Zo Slovenska do sveta: Úspešná slovenská firma po veľkom úspechu otvára prvú pobočku vo Fínsku, plánuje aj Silicon Valley

  • Katarína Šimková pred rokmi objavila dieru na trhu, vznikla z toho úspešná obchodná agentúra
  • Teraz rastie do zahraničia, otvára pobočku vo Fínsku a zálusk má aj na Amsterdam a Silicon Valley
  • Obchodovať má v pláne slovenské, české i fínske firmy, pôsobenie na Slovensku však nie je podmienkou
dealfactory
pixabay / Lauramba / Deal Factory
  • Katarína Šimková pred rokmi objavila dieru na trhu, vznikla z toho úspešná obchodná agentúra
  • Teraz rastie do zahraničia, otvára pobočku vo Fínsku a zálusk má aj na Amsterdam a Silicon Valley
  • Obchodovať má v pláne slovenské, české i fínske firmy, pôsobenie na Slovensku však nie je podmienkou

Nájsť kvalitných obchodníkov je pre firmy veľkou výzvou – vytvárať databázu klientov, posielať presvedčivé ponuky, zvládnuť telefonát a zaťažujúce stretnutia je omnoho náročnejšie, než sa zdá.

Aj preto obchodníci fluktuujú – v jednom zamestnaní nie sú dlho. To je však pre firmu veľký problém – kým sa obchodník naplno rozbehne, prejsť musí minimálne niekoľko týždňov. Strácajú sa tak čas aj príjem.

Objavila dieru na trhu

Skúsená obchodníčka Katarína Šimková si však tento problém na slovenskom trhu všimla a založila Deal Factory, vôbec prvú obchodnú agentúru na Slovensku.

Obchodníkov jednoducho prenajíma a firmám tak šetrí čas, financie a námahu. Zároveň sa zameriava aj na školenie či motiváciu, ktoré firmy radšej prenechávajú jej. Navyše, Deal Factory je lacnejšia ako fulltime obchodník. Ich príjmy totiž pochádzajú predovšetkým z provízií a dohodnutých obchodov. Okrem toho však funguje externý obchodník prakticky rovnako ako interný.

Prenájom obchodníkov je pre firmy teda výhodnejší aj z ekonomického hľadiska. „Kým interný obchodník potrebuje byť zamestnaný, mať k dispozícii telefón, auto a ďalšie drahé záležitosti, u nás sú tieto položky priamo vo fixnej cene obchodníka,“ hovorí Katarína Šimková. Netreba tiež myslieť na školenia či kurzy.

zdroj: Katarína Šimková

Slovenská firma má so svetom veľké plány

Katarína má však so svojou agentúrou ešte veľké plány. Klientov je čoraz viac a je čas vyraziť za hranice, do Fínska, kde Deal Factory otvára svoju tretiu pobočku. Priamo z Helsínk chce pomôcť rásť klientom aj mimo slovenského trhu.

„Uvedomili sme si, že máme naozaj talentovaných a skúsených obchodníkov, ktorí majú výborné výsledky. Je škoda ich limitovať na slovenskom trhu a neponúknuť naše služby aj zahraničným firmám. Zároveň sme pochopili, že dopyt po kvalitných obchodníkoch vo svete je obrovský,“ poznamenáva. 

Ľudia v škandinávskych krajinách sú zároveň vo všeobecnosti naklonení inováciám a pozitívom je aj priaznivé podnikateľské prostredie. To zabezpečí slovenskej obchodnej agentúre rast aj ďalej do sveta. Ďalší rok sú totiž v pláne Amsterdam a Silicon Valley.

Prečo práve Fínsko?
  • sú tam slovenské firmy, ktoré majú záujem rásť na fínskom či inom severnom trhu
  • sú tam fínske firmy, ktoré chcú obchodovať na Slovensku a v Česku
  • sú tam fínske firmy, ktoré chcú rásť do sveta

zdroj: unsplash

Ako to vyzerá v praxi?

Prenajatí obchodní zástupcovia predávajú klientove produkty a služby v jeho mene podľa vopred dohodnutého obchodného procesu a stratégie. Cieľom takéhoto obchodu je získanie objednávky alebo podpis zmluvy.

„V takomto obchodovaní je teda zahrnuté všetko od vytvorenia databázy na kontaktovanie, cez mailing na danú databázu, telefonáty, stretnutia, osobnú prezentáciu produktu či služby, až po vybavenie objednávky,“ dodáva zakladateľka Deal Factory.

Katarína a jej Deal Factory sa mohli veľmi rýchlo pochváliť skvelými výsledkami. Tie si začali všímať ďalšie a ďalšie firmy a ponuky prichádzali. Nielen na predaj, ale napríklad aj na nastavenie obchodných procesov a tímov – čo je ďalšie „prechodné obdobie“, kedy obchodníci nepracujú efektívne.

Okrem toho neustále pribúdajú nové služby – najnovšou je tzv. zákaznícky servis, kedy obchodník z Deal Factory accountuje už existujúcich klientov. Keďže sú vyškolení salesáci a nielen administratívni zamestnanci, majú násobne vyššie konverzie a druhú stranu vedia kvalitne a rýchlo upsellovať.

zdroj: Deal Factory

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá