Obľúbený kávový festival mení svoju identitu: Organizátor Mário prezradil, aké novinky chystajú

  • Najväčší česko-slovenský festival kávy sa po 4 rokoch mení
  • Okrem nového názvu pripravujú aj viacero noviniek
  • Festival sa uskutoční 30.-31. mája 2026
kávový festival
  • Najväčší česko-slovenský festival kávy sa po 4 rokoch mení
  • Okrem nového názvu pripravujú aj viacero noviniek
  • Festival sa uskutoční 30.-31. mája 2026
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Najväčší česko-slovenský festival kávy čaká významná zmena. Po štyroch úspešných ročníkoch pod názvom Two Coffee Champs vstupuje do novej éry. Od roku 2026 bude festival niesť nový názov Roast Different Festival, čím sa prepojí s rovnomenným magazínom do jednotnej značky.

Festival Two Coffee Champs sa tento rok zaradil s návštevnosťou viac ako 5 000 ľudí, z toho 40 % zo zahraničia, na mapu významných gastronomických podujatí v strednej Európe. Napriek tejto úspešnej bilancii sa organizátori rozhodli pre zásadnú zmenu identity.

Mário Adamčík, zakladateľ festivalu a magazínu Roast Different, vysvetľuje, že rebranding nie je spontánnym krokom, ale výsledkom takmer ročného procesu internej komunikácie.

„Cítime, že festival dosiahol bod, keď potrebuje názov, ktorý lepšie odráža jeho rozšírený význam a európske ambície,“ hovorí Mário.

Festival, ktorý začínal ako malé podujatie pre niekoľko stoviek ľudí, sa postupne vyvinul v komunitu tisícov návštevníkov, ktorí sa zaujímajú nielen o kávu, ale aj o nápoje, technológie a gastronómiu.

„Názov Two Coffee Champs bol skvelým štartom, no zameriaval sa najmä na kávy a súťaže. Dnes už spájame celý svet liquid gastronomy – výberovú kávu, nealko, prémiové spirity aj moderné technológie. Preto sme sa rozhodli pre názov Roast Different Festival, ktorý presnejšie vystihuje našu identitu a smerovanie a prepojenie s magazínom,“ dodáva organizátor Mário.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Roast Different Festival (@roast.different_festival)

Silná platforma s európskymi ambíciami

Spojením festivalu a magazínu pod jednotnú značku Roast Different vzniká silná platforma, ktorá zastrešuje svet výberovej kávy, nealkoholických nápojov, prémiových spiritov a moderných technológií. Táto synergia posilňuje značku, ktorá mieri na európsky trh s jasnou víziou.

„Našou ambíciou je vytvoriť silnú platformu, ktorá prepája profesionálov z odboru a širokú verejnosť. Vnímame to ako dôležitý krok k tomu, aby si Bratislava upevnila svoje miesto medzi európskymi mestami, ktoré udávajú tón v káve a modernej gastronómii,“ vysvetľuje Mário.

Festival už teraz navštevuje významné percento zahraničných hostí. Organizátori plánujú tento medzinárodný rozmer ďalej posilňovať.

„Našou prioritou je posilniť spoluprácu s pražiarmi, výrobcami a firmami z celej Európy a rozširovať aktuálne zóny. Zároveň spúšťame anglickú verziu webu a komunikácie, aby sme zahraničným návštevníkom priniesli pohodlnejší informačný servis,“ hovorí Mário.

Nové formáty a rozšírený program

Roast Different Festival prinesie v roku 2026 najväčší počet vystavovateľov vo svojej histórii, rozšírený prednáškový program a nové formáty zapojenia.

„Každé festivalové ráno odštartujeme komunitnými raňajkami, kde budú môcť vystavovatelia prezentovať svoje produkty v uvoľnenej atmosfére a priamo komunikovať so zákazníkmi od ‚jedného stola‘,“ prezrádza jednu z noviniek.

Ďalšou novinkou bude Partner Spotlight zóna s krátkymi, dynamickými prezentáciami od výrobcov a dodávateľov pre majiteľov podnikov a hotelierov. Všetky prednášky a diskusie budú nahrávané a sprístupnené online, aby sa k nim účastníci mohli vrátiť aj po festivale.

Vízia do budúcnosti

Roast Different Festival má ambiciózne plány na nasledujúcich päť rokov. Mário naznačuje, že značka by sa mala stať referenčným podujatím v strednej Európe pre kávu, nápoje a modernú gastronómiu.

„Naším cieľom je rozšíriť značku o sprievodné eventy v rôznych mestách, B2B fóra a v spolupráci s magazínom Roast Different aj celoročnú online platformu. Z Roast Different Festivalu sa tak stane multikanálová značka, ktorá bude spájať podujatie, médiá a komunitu,“ uzatvára svoju víziu.

Praktické informácie pre návštevníkov

Organizátori sa rozhodli, že festival bude ešte dostupnejší. Cena denných vstupeniek zostáva nezmenená a víkendovú permanentku zlacnili. Zároveň rušia cashless systém cez náramky, aby si návštevníci mohli slobodne zvoliť, akou formou chcú na festivale platiť. Káva a ochutnávky nápojov budú naďalej zadarmo v cene vstupenky.

Roast Different Festival sa uskutoční 30. a 31. mája 2026 v bratislavskej Refinery Gallery. Predpredaj vstupeniek je spustený od 1. novembra 2025 prostredníctvom GoOut.net.

Festival už dávno nie je len miestom, kam návštevníci prichádzajú ochutnávať. Je to priestor pre stretávanie ideí, ľudí z celej Európy a rytmov pulzujúceho mesta. V máji 2026 sa v Bratislave otvorí nová kapitola príbehu, ktorý prekročil hranice šálky a stal sa súčasťou modernej kultúry.

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá