Herečka Sydney Sweeney rozdelila internet: Trump označil kontroverznú reklamu za „najhorúcejšiu zo všetkých“
- Kontroverzná reklama Sydney Sweeney pre American Eagle vyvolala debaty
- Do diskusie sa zapojil aj prezident Trump
- Spot označil za fantastický
- Kontroverzná reklama Sydney Sweeney pre American Eagle vyvolala debaty
- Do diskusie sa zapojil aj prezident Trump
- Spot označil za fantastický
Americký prezident Donald Trump sa vyjadril k virálnej reklame herečky Sydney Sweeney pre značku American Eagle, ktorá vyvolala búrlivé diskusie.
Trump v nej nielenže obhájil herečku, ale aj ocenil jej politickú príslušnosť. Ako informujú weby Politico a Newsweek, celá kauza presiahla rámec marketingu a prerástla do politickej debaty.
Reklama, ktorá rozdelila verejnosť
Reklama, ktorá spustila lavínu reakcií, zobrazuje herečku Sydney Sweeney v rifliach značky American Eagle. Herečka v rifľovom outfite vyhlasuje, že džínsy (jeans alebo genes) „sa prenášajú od rodičov na potomkov“.
V spote hovorí: „Moje džínsy sú modré,“ zatiaľ čo kamera zaberá jej modré oči. Slovo „jeans“ vyvolalo kritiku, keďže viacerí poukázali na jeho súvislosť so slovom „genes“, čo v preklade znamená gény.
Niektorí experti tvrdia, že reklama nepriamo odkazuje na eugeniku. Ide o teóriu, podľa ktorej sú určité genetické črty žiadanejšie a mali by byť podporované.
„Myslel som si, že si robíte srandu, ale tá reklama so Sydney Sweeney naozaj hovorí, že gény určujú osobnosť,“ napísal na platforme X harvardský lektor Erik Baker, citovaný Politico. Kritici tvrdia, že kampaň môže posilňovať rasové stereotypy, zatiaľ čo jej obhajcovia tvrdia, že ide iba o nevinnú slovnú hračku.
American Eagle reagoval vyhlásením: „Reklama je a vždy bola o džínsoch,“ uviedla spoločnosť, ktorú cituje Politico. Firma dodala, že bude aj naďalej oslavovať individualitu a sebavedomie svojich zákazníkov.
American Eagle: “[Our ad] is and was about the jeans.”
You gotta be kidding me:pic.twitter.com/hYEALNW2Lb https://t.co/dMiwRotuHs
— Micah Erfan (@micah_erfan) August 1, 2025
Trump: „Ak je republikánka, milujem tú reklamu“
Do diskusie vstúpil aj prezident Trump. Pred odletom z Pensylvánie ho oslovili novinári s otázkou k reklame a fakt, že Sweeney je registrovaná republikánska volička. „Je registrovaná republikánka? Tak teraz tú reklamu milujem!“ odpovedal Trump podľa Newsweek.
Dodal, že ho prekvapuje, koľko ľudí má republikánske presvedčenie: „Ak je Sydney Sweeney registrovaná republikánka, myslím si, že jej reklama je fantastická!“
Trump sa k téme vyjadril aj na sociálnej sieti Truth Social, kde reklamu označil za „najhorúcejšiu zo všetkých“ a vyzval fanúšikov, aby ju podporili: „Sydney Sweeney, registrovaná republikánka, má momentálne tú najlepšiu reklamu. Len tak ďalej, Sydney!“
V ďalších príspevkoch kritizoval konkurenčné „woke“ (uvedomelá alebo hanblivo progresívne zaslepená, poznámka redakcie) kampane, ako napríklad reklamu automobilky Jaguar, a dodal: „Jaguar spravil hlúpu a poriadne woke reklamu, ktorá je katastrofou. Nemali by sa poučiť z Bud Lite, ktorá sa stala woke a vďaka tomu sa prakticky zničila v krátkej, ale veľmi woke kampani?“
Trump zároveň napísal: „Byť woke je pre lúzrov, byť republikánom je to, čo chcete.“
Donald J. Trump Truth Social 08.04.25 10:19 AM EST pic.twitter.com/RQwhALqrvK
— Fan Donald J. Trump Posts From Truth Social (@TrumpDailyPosts) August 4, 2025
Politický rozmer a reakcie z Bieleho domu
Kontroverzia sa rozšírila aj do politickej sféry. Komunikačný riaditeľ Bieleho domu Steven Cheung označil útoky na Sweeney za „nezmyselné“. Viceprezident JD Vance si zo situácie uťahoval slovami: „Moja rada demokratom je pokračovať v označovaní každého, kto si myslí, že Sydney Sweeney je atraktívna, za n*cistu. Skvelá stratégia, priatelia!“ citoval ho Newsweek.
Medzitým Trump využil situáciu na opätovný útok na hudobníčku Taylor Swift, ktorú kritizuje za podporu demokratov. „Odkedy som svetu povedal, že ju nemôžem vystáť, bola vypískaná na Super Bowle a už nie je atraktívna,“ napísal v jednom zo svojich príspevkov na Truth Social, podľa Politico.
Čítaj viac z kategórie: Zahraničie
Zdroje: Politico, Newsweek