Inšpiráciu čerpali z kredenca svojej babky. Ľudí učia, ako nakupovať kvalitné potraviny

  • Lokálnu značku obchodov kredenc. založila Anna Hvizdová s manželom Františkom, ktorým na Slovensku chýbal koncept podpory lokálnych výrobcov
  • V obchodoch kredenc. nájdeš kvalitné potraviny od značiek ako Slowlandia, Nemléko alebo Marva
BeFunky-collage (1)
FB kredenc.
  • Lokálnu značku obchodov kredenc. založila Anna Hvizdová s manželom Františkom, ktorým na Slovensku chýbal koncept podpory lokálnych výrobcov
  • V obchodoch kredenc. nájdeš kvalitné potraviny od značiek ako Slowlandia, Nemléko alebo Marva

Chýba vám nejaký koncept podniku, obchodu alebo rozvoja spoločenského života na Slovensku? Rozhodne sa nebojte realizovať svoj nápad podobne ako to urobila aj Anna Hvizdová s manželom Františkom, s ktorým založila lokálny obchod kredenc. v Bardejove a v Spišskom Hrhove.

Podporujú najmä lokálnych slovenských a českých výrobcov. Okrem potravín bez umelých ingrediencií si v predajniach môžeš nakúpiť bezobalovo. Využiť tiež môžeš poradenstvo, ktoré ti ozrejmí pridanú hodnotu produktov a ich výhody. Záľubu v kvalitných potravinách sa snažia odôvodniť aj cenami, ktoré nie sú úplne ako zo supermarketu, no ukazujú rozdiel vo finančnej náročnosti ich spracovania.

Čím sa zaoberá váš obchod?

Obchod sa zaoberá predajom poctivých potravín bez konzervantov, farbív a látok, ktoré v nich nemajú čo hľadať. Snažíme sa spolupracovať primárne s lokálnymi výrobcami a podporovať tak šikovných ľudí zo Slovenska aj Česka. Postupne rozširujeme bezobalovú časť nášho sortimentu, aby sme ušetrili našich klientov a planétu od zbytočných obalov.

Prečo ste sa rozhodli prísť na trh s vlastnou značkou pod názvom kredenc.?

Po rokoch strávených v zahraničí som sa rozhodla pre návrat na Slovensko a hľadala vhodnú formu uplatnenia v regióne. Uvedomila som si, že takýto druh obchodu v našom meste chýba a keďže sme aj s manželom gurmáni a oceňujeme dobré a kvalitné jedlo, tak vytvorenie tohto konceptu bolo pre nás veľkou, ale príjemnou výzvou. Cieľom bolo ukázať ľuďom, že je možné jesť dobre a zdravo. Rozhodli sme sa preto priniesť do Bardejova nový, dovtedy nepoznaný sortiment a pripomenúť klientom skutočnú nefalšovanú chuť mnohých potravín.

Snažíte sa podporovať najmä lokálnych výrobcov. S koľkými v súčasnosti spolupracujte a aké sú to „zvučné mená?“

Teší nás, že stále nachádzame nových a šikovných ľudí v našom okolí s rovnakým úmyslom, motiváciou a záľubou v kvalitných potravinách. Portfólio našich dodávateľov je veľmi široké, keďže neustále pridávame novinky, preto je ťažké ich spočítať a spomenúť iba niektorých. Dúfame však, že aj z tých malých výrobcov sa stanú čochvíľa „zvučné mená“. Zo slovenských etablovaných značiek spolupracujeme napríklad so Slowlandiou z Nitry, skvelé tyčinky nám dodáva Marva z Malej Idy alebo sú to ručne robené čokolády Forra z Košíc.

Dnes je sladky den 😉 #pernik #ertlovskypernik #erbia #kredenc #poctivepotraviny

Gepostet von kredenc. am Freitag, 5. April 2019

Čo všetko nájdu ľudia vo vašom obchode v Bardejove a Spišskom Hrhove?

Náš kredenc. je inšpirovaný kredencom mojej babky, ktorý voňal všetkými vôňami a ukrýval množstvo dobrôt a prekvapení. Zákazníci u nás nájdu jedinečné korenia, kvalitnú kávu, víno či nealkoholické nápoje. Ponúkame zdravé sladké a slané pochúťky s lepkom aj bez a všetko to, čo ľudia potrebujú na pečenie a varenie.

Spolupracujeme s firmou Syrex Zázrivá, ktorá nám dodáva každý týždeň čerstvé syry a mliečne výrobky, ponúkame však aj nemliečne produkty bez laktózy z mandlí, sóje alebo ryže. Kvalitnými mäsovými výrobkami nás zásobuje malá firma BIT STEK z Terne pri Prešove a rodinná firma Mäsovýroba Štefan Knižka spod Tatier. Tými vegánskymi zase Sojaprodukt z Drietomy. Široký sortiment produktov si zákazníci môžu zakúpiť už aj bez obalu.

V predajniach ponúkate okrem kvalitných výrobkov aj poradenstvo. Pochvaľujú si ľudia takýto informatívny prístup alebo si radšej rýchlo nakúpia akoby sa mali dať do reči s personálom?

Zákazníci sú rôzni, preto každý z nich potrebuje individuálny prístup a k tomu vedieme i našich spolupracovníkov v predajni. Je pre nás dôležité prispôsobiť sa potrebám každého, kto k nám zavíta a tomu adaptujeme náš prístup a mieru poradenstva. Všeobecne je však o informácie záujem, ľudia chcú vedieť viac o pridanej hodnote produktov alebo príbeh, ktorý sa za ich výrobou ukrýva.

Zaujíma nakupujúcich zloženie potravín a kozmetiky?

Ľudia chcú vedieť, čo jedia a sú si vedomí toho, čo zase jesť nechcú. Mnohí musia kvôli intolerancii a alergii venovať zvýšenú pozornosť zloženiu konzumovaných potravín.

 

Sú vaše výrobky pre ľudí cenovo dostupné?

Cena poctivých potravín ide ruka v ruke s cenou surovín, z ktorých sú vyrobené a cenou remeselnej práce, vďaka ktorej ich môžeme predávať. Produkty sú dostupné, cena sa však môže zdať vyššia než v bežnom supermarkete, čo sa najmä odvíja od sezónnosti surovín a finančnej náročnosti ich spracovania. Je dôležité vysvetliť klientom v čom spočíva rozdiel a pridaná hodnota.

Máte nejakú špecialitu, ktorá je u zákazníkov obľúbená a veľmi často sa v obchode do pár minút vypredá?

V spolupráci s lokálnou pekárkou ponúkame tradičné kysnuté „cenke koláče“ a v chladničke sa tiež dlho nezdrží ani nekysnutý chlieb Lavaš z Košíc, ktorý sa teší mimoriadnej obľube. Gazdovské párky z Terne sú podobným trhákom, vďaka poctivej remeselnej výrobe. Pre kuchárky všetkých vekových kategórií je zase nezameniteľným pomocníkom korenie Nesoldík od Davídka.

Po kratkej dovolenkovej pauze je spat 😉 @lavas_zdravychlieb #kredenc #poctivepotraviny

Gepostet von kredenc. am Donnerstag, 8. August 2019

Ponúkate vo svojich obchodoch aj rôzne zdravé veci. Majú o ne ľudia z dedín záujem alebo im musíte vysvetľovať ich zloženie a účinky?

Každý produkt si nájde svojho konzumenta, veľa ľudí hľadá niektoré vegánske produkty cielene. Pre mnohých sa jedná o tovar nepoznaný, a preto sa im snažíme povedať o ich kvalitách. Ľudia z dedín sú viac zbehlí, keďže mnohí majú bližšie k prírode a z vlastnej skúsenosti poznajú rozdiel medzi domácou a modifikovanou stravou.

Koľko peňazí ste doteraz investovali do reklamy a zviditeľnenia predajní?

K reklame pristupujeme organicky, nepoužívame teda platenú reklamu na sociálnych médiách. Do rozvoja investujeme najmä náš čas a kreativitu. Investovali sme len do označenia predajní a máme k dispozícií aj vizitky s kontaktom, nie sme však fanúšikmi letákov či plagátov. Je pre nás dôležité zviditeľňovať sa prirodzene a postupne si budovať klientskú základňu verných a spokojných zákazníkov. Veríme, že najlepšou reklamou je spokojný zákazník, ktorý o nás bude šíriť správu ďalej.

Neplánujete rozšíriť myšlienku podpory lokálnych výrobkov aj do iných slovenských miest?

Sme otvorení spolupráci v iných mestách či regiónoch o čom svedčí i februárové otvorenie predajne v Spišskom Hrhove. Budeme sa tešiť, ak sa nám naskytne ďalšia podobná príležitosť.

Nasa krasna Danka ma pre Vas pripravene vonave novinky od @koreni.od.davidka Pridte ochutnat 😉 @obecspisskyhrhov #staročech #hubar #korenie

Gepostet von kredenc. am Dienstag, 30. Juli 2019

Ako pristupujete k separovaniu odpadu a bojujete s plastovými riadmi či slamkami?

Separovanie je pre nás prirodzené, používame len kompostovateľné riady a slamkám sa snažíme vyhýbať. Náš bezobalový sortiment je balený do ekologických sáčkov alebo do skla a tiež sa snažíme viesť zákazníkov, aby uprednostňovali vlastné nádoby.

Dokáže sa takýto koncept obchodu uživiť na východnom Slovensku?

Samozrejme, pokiaľ si nastavíte realistické očakávania a obrníte sa trpezlivosťou a pokorou. Rozvoj tohto konceptu nás teší a nabíja energiou, nezarobíme vďaka nemu veľké sumy peňazí, ale pomáhame vytvárať a spájať komunitu ľudí. Tej záleží na zdravom životnom štýle, na podpore lokálnych výrobcov, na zlepšení stravovacích návykov či na objavovaní nových chutí a vôní. Otvárame sa viac svetu a dokazujeme, že uvedomelí ľudia sa nachádzajú všade a orientácia v trendoch ich zaujíma bez rozdielu na región.

Aké máte ciele do budúcna?

Plánujeme rozširovať portfólio našich dodávateľov a hľadať nové produkty i výrobcov, tak aby zákazníkom u nás nič nechýbalo. Pracujeme aj na vyhľadávaní dodávateľov ďalších bezobalových produktov. Chceme tiež rozširovať klientsku základňu a prinášať novinky, tak aby kredenc. zostal cenovo dostupným miestom pre ľudí.

zdroj: mojkredenc.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá