Plánuješ ešte letnú dovolenku? Nemusíš cestovať stovky kilometrov, luxus môžeš zažiť aj na Slovensku

  • Čo by sa stalo, keby sa deti správali ako dospelí?
  • Najnovší reklamný spot známeho hotela prekvapuje svojou netradičnosťou
  • V hlavnej úlohe sú deti, ktoré zvládajú netradičné úlohy
salamandra
  • Čo by sa stalo, keby sa deti správali ako dospelí?
  • Najnovší reklamný spot známeho hotela prekvapuje svojou netradičnosťou
  • V hlavnej úlohe sú deti, ktoré zvládajú netradičné úlohy

Najnovšia kampaň Salamandra resort zvolila netradičný prístup – v hlavných úlohách reklamného spotu sa objavujú výhradne deti, no nie v rolách, v akých bývajú v hotelových reklamách zvyčajne zobrazované.

Namiesto detských úsmevov a behania po ihrisku vstupujú do sveta dospelých – riadia si deň, pripravujú si jedlo, starajú sa o bezpečnosť pri bazéne. Výsledkom je séria obrazov, ktoré pôsobia rovnako zábavne ako provokatívne.

Využiť deti ako hlavných protagonistov kampane nie je samo osebe nič nové. No keď sú postavené do úloh, ktoré bežne plnia dospelí, vznikne niečo nečakané – a miestami až absurdne presné.

Salamandra resort sa rozhodol predstaviť svoju baby-friendly filozofiu cez spoty, v ktorých sú deti „malými dospelými“.

Vhodný pre dospelých aj deti

Salamandra resort je štvorhviezdičkový hotel ukrytý v srdci Štiavnických vrchov, len kúsok od historickej Banskej Štiavnice.

Leží priamo pri zjazdovke a v blízkosti jazera, ponúka 56 izieb a apartmánov, reštauráciu s regionálnymi surovinami, wellness centrum, vnútorný bazén aj detské ihriská.

Salamandra sa dlhodobo profiluje ako baby-friendly destinácia – ponúka animačné programy, detské menu, vybavenie pre najmenších a bezpečný areál vhodný pre kočíky aj menšie deti.

Najnovšia kampaň to zvýrazňuje nečakaným spôsobom: deti v spotoch vystupujú ako dospelí a ukazujú, že v Salamandre si užívajú rovnaký komfort, starostlivosť aj voľnosť ako ich rodičia. Pozri si viac o hoteli →

Snímka obrazovky 2025-06-27 o 11.25.00
zdroj: PSH

Deti ako hlavní aktéri

Spot otvára úsmevná scéna v kúpeľni, kde si malý chlapec dôsledne češe vlasy pred zrkadlom a okolo seba má uterák. Všetko pôsobí ako bežné ráno dospelého muža v hoteli.

Nasleduje zostup do apartmánu, kde už v kuchyni varí dievča – v detskej verzii hotelovej hostky, ktorá sa zhostila úlohy šéfkuchárky. Každý pohyb má svoje miesto, všetko prebieha vážne, no súčasne s jasnou dávkou detskej spontánnosti.

V ďalších záberoch je zobrazený piknik pod holým nebom – deti sedia na deke, rozkladajú jedlo, džúsy a spoločenské hry. Nie je to rozbitý chaos detského ihriska, ale upravený obraz detskej verzie dokonalého letného oddychu.

V ďalších záberoch malí dospelí hrajú tenis, neskôr oddychujú pri bazéne. Nechýba ani detský plavčík výrazne pripomínajúci klasické postavy z amerického Baywatchu.

Výjav, ktorý by mohol pôsobiť komicky, si však udržiava jednotný štýl celej kampane – deti tu nie sú karikatúrou, ale dôsledne hrajú dospelé roly. Pozri si, ako hotel vyzerá →

Netradičný projekt zožal veľký úspech

Kampaň rozvíja koncept, v ktorom deti nevystupujú ako doplnok k dospelým, ale ako plnohodnotní aktéri hotelového života. Podľa zástupcov hotela ide o reakciu na to, ako je často prístup k rodinám s deťmi obmedzený len na technické vybavenie alebo izolované detské zóny.

„Nešlo nám o to, aby sme ukázali, že deti zvládnu hotel samy. Skôr sme sa chceli pozrieť na to, ako by to vyzeralo, keby sme ich brali ako plnohodnotnú súčasť priestoru. Nie ako niekoho, koho treba zatvoriť do herne, ale ako ľudí s vlastnými pravidlami,“ približuje Petra Teplanová, Head of Marketing Premium Star Hotels. 

„Tento kreatívny koncept vznikol práve preto, že sami máme malé deti. Dobre vieme, ako rady sa hrajú na dospelých a vžívajú sa do ich rolí. Kampaň bola preto prirodzeným spôsobom, ako ukázať, čo všetko môžu v hoteli zažiť nielen deti, ale aj ich rodičia,“ vysvetlil Martin Moncoľ, majiteľ agentúry Press Play z Banskej Bystrice, ktorá stojí za tvorbou spotu.

Každý záber, hoci pôsobí ako inscenácia, vychádza zo známych situácií, ktoré zažíva väčšina rodín na dovolenke. Zmena nastáva v tom, kto drží kontrolu.

Kým v bežnom svete rozhodujú dospelí, v tejto kampani majú všetko v rukách deti – a práve to z nej robí netradičný projekt v kontexte cestovného ruchu.

„Chceli sme ukázať svet očami detí a zároveň poukázať na to, aké dôležité je vytvoriť priestor, kde sa deti cítia ako doma – šťatne, slobodne a bezpečne. V našej kampani preto deti preberajú „dospelácke“ roly, čím symbolicky vyjadrujeme, že u nás majú svoje vlastné miesto, dôležitú úlohu a že ich pohodlie a zážitky sú pre nás rovnako prioritné ako tie dospelácke,“ vysvetľuje Petra.

salamandra_deti__12
zdroj: PSH – Deti sú v rôznych situáciá – napríklad aj ako personál hotela.

Hotel láka v zime aj v lete

Salamandra resort je komplex, ktorý sa špecializuje na pohodlný a bezpečný pobyt pre celé rodiny. Nachádza sa v malebnom prostredí Štiavnických vrchov, ktoré láka návštevníkov nielen v zime na lyžovanie, ale aj v lete na prechádzky, cyklotúry či relax pri vode.

Rezort ponúka široké spektrum služieb, ktoré sú prispôsobené potrebám rodičov s deťmi – od detských ihrísk, cez wellness s bazénom vhodným aj pre najmenších, až po animácie a špeciálne detské menu v reštaurácii.

Všetko je navrhnuté tak, aby rodiny mohli spolu tráviť kvalitný čas bez starostí. Salamandra má k dispozícii 56 izieb a apartmánov, reštauráciu s lokálnymi surovinami, wellness centrum s vnútorným bazénom, vonkajšie ihriská a rozsiahle priestory vhodné pre rodiny s deťmi vrátane bezpečných zón pre deti. 

„V izbách sú k dispozícii detské postieľky, nočníky či stupienky k umývadlám, aby sa aj tí najmenší cítili ako doma. V reštaurácii ponúkame detské stoličky, špeciálne detské menu a možnosť ohrievania jedla. Deti sa môžu zahrať na veľkom vonkajšom ihrisku alebo v interiérovom detskom kútiku,“ hovorí Petra. 

Obľúbeným miestom je aj krytý bazén, ktorý ma plytšiu časť a počas vybraných víkendov pripravujú aj tématické animácie a tvorivé dielničky. Komplex je prístupný aj s kočíkmi a poskytuje služby ako požičovňa detskej výbavy a animačné programy pre rôzne vekové kategórie.

salamandra_deti__3
zdroj: PSH – Deti si dokonca užívajú aj piknik, pri ktorom si tradične spravia selfie.

V Štiavnických vrchoch ponúka Salamandra prístup k prírode aj športu

Hotel je obklopený hustou sieťou cyklotrás a turistických chodníkov. V letnej sezóne funguje pri hoteli lanovka, ktorú môžu využiť aj horskí cyklisti.

Nechýba požičovňa bicyklov, štvorkoliek a paddleboardov, vďaka čomu je možné striedať aktivity počas celého dňa. Z rezortu je to len niekoľko minút k tajchom – Horný Hodrušský je hneď pri hoteli, v dosahu sú aj Počúvadlo či Vindšachtské jazero.

Okolie ponúka nenáročné prechádzky aj náročnejšie túry, ktoré vedú po lesoch, lúkach a popri starých banských technických pamiatkach, ktoré tiež stoja za návštevu.

Pre rodiny s deťmi sú k dispozícii detské ihriská, animačné programy a bezpečné zóny na hranie, no ponuka rezortu je z veľkej časti zameraná aj na aktívnych dospelých a páry, ktoré hľadajú pokoj, pohyb a priamy kontakt s prírodou.

Podľa Petry Teplanovej Salamandra resort najčastejšie navštevujú rodiny s deťmi do 10 rokov, ktoré hľadajú kombináciu oddychu a aktívneho trávenia času.

„Pre hostí zo Slovenska je zároveň atraktívna dostupnosť a lokalita rezortu. Veľkú väčšinu našej klientely tvoria práve domáci návštevníci, predovšetkým z Bratislavského kraja. Zo zahraničia k nám prichádzajú skôr biznis hostia, alebo skupiny, ktoré majú záujem o športové aktivity v okolí, či spoznávanie prírodných krás,“ dodala Petra.

Snímka obrazovky 2025-06-27 o 11.25.54
zdroj: PSH – Salamandra resort ponúka množstvo aktivít v lete, ale aj v zime.

Reklamy s deťmi fungujú

Reklamné videá pôsobia miestami ako hravá paródia, no nie sú karikatúrou. Výrazná estetika, pomalé tempo a dôsledné vystupovanie detských postáv vytvárajú zvláštny kontrast – absurdnosť situácií sa stretáva s mimoriadne vážnym podaním.  

Zobrazovanie detí v dospeláckych úlohách môže byť účinným marketingovým ťahom, no zároveň kladie dôraz na hranicu medzi kreatívnym gestom a nevhodným posolstvom.

Presne ako v prípade detských plavčíkov, kuchárok či samostatných hostí zobrazených v reklamných spotoch Salamandra resort. Deti, ktoré v reklamách vystupujú ako dospelí, okamžite upútajú pozornosť – a práve v tom to funguje. 

salamandra_deti__9
zdroj: PSH – Reklamné spoty pôsobia miestami ako paródia, no nie karikatúra.

Čítaj viac z kategórie: Objavujeme Slovensko

Najnovšie videá

Trendové videá