9 ran­ný­ch ritu­álov, kto­ré zme­nia vaše rána

Tatiana Blazseková / 16. júna 2015 / Business

To, aké bude­te mať ráno, čas­to ovplyv­ňu­je aj zvy­šok váš­ho dňa. Kaž­dý ma neja­ký ran­ný ritu­ál, pove­dz­me: vstať, mrk­núť face­bo­ok, mail, umyť zuby, vypiť kávu a vydať sa do cha­osu dňa.

 

Aj tá najmenšia zmena vás však môže správne naštartovať do nového dňa. Tu je zopár rád:

 

1. Vstávajte skôr

Riaďte sa hodinami vo vás. Skúste si privstať a urobiť niečo pre seba, naučte sa tráviť čas so samým sebou bez toho, aby ste sa cítili pod tlakom. Nastavte si budík, povedzme o pol hodinku skôr ako zvyčajne a vyskúšajte niektoré z nasledujúcich rád.

 

2. Meditujte

Už toho bola veľa povedaného o účinkoch meditácie. Skúste niečo úplne jednoduché: sadnite si pohodlne, sústreďte sa na dýchanie a nechajte myšlienky plynúť. Nepozastavujte sa nad nimi, počúvajte ich ale nechajte ich plynúť bez akejkoľvek analýzy. Je niekoľko štýlov meditácie, skúšajte kým nenájdete ten váš spôsob.  

 

 

3. Pite vodu

Skúste si dať na lačno vlažnú vodu alebo vodu s citrónom. Týmto spôsobom naštartujete svoje trávenie a odvďačí sa vám tak celé telo. Spomaľuje sa tak starnutie, koža je vypnutá a vy čľupkáte blaženosťou.

 

4. Sústreďte sa na to, ako sa chcete cítiť

Skúste sa viac rozprávať sám so sebou, motivujte sa a odmeňujte sa. Ľudská psychika dokáže nenormálne veci. Každé ráno si preto zopakujte prečo robíte to, čo robíte a čo chcete dosiahnuť.

 

5. Napíšte si tri najdôležitejšie ciele, ktoré chcete za deň stihnúť

To do list je často nekonečný. Vyberte si tri top veci, ktoré chcete za deň splniť. Ak človek nedosahuje požadovaných cieľov, je sklamaný. Ak si však každý deň stanovíte tri splniteľné ciele, ste motivovaní a vidíte konkrétne výsledky. Zvýši sa tak vaše sebavedomie a budete si viac veriť.

 

 

6. Motivujte sa

Celá jedna kapitola v knihe Cognitive Neuroscience z ktorej som sa učila na skúšku, patrila práve motivácii. Motivácia nie je len frázou ktorá predáva. Je to skutočná zručnosť a vlastnosť ktorú možno nadobudnúť aj tréningom. Ak je človek správne namotivovaný, dokáže nemožné. Pozrite si TED talk, zapnite workout playlist, čítajte literatúru, ktorá vás bude motivovať. Nehovorím, že máte nabehnúť do kníhkupectva a vybrakovať všetky motivačné knihy. Skúste si prečítať Aristotelovu Etiku Nikomachovu a zistite kto sú vaši priatelia alebo Paula Tillicha a objavte odvahu byť. Čítajte knihy o ľudskom tele, pochopte čo sa deje a začnete si vážiť sám seba. Je mi jedno čo čítate, čítajte hlavne s vášňou.

 

7. Buďte aktívni

Hýbte sa, športujte, skúšajte nové veci. Nebaví vás beh? Ani mňa nie. Skúste HIIT tréning, piatich Tibeťanov so svojou starou mamou, youtube je plný krátnych workoutov, ktoré vás nakopnú do dňa. Nevyhovárajte sa, tieto cvičenia vám zaberú 20 minút. Nestíhate? Skúste si na 5 minúť ponaťahovať telo.

 

 

8. Zdravé raňajky

Začnite ráno s bohatými raňajkami. Zasa protestujete že nemáte čas? Pripravte si raňajky večer! Smoothie, ovsená kaša, vločky či jogurt s ovocím sú ideálnou voľbou na ráno. Každý športovec začína deň kvalitnými raňajkami. Skúste to aj vy.

 

9. Usmievajte sa

Usmievajte sa na vaše okolie, na rodinu, priateľov, ktorých ráno uvidíte. Usmievajte sa sám na seba. Je skvelé keď sa človek vie smiať sám na sebe ale skúste sa pozrieť do zrkadla a pochváliť sám seba za niečo. Nájdite si na sebe vec, ktorá sa vám na vás páči a pochváľte sa. Zmena prístupu je najdôležitejšia. Okolie vás začne brať ako pozitívneho energického človeka, ktorý si ide za svojím cieľom a stanete sa tak inšpiráciou pre iných.

 

Zdroje: www.bodyrock.tv

 

Pridať komentár (0)