Slovenská služba zdieľaných e-kolobežiek prichádza s novým predplatným s výrazne nižšou cenou
Kvalitná mobilita v meste prostredníctvom zdielanej doprava je vo väčších európskych mestách štandardom. Bratislava sa k nim nateraz posunie o výrazný krok vpred. Už v týchto dňoch je v uliciach možné naraziť na nové oranžové kolobežky mladej firmy zo Slovenska.
Svišť prináša vylepšené a bezpečenejšie kolobežky, vylepšenú aplikáciu a lokálny pohľad na potreby občanov v meste. Služba prichádza s tromi balíčkami predplatného: denným, týždenným a mesačným. Reagujeme tak na potreby našich zákazníkov, ktorí cestujú pravidelne. Vďaka predplatnému sa cena za minútu znižuje až o 66 % oproti jazde bez predplatného. Jazdiť je tak možné už za 8 centov za minútu.

Na zdieľanú dopravu sa pozerajú optikou mesta a potrieb jeho občanov
“Uvedomujeme si, že naša služba má v meste primárne plniť účel pre jeho občanov no s ohľadom na potreby mesta. Pred spustením našej služby sme aktívne komunikovali s mestom Bratislava a aj vďaka transparentnému prístupu spolu pracujeme na memorande,” hovorí Marek Švorc, CEO Svišť.

Toto memorandum zaručuje vyhradené parkovacie miesta pre kolobežky. Súčasťou služby sú už teraz virtuálne parkovacie miesta rozmiestnené popri najrušnejších trasách, kam po skončení jazdy kolobežku pohodlne odparkujete.
Miesta sú navrhnuté tak, aby nenarušili potrebnú šírku chodníkov či slepecké značenie. Vďaka tomu zostáva chodník prechodný o čo sa pravidelne starajú aj operátori služby. Tí kolobežky pravidelne upratujú či premiestňujú na miesta s vyšším dopytom. Neskôr tieto miesta naberú aj fyzické kontúry s oranžovým označením.
“Určite nechceme byť ďalšou službou, ktorá si to v meste s kolobežkami robí po svojom. Tento mestotvorný pohľad, ktorým nazeráme na našu službu je pre nás mimoriadne dôležitý,” pripomína Marek Švorc, riaditeľ firmy Svišť. V Bratislave tak pribudne služba, ktorá integruje zdieľané kolobežky do mestskej MHD aj na miestach, kde zastávka MHD nie je situovaná v dostatočnej vzdialenosti.

“Myšlienka Svišťa vychádza z našich reálnych potrieb vyplývajúcich zo života v meste. Ide o alternatívu k autám, ktorá obyvateľov odbremeňuje od parkovania a zároveň prináša možnosť navštíviť v meste zákutia, ktoré autom nenavštívite. V Bratislave sídlime, žijeme tu, denne sa ňou prepravujeme. Potreby jej obyvateľov si dokážeme osobne navnímať. Podľa nás je priam nemožné získať takúto lokálnu znalosť ak by sme sedeli v inej krajine, ako napríklad konkurenčné spoločnosti,” pripomína Švorc a dodáva, že aj týmto ich služba potvrdzuje svoj silný lokálny fokus.
Minulý rok najazdili v Bratislave cez 200 000 km, služba prichádza s vylepšeniami a novinkami
Po minuloročnej skúšobnej fáze ohlasuje firma Svišť príchod vylepšenej služby. “Vďaka minuloročnej prevádzke sme zozbierali tisícky cenných dát. Podrobne sme analyzovali používateľské správanie. Aj vďaka tomu ako prví prinášame navigáciu k parkovacím miestam,” uvádza Marek Švorc ako jednu z noviniek ich služby.
Nové kolobežky Svišť majú výrazne mohutnejšiu konštrukciu s lepším odpružením a väčším predným kolesom. Kolobežky tak majú lepší prejazd cez obrubník, kedy mohlo prichádzať k nepríjemnému zaseknutiu.
Ich súčasťou sú aj blinkre v prednej aj zadnej časti a vylepšené svetlá, ktoré neosvetľujú vodičov oproti. pre lepšiu viditeľnosť na cestách či stojan na mobil s nabíjaním, ktorý počas jazdy v rukách zákazníka môže znižovať jeho pozornosť a priamo tak ovplyvňovať bezpečnosť jazdy.
Svišť po vylepšeniach svojej služby prekvapivo neprichádza so zvýšením ceny. “Vždy budeme ponúkať nižšiu cenu ako konkurencia,” uvádza Švorc.

Rýchlejšia aplikácia aj s novou funkcionalitou. Za najazdené kilometre zľavy a odmeny
Zaujímavou novinkou bude odmeňovací systém, ktorý nájdete priamo vo vynovenej aplikácii. Ten dokáže zákazníka služby Svišť odmeňovať za jeho jazdenie či za správne vyplnenie bezpečnostného kvízu. Odmenu v podobe zliav či darčekových predmetov si bude môcť používateľ vybrať podľa seba v novej sekcii rovnomennej aplikácie služby.
Túto novinku môžu používatelia očakávať v prvých aktualizáciách aplikácie. Vo vynovenej aplikácii sa nachádza aj live chat, čiže v prípade potreby môže používateľ kontaktovať podporu služby, kde sa spojí s operátorom a nie s robotom.
V aplikácii je možné nahlásiť zle odparkovanú kolobežku čím občania prispejú k poriadku v uliciach mesta. Ak teda aj kolobežkou nejazdia, môžu ovplyvniť jej umiestnenie. Následne služba vyšle operátora, ktorý kolobežky v meste priebežne kontroluje a presunie ju na vyhradené parkovacie miesto.
Ambície nezostávajú iba pri kolobežkách
Služba Svišť je zameraná na slovenský trh. Popri Bratislave vstupuje aj so svojou úvodnou fázou do Piešťan a Topoľčian, časom však aj do ďalších slovenských miest.
Tvorcovia služby sa však už teraz pohrávajú s myšlienkou jednotného dopravného hub-u, z ktorého obslúžite svoje cestovanie naprieč Slovenskom. Okrem kolobežiek a elektrických bicyklov, ktoré služba plánuje spustiť v roku 2025, by išlo aj o integráciu s verejnou dopravou – s MHD a vlakmi.
Kto je Svišť?
Svišť je mladá slovenská firma, ktorá prináša zjednotený pohľad na zdieľanú mobilitu v meste za rozumnú cenu. Jej cieľom je priniesť službu, ktorá pozná potreby obyvateľov mesta, je v úzkom kontakte s jeho samotným vedením a prináša tak mestotvornú službu 21. storočia.
Čítaj viac z kategórie: PR