26 trikov time managementu, ktoré musíš poznať

Rišo Néveri / 17. apríla 2016 / Lifehacking

Väčšina z nás sa učí manažovať svoj čas tou ťažšou cestou. Učíme sa z vlastných chýb. Autor knihy „Lean B2B: Build Products Businesses Want“ a marketingový a produktový konzultant Étienne Garbudli z Montrealu pozbieral všetky triky z tejto oblasti. Sám ľutuje, že ich ako dvadsiatnik nepoznal.

 

Étienne zdielal tieto triky v prezentácii, ktorú nájdeš na tomto odkaze.

 

Jeho cieľom bolo dosiahnuť ideálny deň. Mať dostatok spánku, zábavy a menej robiť.

 

Svôj pracovný deň si neplánuj dlhší ako 4-5 hodín.

 

To, že niektoré dni nespravíš nič, pretože ti to nemyslí a iné dni si produktívny 12 hodín, je normálne. Nič sa nedeje.

 

Tvoj čas má hodnotu 1000 dolárov na hodinu. Konaj podľa toho.

 

Prestaň robiť viacero vecí naraz, nakoniec sa na nič nebudeš vedieť sústrediť.

 

Nastav si pracovný režím a drž sa ho. Tvoje telo si zvykne.

 

Vždy sme produktívnejší, ak sme časovo obmedzení.

 

Najlepší spôsob ako sa dostať do práce je začať s malými úlohami.

 

Pracuj iteratívne a postupne si pridávaj na zodpovednostiach a náročnosti zadaní. Chcieť všetko spraviť perfektne na prvýkrát nie je najlepší nápad.

 

Pracovať dlhšie neznamená pracovať produktívnejšie. Stanov si časové limity.

 

Oddeľ myslenie a splnenie úloh aby si ich vedel splniť rýchlejšie.

 

Stretnutia si plánuj na ráno, pretože pred stretnutiami sme neproduktívni.

 

Väčšina stretnutí ti môže rozhodiť deň. Plánuj ich skupinovo, alebo komunikuj cez email.

 

Počas dňa sa drž jedného kontextu. Skákať z projektu do projektu nie je produktívne.

 

Použi techniku Pomodoro. Pracuj v pravideľných úsekoch a medzi nimi si sprav pauzu –  pár minút prokrastinuj, alebo sa venuj inej činnosti.

 

Väčšie a komplikovanejšie úlohy si rozdeľ na menšie a jednoduchšie. Kým nevieš, čo musíš splniť, nesplníš to.

 

Svojim úlohám si prideľ prioritu. Dve rôzne povinnosti nikdy nie sú rovnako dôležité.

 

Pracuj len na tom, čo bude v ten deň to najdôležitejšie.

 

Dlhé úlohy si rozdel na hodinové časové úseky, pomôže ti to spraviť si prehľad.

 

Keď vie niekto spraviť tvoju prácu aspoň na 80% tak kvalitne ako ty, deleguj.

 

Včerajšie úspechy dnešné nezaručia. Mysli len na dnešok a zajtrajšok.

 

Stanovuj si deadliny. Na VŠETKO!

 

Pre stresujúce aktivity si vyznač dátum, kedy skončia. Všetko sa raz skončí a so stresom si treba pomôcť.

 

Používaj pripomienkovač na každú úlohu.

 

Ak ti niečo neustále behá hlavou ako nové nápady, niečo čo chceš vyhľadať alebo problémy, napíš ich na papier. Pomôže to vyčistiť si hlavu.

 

Sprav si raz začas prestávky.

Zdroj: slideshare.net

Pridať komentár (0)