Zuzana Plačková vzbudila u Slovákov frustráciu, závisť a škodoradosť. Kŕmiť žirafu kolagénom je extrém Instagramu, tvrdia experti

  • Mnohí ľudia sú na sociálne siete naviazaní neustálym návykom kontrolovať telefón, či im nesvieti nejaká nová notifikácia
  • Nájdu sa aj takí, ktorí túžia, aby im Instagram, YouTube, TikTok či iné platformy zarobili veľké peniaze
  • My sme oslovili štyroch odborníkov, aby nám povedali, čo aktuálne považujú za najväčší neduh tohto sveta, ale aj to, vďaka čomu je Zuzana Plačková stále kráľovnou Instagramu
plačková
Archív Zuzany Plačkovej, z rozhovoru pre Startitup 20. júna 2021/ Pexels/energepic
  • Mnohí ľudia sú na sociálne siete naviazaní neustálym návykom kontrolovať telefón, či im nesvieti nejaká nová notifikácia
  • Nájdu sa aj takí, ktorí túžia, aby im Instagram, YouTube, TikTok či iné platformy zarobili veľké peniaze
  • My sme oslovili štyroch odborníkov, aby nám povedali, čo aktuálne považujú za najväčší neduh tohto sveta, ale aj to, vďaka čomu je Zuzana Plačková stále kráľovnou Instagramu

Byť influencerom je pre veľa ľudí vytúženým povolaním. Možno ale túto métu považovať za vhodnú pre mladého dospievajúceho človeka? Z pohľadu Patrície Jaššovej, lektorky marketingu so špecializáciou na sociálne siete, má táto novodobá profesia viac nevýhod ako výhod.

„V prvom rade, je to obrovský zásah do súkromia a času danej osoby – influencera. Väčšinu svojho dňa musí zaznamenávať a podať ho spôsobom, ktorý je zaujímavý, vďaka čomu si vytvára s každým jedným sledovateľom istý typ virtuálnej dôvery, priateľstva.“

Podľa odborníčky to ovplyvňuje aj jeho sebavedomie a schopnosť vystupovať v reálnom svete. Myslí si, že často sú títo ľudia naživo úplne iní, než ako sa prezentujú na sociálnych sieťach. Fotografie a videá ukazujú najmä tie pekné momenty života, čo v mnohých sledovateľoch môže vyvolávať obdiv, ale aj závisť a porovnávanie sa. 

„Hlavne porovnávanie sa s druhými na Instagrame vedie k depresiám a životnej apatii. Ak je niekoho cieľ byť influencer, mal by sa najprv zamyslieť, aké pocity vyvolávajú tie dokonalé fotografie a videá v ňom samom, a potom sa zamyslieť, či chce tento pocit vo svete šíriť aj on.“

Online marketér a Google Certified Trainer, Jakub Horváth z Fakulty manažmentu, ekonomiky a obchodu Prešovskej univerzity v Prešove si nemyslí, že práca influencera by mala byť v očiach mladých vnímaná ako kariéra snov.

Influencerom by sa podľa jeho názoru mal stať človek prirodzene, to znamená, že vybuduje nejakú hodnotu – firmu, značku, odkaz, umenie –, ktorá je overená časom, a potom prirodzene získa zaslúžený „influence“, teda vplyv. Všíma si však, že mladí ľudia, ktorí sa túžia stať influencermi, na to idú celkom z opačného konca.

Najmä Instagram je zahltený fotkami ľudí, ktorí zverejňujú len fotografie s nerealistickými filtrami. Vo svete sa dokonca objavili príklady, kedy sa ľudia chceli dať preoperovať tak, aby vyzerali ako na fotografii s filtrom.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá