Zomrel miliardár Leonard Lauder. Otec „indexu rúžov“ vybudoval kozmetické impérium

  • Vo veku 92 rokov zomrel Leonard Lauder, syn zakladateľov značky Estée Lauder
  • Viedol kozmetický gigant Estée Lauder Companies
Leonard Lauder
  • Vo veku 92 rokov zomrel Leonard Lauder, syn zakladateľov značky Estée Lauder
  • Viedol kozmetický gigant Estée Lauder Companies
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Vo veku 92 rokov zomrel Leonard Lauder, najstarší syn zakladateľov známeho kozmetického impéria Estée a Josepha H. Lauderovcov a bývalý šéf spoločnosti Estée Lauder Companies. O jeho úmrtí informovala samotná firma, píše o tom aj CNN.

Môj otec počas celého svojho života neúnavne pracoval na budovaní a transformácii kozmetického priemyslu a bol priekopníkom mnohých inovácií, trendov a osvedčených postupov, ktoré sú dnes základom tohto odvetvia,“ uviedol vo vyhlásení Leonardov syn William P. Lauder. Ten pôsobí vo firme ako predseda predstavenstva.

Z rodinného podniku vybudoval globálne kozmetické impérium

Leonard Lauder, pôvodom z newyorskej židovskej rodiny, už ako dieťa sprevádzal matku Estée na obchodných stretnutiach a pomáhal jej s balením kozmetických produktov. Po absolvovaní služby v americkom námorníctve pokračoval v štúdiu na Obchodnej fakulte Kolumbijskej univerzity.

Do rodinnej firmy nastúpil vo veku 25 rokov, keď bola ešte len malou spoločnosťou s niekoľkými zamestnancami a ročným obratom pod milión dolárov. V nasledujúcich dekádach ju premenil na medzinárodný kozmetický gigant s ikonickými značkami ako Clinique, La Mer, MAC Cosmetics, The Ordinary či Bobbi Brown.

Lauder bol známy aj tým, že počas hospodárskeho útlmu po útokoch z 11. septembra 2001 prišiel s myšlienkou tzv. „indexu rúžov“. Všimol si, že v čase, keď sa ľudia vyhýbajú väčším výdavkom, ženy častejšie siahajú po drobných radostiach – napríklad po rúžoch. Kým ekonomika klesala, predaj týchto kozmetických produktov rástol. Len na jeseň 2001 sa v USA predaj rúžov zvýšil o 11 %. Počas hospodárskej krízy sa celkové tržby za kozmetiku vyšplhali až o štvrtinu, píše CNN. 

„Jeho vplyv bude citeľný po celé generácie vďaka jeho neúnavnej filantropii, obhajobe a kreativite pri riešení niektorých z najväčších svetových výziev. Počet životov, ktorých sa dotkol a ktoré pozitívne ovplyvnil vo všetkých svojich snahách, je nezmerateľný,“ povedal Ronald Lauder.

Z 800-tisíc na 16 miliárd

Keď Leonard Lauder vstupoval do rodinnej kozmetickej firmy, ročné tržby sa pohybovali okolo 800-tisíc eur. Estée Lauder sa do roku 2021 premenila na svetového kozmetického giganta s tržbami nad 16 miliárd eur, a to aj počas pandémie, keď Lauder zostával vo vedení, píše The New York Times.

Estée Lauder predáva kozmetiku pod takmer 30 značkami vo vyše 150 krajinách sveta. Hoci spoločnosť vstúpila na burzu v roku 1995, rodina Lauderovcov si zachovala rozhodujúci vplyv. Až do januára 2025 vlastnila väčšinu hlasovacích práv a značnú časť akcií.

Čítaj viac z kategórie: Zahraničie

Zdroje: CNN, The New York Times, X

Najnovšie videá

Trendové videá