Slovenská pošta prináša novinky v appke: Viaceré služby vybavíš bez pobočky

  • Mobilná aplikácia Slovenskej pošty prináša nové možnosti
  • Poštové služby vybavíš pohodlne a bez čakania
Slovenská pošta
  • Mobilná aplikácia Slovenskej pošty prináša nové možnosti
  • Poštové služby vybavíš pohodlne a bez čakania
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Slovenská pošta pokračuje v rozvoji digitálnych služieb a prostredníctvom mobilnej aplikácie posúva používateľský komfort na novú úroveň. Ako informovala spoločnosť, aplikácia ponúka prehľadné, rýchle a spoľahlivé riešenia pre vybavenie viacerých poštových úkonov bez potreby navštíviť pobočku.

Medzi najvyužívanejšie funkcie patrí sledovanie zásielok, ktoré poskytuje prehľad o aktuálnom stave odchádzajúcej aj prichádzajúcej pošty. Používatelia môžu meniť dátum doručenia, predĺžiť uloženie zásielky, preposlať ju na inú pobočku či do BalíkoBOXu.

Aplikácia umožňuje aj online podanie a zaplatenie zásielky, pričom zákazníci môžu ušetriť 20 % z ceny poštového. Vopred zaplatenú zásielku stačí uložiť na označené miesto na pošte alebo v BalíkoBOXe bez čakania.

Aplikácia poskytuje informácie o najbližších pobočkách, ich otváracích hodinách, bezbariérovosti a aktuálnom počte čakajúcich zákazníkov. Umožňuje vygenerovať poradový lístok ešte pred príchodom na pobočku, prípadne ho zrušiť, ak sa zákazník rozhodne pobočku nenavštíviť. Podľa aktuálnej polohy vyhľadá aj najbližší BalíkoBOX a informuje o počte voľných schránok.

V aplikácií si vybavíš aj cestovné poistenie

Súčasťou aplikácie je aj služba Moja pohľadnica, ktorá umožňuje elektronicky vytvoriť pohľadnicu a nechať ju doručiť adresátovi fyzicky do schránky. Cestovatelia si môžu cez aplikáciu vybaviť aj cestovné poistenie.

„Cielenými inováciami aplikácie chceme skvalitniť používateľský zážitok, skrátiť čas strávený na pobočke, či dokonca eliminovať potrebu navštíviť ju. Už teraz ponúka široké portfólio funkcionalít, ktoré v najbližšom období budeme rozširovať,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.

V blízkej budúcnosti plánuje Slovenská pošta spustiť nové funkcionality zamerané na zjednodušenie vrátenia zásielok, elektronickú úhradu poplatkov, online rezervácie termínov či elektronické overenie identity. Od októbra 2019 má aplikácia takmer 650-tisíc stiahnutí a aktívne ju využíva bezmála 150-tisíc používateľov vo viac ako 100 krajinách sveta.

Zatvorí sa až 26 pobočiek

Ako sme ťa nedávno informovali, Slovenská pošta plánuje rušiť viaceré prevádzky. Spoločnosť totiž prechádza významnou transformáciou. Hlavným cieľom je priblížiť sa súčasným potrebám zákazníkov a zvýšiť efektivitu prevádzky.

V rámci zmien ukončí činnosť 26 pobočiek v krajských mestách, posilní tie, ktoré ich nahradia, investuje do automatizovaných výdajných miest BalíkoBOXov a zároveň rozvíja digitálne služby. Zákazníci sa môžu spoľahnúť, že doručovanie poštovými doručovateľmi zostane nezmenené.

Ukončenie činnosti prvých 13 pôšt prebehne 1. augusta, resp. 1. septembra 2025, pričom rozhodnutie schválil Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. O ďalších termínoch rozhodne Pošta po vyhodnotení situácie a dohode s regulátorom.

Podľa podpredsedníčky predstavenstva a riaditeľky obchodu Melindy Burdanovej Pošta optimalizuje sieť v krajských mestách tak, aby lepšie zodpovedala skutočným potrebám obyvateľov. Zákazníci čoraz častejšie využívajú pohodlné BalíkoBOXy a kuriérov, ktorí doručujú zásielky v čase, ktorý si sami zvolia. Tento trend viedol k rozhodnutiu reorganizovať pobočky v prospech efektívnejších riešení.

Zrušené pobočky od 1. augusta 2025

  • Banská Bystrica – Horná 113/77
  • Bratislava – Vlčie hrdlo 961/54
  • Košice – Komenského 1114/30, Pri prachárni 2842/4, Trieda SNP 1280/48A, Vstupný areál U. S. Steel 1
  • Prešov – Sabinovská 5051/21

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroje: SITA, archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá