7 marketingových chýb startupov

  • Marketing je nepochybne jedna z najdôležitejších podmienok úspechu startupu. Na čo ale sústrediť svoju energiu, a kde ňou naopak zbytočne neplytvať? Prečítajte si nasledujúci článok od agentúry Hype a dozviete sa.
startup-fail
  • Marketing je nepochybne jedna z najdôležitejších podmienok úspechu startupu. Na čo ale sústrediť svoju energiu, a kde ňou naopak zbytočne neplytvať? Prečítajte si nasledujúci článok od agentúry Hype a dozviete sa.

Ako marketingová agentúra sa so startupmi stretávame na dennej báze. Množstvu sme radili, radíme a určite aj budeme radiť v otázkach, ako úspešne preraziť so svojim produktom. Bavíme sa spolu o ich víziách, predstavách a cieľoch. Počas týchto debát som ale postrehol niekoľko chýb, ktoré sa neustále opakujú. Robí ich také množstvo startupov, až som sa rozhodol napísať článok, kde sa pokúsim zhrnúť tie chyby, ktoré sú z môjho pohľadu najčastejšie.

 

Chyba č. 1: Zabúdate na pre-launch kampaň

Keď rozbiehate startup, máte kopec práce s exekutívou, financovaním a marketing je asi to posledné na čo myslíte. Možno s marketingom čakáte na ten správny moment, kedy bude všetko perfektne pripravené k spusteniu. Takýmto čakaním ale zbytočne strácate cennú príležitosť získať traffic a feedback v počiatočnom štádiu. Treba preto začať budovať hype okolo vašej značky čo najskôr.

 

Chyba č. 2: Nemáte publikum

Základom úspechu je byť pripravený. Pripravte si svoje publikum, ľudí u ktorých si otestujete svoj produkt a ktorých sa môžete pýtať na názor. Na základe ich feedbacku tak budete vedieť doladiť chyby v samotných začiatkoch.

networking-event

 

Keď budete pitchovať pred investorom, určite sa vás spýta na veľkosť vášho publika. Budú očakávať hmatateľný dôkaz, že máte v rukách životaschopný nápad.

Chyba č. 3: Preceňujete svoju web stránku

Každý chce samozrejme mať sexi web stránku, ktorá je funkčná. Častokrát sú podnikatelia zbytočne posadnutí dokonalým vzhľadom. Namiesto dokonalého webu by ste sa mali radšej zameriavať na váš produkt a vybudovať si dobré meno kvalitou a hodnotou vášho produktu. Pokiaľ vytvoríte niečo čo ľudí skutočne nadchne, budú o vás hovoriť bez ohľadu na to, ako vyzerá vaša web stránka.

 

Chyba č. 4: Podceňujete obsah

Zamerajte sa na content marketing. Ten vám pomôže vybudovať slušné SEO a zároveň sa môžete stať mienkotvorcom vo svojom odvetví. Začnite písať blogy, ponúknite ľuďom rôzne tipy a triky či novinky o vašej firme. Svoj obsah zoptimalizujte na relevantné kľúčové slová a podeľte sa o to s ľuďmi na sociálnych sieťach.

 

Chyba č. 5: Networking bez stratégie

Nestrácajte svoj čas stretnutiami s ľuďmi, ktorí vášmu biznisu nepomôžu. Pred tým než začnete s networkingom, vytvorte si zoznam ľudí s ktorými by ste sa mali stretnúť, kde ich nájsť a čo od týchto stretnutí očakávať.

marketing-networking-techcocktail-600x4001

 

Chyba č. 6: Dávate rozhodovacie právomoci nesprávnym ľuďom

Nalejme si čistého vína, nemôžete očakávať, že zvládnete všetko sám. Rozbiehať startup je ťažká úloha, ktorá vyžaduje odborné znalosti. Nájdite si oddaného marketéra, ktorý vám so štartom startupu pomôže.

Nenechávajte postovanie na sociálnych sieťach na stážistov. Iste môžu byť zdatní v tejto sfére. Treba si ale uvedomiť, že sociálne siete sú ústami vašej firmy. Uistite sa, že osoba, ktorá je za túto komunikáciu zodpovedná má dostatočné skúsenosti.

 

Chyba č. 7: Príliš sa zaoberáte konkurenciou

Už na základnej škole sme sa učili, že nemáme odpisovať od suseda. Aj napriek tomu to mnohí z nás robili. :)

Nerobte túto chybu aj vo svojom pracovnom živote. Je prirodzené, že svoju konkurenciu sledujete, vidíte aké novinky prináša, čo postuje na sociálnych sieťach. Ak sa ju budete snažiť neustále dohnať, čoskoro sa ocitnete v pasci. Stratégia a taktika, ktorá u konkurencie funguje, nemusí fungovať aj u vás. Startup je o inováciách, nie o napodobovaní. Ak to robíte správne, nezáleží na tom, čo robí vaša konkurencia.

flitto1

 

Verím, že vám môj článok pomôže v úspechu vášho startupu. Ak máte čokoľvek, čo by ste chceli doplniť, prípadne sa spýtať, pridajte mi pod článok koment.

Chcete sa dozvedieť, aké sú základné pravidlá úspechu v marketingu? Ako a kde komunikovať vašu značku? Sledujte náš blog. Postupne v ňom rozoberáme témy od jednoduchých základov, až po detailné spracovanie kampaní. Keby ste nenašli, čo vás zaujíma alebo máte záujem, aby sme pomohli s marketingom aj vašej firme, kontaktujte nás.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech