ZSSK čelí technickému výpadku. Nefunguje web, problémy hlásia aj pokladnice

  • Železničná spoločnosť Slovensko čelí technickým problémom
  • Nefunguje online systém ani niektoré pokladnice na staniciach
vlaky, zssk
  • Železničná spoločnosť Slovensko čelí technickým problémom
  • Nefunguje online systém ani niektoré pokladnice na staniciach
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) nefunguje predaj lístkov, informoval Denník N. Podľa ich zistení sa cestovné lístky nedajú kúpiť online a problémy s predajom sú hlásené aj na viacerých staniciach pri pokladničných okienkach. Zástupcovia štátneho dopravcu potvrdili, že cestujúci môžu zatiaľ nastupovať do vlakov aj bez lístka.

Štátny dopravca v diskusii na Facebooku uviedol, že o výpadku vie a pracuje na jeho odstránení. „Máme výpadok systému, rieši to naše IT oddelenie, viac v tejto chvíli povedať nevieme,“ vyjadril sa pre Denník N aj predstaviteľ vedenia ZSSK.

Za bežných okolností ZSSK účtuje za nákup vnútroštátnych lístkov príplatky – v pokladnici jedno euro a vo vlaku tri eurá. Pri výpadkoch systému však príplatky neúčtuje, prípadne si cestujúci môžu uplatniť reklamáciu. Spoločnosť sa za vzniknuté komplikácie ospravedlňuje a ďakuje cestujúcim za trpezlivosť. 

Vyjadrenie hovorcu

Startitup kontaktoval hovorcu ZSSK a požiadal o vyjadrenie k situácii. Dominik Drevický potvrdil, že nefunkčné sú online predaj cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom a e-shop ZSSK. Problémy zasiahli aj pokladne vybavené terminálmi s komplexným vybavením cestujúcich (KVC). Predaj lístkov priamo vo vlakoch však zostáva funkčný.

Podľa ZSSK vznikol problém na strane externého IT dodávateľa a spoločnosť intenzívne pracuje na jeho odstránení. Pre minimalizáciu vplyvu na cestujúcich ZSSK prijala tieto opatrenia:

  • Počas výpadku nebude uplatňovať žiadne sankcie za nepredloženie cestovného lístka.
  • Servisné poplatky za kúpu lístka vo vlaku budú účtované štandardne, no cestujúci môžu následne požiadať o ich vrátenie prostredníctvom reklamácie.
  • Cestujúcim v osobných vlakoch ZSSK odporúča využiť SMS lístok na čísle 2255, vo Vysokých Tatrách na čísle 2233.

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroj: Denník N

Najnovšie videá

Trendové videá