Zomrel miliardár, ktorý navždy zmenil svet televízie. Zakladateľ HBO, Charles Dolan mal 98 rokov

  • Dolan umrel prirodzenou smrťou
  • Jeho majetok sa odhaduje na 5, 4 miliardy dolárov
Charles Dolan
  • Dolan umrel prirodzenou smrťou
  • Jeho majetok sa odhaduje na 5, 4 miliardy dolárov
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Vo veku 98 rokov opustil svet muž, ktorý navždy zmenil svet televízie. Charles Dolan, zakladateľ veľkých mediálnych spoločností, ako napríklad Home Box Office Inc. (HBO), a Cablevision Systems Corp, skonal v sobotu (28. 12.) prirodzenou smrťou, informuje denník Newsday

Zomrel zakladateľ HBO Charles Dolan

„S hlbokým zármutkom oznamujeme, že nás opustil náš milovaný otec a rodinný patriarcha Charles Dolan, vizionár a zakladateľ HBO a Cablevision,“ uviedla Dolanova rodina vo vyhlásení pre denník.

Podľa magazínu Forbes dosahoval Dolanov majetok hodnotu 5,4 miliardy dolárov. Charles Dolan sa preslávil ako priekopník v mediálnom priemysle, kde zohral kľúčovú úlohu pri formovaní modernej televízie a jeho inovácie prispeli k rozvoju káblových služieb a obsahu na vyžiadanie.

História ukázala, že svojím podnikaním tiež výrazne ovplyvnil spôsob, akým ľudia sledujú televíziu a konzumujú mediálny obsah. Predtým, ako vstúpil do mediálneho priemyslu, Dolan začal svoju kariéru založením spoločnosti, ktorá umiestňovala reklamné bannery na lietadlá. 

V roku 1972 Dolan založil Home Box Office (HBO), čo bola jedna z prvých televíznych služieb, ktoré ponúkali prémiový obsah bez reklám. HBO sa neskôr stalo lídrom v produkcii originálneho obsahu, ktorý formoval modernú televíziu. 

Dolan vždy hľadal nové spôsoby, ako priniesť ľuďom lepší prístup k obsahu. Veril v dôležitosť technologických inovácií a mal odhodlanie posúvať hranice v televíznej zábave. Napriek svojmu bohatstvu a vplyvu v mediálnom svete bol Dolan celý život relatívne nenápadnou postavou a zriedkavo sa ukazoval na verejnosti. 

Príbeh HBO

História HBO (Home Box Office) je príbehom inovácie a priekopníctva v mediálnom priemysle. Ako sme vyššie spomínali, spoločnosť bola založená 8. novembra 1972 v New Yorku Charlesom Dolanom a jeho firmou Sterling Communications. HBO sa stalo prvou prémiovou káblovou televíznou službou v USA, ktorá ponúkala obsah bez reklám za mesačný poplatok. Prvé vysielanie odštartovalo športovým podujatím – hokejovým zápasom New York Rangers – a filmom Sometimes a Great Notion.

V roku 1975 HBO ako prvé využilo satelit na distribúciu svojho obsahu po celých Spojených štátoch, čo umožnilo rýchle rozšírenie aj mimo veľkých miest. Táto technologická inovácia upevnila jeho vedúce postavenie v oblasti prémiovej káblovej televízie a priniesla exkluzívne športové udalosti, ako napríklad boxerské zápasy.

V 80. rokoch HBO začalo produkovať vlastné programy, čím sa odlíšilo od konkurenčných sietí. Medzi jeho prvé originálne diela patril satirický seriál Not Necessarily the News. Spolupráce s hollywoodskymi štúdiami priniesli divákom exkluzívne premiéry veľkých filmových hitov, čo výrazne zvýšilo popularitu siete.

HBO si v 90. rokoch vybudovalo reputáciu producenta kvalitného a inovatívneho obsahu. Práve v tomto období vznikli ikonické seriály, ako Oz – väzenská dráma, The Sopranos – kultový príbeh mafiánskej rodiny, a Sex and the City – slávny seriál o živote štyroch žien v New Yorku. Tieto programy upevnili jeho pozíciu lídra v oblasti prémiovej televíznej zábavy.

S nástupom 21. storočia sa HBO rozšírilo do viac ako 50 krajín a pokračovalo vo vytváraní úspešných seriálov, ako boli The Wire a Game of Thrones. V roku 2010 spustilo HBO Go, čo umožnilo divákom streamovať obsah online a predbehlo mnohé konkurenčné platformy.
V súčasnej ére streamingu, od roku 2020, HBO Max spojilo obsah HBO s ďalšími produkciami a filmami pod jednu strechu, čím sa stalo významným hráčom v digitálnom mediálnom priestore. Seriály ako Succession, Euphoria či The Last of Us potvrdzujú, že HBO si stále drží vysokú kvalitu a dokáže konkurovať gigantom ako Netflix či Disney+.

HBO sa za desaťročia svojej existencie stalo symbolom inovácií, kvalitného obsahu a odvážneho experimentovania. Jeho odkaz spočíva v neustálom formovaní televíznej kultúry a zásadnom vplyve na celý mediálny priemysel.

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Newsday, Forbes

Najnovšie videá

Trendové videá