V tomto slovenskom meste je viac bicyklov ako áut. Na rozvoj cyklodopravy putujú vyše 3 milióny eur 

  • O vytváraní efektívnej cyklistickej infraštruktúry sa v mestách na Slovensku viac hovorí, než ich buduje
  • Sú však aj svetlé výnimky, medzi ktoré sa chce po „bike friendly" Trnave zaradiť aj Trenčín
  • O vytváraní efektívnej cyklistickej infraštruktúry sa v mestách na Slovensku viac hovorí, než ich buduje
  • Sú však aj svetlé výnimky, medzi ktoré sa chce po „bike friendly" Trnave zaradiť aj Trenčín
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Cyklistická doprava je v európskych metropolách obľúbeným a často využívaným dopravným prostriedkom. Kým v mnohých mestách tvorí cyklodoprava významný podiel na celkovej doprave, napríklad vo Viedni tvorí pešia a cyklistická doprava 30 %, v Bratislave sa podľa odhadov pohybuje na úrovni 1 %.

Situácia sa však pomalými krokmi zlepšuje aj v niektorých slovenských mestách. Takýmito lastovičkami je napríklad Trnava, no na cyklistov pri rozdeľovaní financií myslí aj Trenčín. 

Podľa prvých výsledkov prieskumu dopravného správania, je v Trenčíne viac bicyklov ako áut. Z prieskumu vyplýva aj to, že 56% domácností v Trenčíne disponuje jedným automobilom. Bez auta sa bez problémov zaobíde štvrtina domácností.

https://www.facebook.com/richard.rybnicek/photos/pcb.1462860170487470/1462852307154923/?type=3&theater

V 14 okolitých obciach, ktoré boli do prieskumu zapojené, je vybavenosť automobilmi väčšia. Na jednu domácnosť pripadá v priemere 1,24 osobného vozidla.

Najčastejšie ide o 10 ročné autá

Z hľadiska životného prostredia a zdravia obyvateľov je zaujímavá aj informácia o veku áut. Najčastejšie ľudia vlastnia autá vyrobené okolo roku 2009, ide tak prevažne o 11 ročné autá. 

Čítaj viac TU>> Trnava sa mení na najlepšie slovenské mesto pre cyklistov

Tie musia spĺňať emisné limity normy Euro 5. V súčasnosti je pre nové autá v platnosti emisná norma Euro 6, ktorá má byť od budúceho roka nahradená normou ešte o číslo vyššou a prísnejšou.

Celkový počet bicyklov prevyšuje počet áut 

Napriek tomu, že celkový počet bicyklov prevyšuje počet áut ako v meste, tak aj v okolitých obciach, v priemere až 45 % trenčianskych domácností nevlastní ani jeden bicykel

Ľudia pritom na bicykloch jazdiť chcú, avšak chýba im potrebná, bezpečná infraštruktúra a viac zdieľaných mestských bicyklov.

https://www.facebook.com/mesto.trencin/photos/bc.AboDKmA7CYepmXVjV4IGgubCCzK8vgVRtXRXfoh6aoGyh-9vHWhCNfF1WxxXw0AHD8GQFCAnbLt9N5MxLpnrBhPWLavfjL7nHU-BKDv5dPn6MBp0-23_Euzm_k8SL4ReKBJqNi9C-cM6y2EhApgPGnwIpzGoEJmB16poE2SXZtZ5hw/2026615564039433/?type=1&opaqueCursor=AbrKgERLiq7aZc8pJIaT6dGCB_Cz3Jj88a5U1d4_aUuhQuwzPVZq9cX5OCxA0pgJwjzTrlGdVuS2mPBVsIhnl-YQqHe76K1RdKmaooNBC_QspKTJf6iWyEzx5bxcRSvPQ-jIQuR1wQwbb5UEXtpJgrzoczpW6CjcG8pSZbfRMlbG3hWE0FOAA8fSisJ-3GsqjFoVuwITYTnrHCB_WvSLy3HLo3wd5P5r4D8YOGhR50iuDtIxehRgZqot93CXTLyWK5n02jSDHQ28WDNX7rFYv7UD5mC177ZRv4-HbQ0eynCePl_wlV1KlktU0vsdd_ekkYu4rSJyrvZmHXwv3Uu0_Vq4ThmN0wV-Haf9Hq69qqKfy2G6y7V4YcLbM4qPs51La-iyoawNc-msjCRBte-a1-s2Stsqf7zpyJhj94HTQOYHTbK6pIoJ1OXru1tIut0XPFcV4KJ6vu7d7VZLFTRvZD5ToarvlQcwwkVQmg_2sZADaxq8WWGupgcfSVeC74cwWVNK_ptQqKKqLBOvhWJvxv0LGD1YBuAnVERkyld-EKK6rg&theater

„Takzvaný bike sharing pri­šiel samozrejme na reč aj v téme zdieľanej mobility, kde sa potvr­dila obľuba súčasného projek­tu Mestský bicykel. Účastníci tiež ocenili parkovaciu politiku mesta, ktorá podľa nich prispe­la k vyššiemu počtu spolujázd v automobiloch napríklad do za­mestnania. Naopak, čo ľuďom chýba, je možnosť vziať si bicyk­el do autobusu MHD a systema­tické riešenie zdieľanej mobility,” komentuje pre Startitup výsledky prieskumu hovorkyňa mesta Trenčín Erika Ságová.

https://www.facebook.com/richard.rybnicek/photos/pcb.1462860170487470/1462852513821569/?type=3&theater

Trenčín chce do cyklodopravy investovať 

Doteraz sa mesto Trenčín uchádzalo o nenávratný finančný príspevok z EÚ s deviatimi projektami na cyklotrasy a vo všetkých prípadoch uspelo. Spolu ide o sumu takmer 3,1 milióna eur.

Čítaj aj tento článok>> Sagan je za uzákonenie viac ako metrového odstupu áut od cyklistov

https://www.facebook.com/richard.rybnicek/photos/bc.AboSp53fXX9WUxK2cBaS0sx74i3KD3wPcHwArh6uhr6lbJKpe4mroJAe4w5g3SueBmmHgcMwYyz8gM9KNrxOxtLkRJM7TrA44WQD4lYILFHA74oGEmBBM5BCCY29DhXTiBzVcQp-jcBQdOlyvnCIXNfbEE0AdI13fW4bzK9uyzghRQ/2319696521470493/?type=1&opaqueCursor=AboNB5kuvW-2p5_7GHL-G5UB5RSpztAqgXm1brVb9mgItIlyNIacPwXWyLBlDqRn1AVgh6dMy-bdUtLbv1t-xVNqLHBow6JKF0DcZbvTMyun7PNSnKa58GDxsUgclnNS27xGIcdRaXOZUBlqTORR8Fz4M35xT8rplBAlIqaLIKHBMcrl7Y1XwS_VzFCpE_z_JuIMQfS8_q_tqoI0IT-5QAd5maCZHLuTH4RGPkfIfJFsh8Had8LKj0UD_zU1ZFKdqpu-z3vCwcEY3ISstK_uO6pLcByhTNUsVyCHjFXnDXd_tr4FkkeGeliF9NwygRTQl3LwzN1U-q8Ysiz_aJfEhbf4XR1DRsLAwKov0qz8Kc5rnu_QZGgaCfznadnL7ne4AMFl6J4MfWad3igCeZZ-tqZEO6sY4lKcoaedkbJdbsvHBbRHS2MV0NhEnC7dFvvxR__i5Phwa13k8T7L3Mt93XeR9A0ligvIAKC1NYEtQmbftsJhshGnQwxy4j_W30rX6O6MIb29gJls53GKzqwBRF0oQtok0lFw7EctWyRNmxdLW-to2L0pBobCC9NnFiQIHyVmMpVcCQ2K_QLCeXUCORSD&theater

Niektoré cyklotrasy sú už hotové, ostatné v rôznych štádiách príprav. Čo sa týka záujmu ľudí používať na prepravu po meste bicykel, ten podľa hovorkyne mesta z roka na rok narastá. My budeme vývoj situácie v Trenčíne naďalej sledovať. Kto vie, možno už v blízkej budúcnosti budú mať cyklisti v Trenčíne podobné podmienky ako Trnavčania. 

Čítaj viac z kategórie: Zo Slovenska

Najnovšie videá

Trendové videá