žena, tetovanie
Unsplash/Mad Rabbit, Fornander
  • Kozmetická spoločnosť Lush odchádza z najpopulárnejších sociálnych sietí
  • Tvrdí, že Facebook zabraňuje ľudom relaxovať, upozorňujú, že sociálne siete majú zlý vplyv na duševné zdravie
  • Od Facebooku, Instagramu, Tik Toku a Snapchatu sa plánuje spoločnosť odstaviť zatiaľ na rok

Kozmetická spoločnosť Lush urobila rázny krok – odchádza zo sociálnych sietí. Chcú tým upozorniť na to, že sociálne siete sú toxické a upriamiť pozornosť na to, že sociálne siete majú zlý vplyv na duševné zdravie. 

Ako uvádza Guardian, Lush od piatku nenájdeš na Facebooku, Snapchate, Instagrame ani Tik Toku. Spoločnosť sa k tomuto kroku odhodlala krátko potom, čo jedna z bývalých  zamestnankýň Frances Haugen obvinila Facebook z toho, že uprednostňuje zisk pred verejným dobrom. 

Sociálne siete Lush ruší v každej krajine

Ako informuje Forbes Česko, sociálne siete Lush ruší v každej krajine, kde pôsobí. 

Vkladáme všetko svoje úsilie do vytvárania produktov, ktoré ľuďom pomáhajú vypnúť, relaxovať a dbať o životnú pohodu. Sociálne siete sú s tým v priamom rozpore. Ich algoritmy nútia ľudí scrollovat a sledovať ďalšie a ďalšie príspevky a, naopak, im bránia relaxovať a vypnúť,“ komentuje tento krok Jack Constantine, ktorý má v spoločnosti na starosť oblasť digitalizácie. 

Možno sa vrátia, má to však podmienku

Spoločnosť avizuje, že sa na sociálne siete vráti až vtedy, keď bude zabezpečená efektívnejšia ochrana užívateľa pred škodlivým obsahom. Dúfa, že platformy na to prijmú nové zákony, informuje Guardian.

Lush bude offline minimálne rok. Z online priestoru však spoločnosť nezmizne úplne, na komunikáciu bude využívať YouTube, Twitter a Pinterest.

Forbes Česko upozorňuje, že „vypnutie“ sociálnych sietí sa môže negatívne odraziť aj na tržbách. Na sociálnych sieťach majú totižto miliónové publiká.

Jack Constantine pre BBC uviedol, že škodu odhaduje vo výške desať miliónov libier, spoločnosť však verí, že sa im stratu podarí dohnať. „Máme rok na to, aby sme sa to pokúsili získať späť a dúfajme, že sa nám to podarí.“

Odídu z Instagramu všetci? 

Tomáš Pohl z agentúry Justmighty pre Forbes Česko vysvetlil, že to nie je raritné, zo sociálnych sietí odišli už viaceré spoločnosti. Pohl hovorí o možnom začiatku nového trendu. 

Je to určitá forma protestov. Značky kopírujú dlhodobý trend užívateľov. Tí začali odchádzať z Facebooku, pretože im prišiel toxický a plný reklám. To isté se deje na Instagrame. Spoločnosti, ktoré se takto rozhodnú, dávajú najavo, že sú silné, samostatné a že chcú ísť vlastnou cestou. Nie každá firma si to však môže dovoliť,“ vysvetlil. 

Zdroje: Guardian, Forbes Česko, BBC

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá