Corona je terčom vtipov na internete kvôli koronavírusu. Pivnej značke klesajú tržby
- Najmä v Spojených štátoch ľudia vyhľadajú aj spojenie „corona beer virus"
- V USA sa reálne znížila tiež ochota túto značku nakupovať
- Najmä v Spojených štátoch ľudia vyhľadajú aj spojenie „corona beer virus"
- V USA sa reálne znížila tiež ochota túto značku nakupovať
Nový typ koronavírusu a najmä obavy z jeho šírenia majú nečakanú obeť – svetoznámu značku mexického piva Corona. Tá je teraz terčom mnohých vtipov na sociálnych sieťach. Najmä v Spojených štátoch ľudia vyhľadajú aj spojenie „corona beer virus“ alebo „beer coronavirus“ a ako ukázal prieskum agentúry YouGov medzi dospelými, reálne sa tam znížila tiež ochota túto značku nakupovať.
Vplyvy spájania piva Corona s obávaným koronavírusom sú výraznejšie v posledných dňoch, kedy sa nákaza rýchlo šíri aj mimo Číny, kde sa koronavírus vlani v decembri prvýkrát objavil.
The coronavirus is hurting the Corona beer brand — and its maker’s share price https://t.co/SRW4bNt5Ni
— Bloomberg (@business) February 27, 2020
Čítaj viac TU>>Koronavírus je doposiaľ najbližšie k hraniciam Slovenska
Viaceré dôsledky
Akcie nadnárodnej spoločnosti Constellation Brands, ktorá pivo Corona vyváža z Mexika do USA, od začiatku týždňa klesli na burze v New Yorku zhruba o osem percent.
Corona, ktorá svoj názov odvodzuje od slnečnej koróny a s novým typom koronavírusu nemá nič spoločné, je v USA tretím najpopulárnejším pivom, ako ukazuje štatistika YouGov. Prvým je britský Guinness, druhý potom holandský Heineken, uviedla agentúra Bloomberg.
Dôvodom poklesu záujmu o nákup Corony ale môže byť aj fakt, že pivo je vnímané ako typický letný nápoj, najmä v súvislosti s dovolenkou na pláži, upozorňuje redaktor Graeme Bruce z YouGov. Predaj tohto piva preto podlieha značným sezónnym výkyvom.
Zdroj: ČTK