Zomrel zakladateľ ikonickej značky oblečenia, ktorá je známa svojími provokatívnymi kampaňami

  • Známy businessman Gilberto Benetton založil svetoznámu značku spolu so svojim súrodencami už pred viac ako polstoročím
  • Vo svete si s United Colors of Benetton získal množstvo fanúšikov aj kritikov
  • Značka je totižto známa svojimi kontroverznými reklamnými kampaňami
collage
Autogrill/modeintextile.fr
  • Známy businessman Gilberto Benetton založil svetoznámu značku spolu so svojim súrodencami už pred viac ako polstoročím
  • Vo svete si s United Colors of Benetton získal množstvo fanúšikov aj kritikov
  • Značka je totižto známa svojimi kontroverznými reklamnými kampaňami

Ambiciózny podnikateľ

Gilberto spolu so súrodencami Carlom, Lucianom a Giulianou založili spoločnosť Benetton v roku 1965. V skratke, je dnes z obyčajného predajcu svetrov sieť viac ako 5000 predajní po celom svete. Zatiaľ čo napríklad jeho brat Luciano zostal verný rodinnej značke, Gilberto videl potenciál nie len v budovaní biznisu v textilnom priemysle, no svoje investície posunul aj do finančného sektora (Edizione Holding SpA), dopravy, mýtnych diaľníc a letísk (Atlantia S.p.A.), športu a aj gastra (reťazec reštaurácií Autogrill SpA).

Kontroverzné kampane

Samotnú značku United Colors of Benetton pomohol presláviť svetoznámy Oliviero Toscani, reklamný mág, ktorý je zodpovedný za niekoľko jej nezabudnuteľných kampaní. Dotýka sa v nich tých najpálčivejších tém, najmä sociálnej nerovnosti a rasovej otázky. Medzi najznámejšie fotografie, ktoré počas 18-ročnej spolupráce pre módnu značku vytvoril, patrí napríklad bozk kňaza s mníškou, matka tmavej pleti dojčiaca biele dieťa alebo tri ľudské srdcia.

Ohromný majetok

Podľa Bloomberg Billionairs Index sa hodnota majetku zosnulého podnikateľa v súčasnosti pohybuje na hodnote 3 miliardy dolárov a rovnaký podiel by mali mať aj spoluzakladatelia ikonickej spoločnosti Colors of Benetton, jeho traja súrodenci. V rebríčku miliardárov sa podľa Forbesu Gilberto Benetton v súčasnosti nachádza na 652. mieste.

Kritici sa už pred časom zhodli, že módna značka typická svojimi veselými farbami tápa na vlnách kreativity a viac nedokáže súťažiť so súčasnou vlnou konkurentov. Po tom, ako vedenie stratilo jedného z členov, to bude mať na trhu ešte určite o niečo ťažšie.

Zdroj: Bloomberg

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech