Ako dostať zo svojho Tinderu maximum

Martin Faith / 4. júna 2015 / Biznis

Američan Blake Jamieson sa rozhodol pre zaujímavý sociálny experiment a aplikoval marketingové zručnosti na svoj Tinder profil. Postupným testovaním a optimalizáciou sa mu podarilo dosiahnuť zaujímavé výsledky: cez 2000 nových matches, z ktorých 18% zaujal na toľko, že sa rozhodli spraviť prvý krok a vo finále tak mohol užiť niekoľko osobných stretnutí.

 

Dá sa povedať, že Blake svojím spôsobom hackol užívanie tejto datingovej aplikácie. Pochopil, že úspech na Tinderi je predovšetkým o tom, aby sa človek odlíšil od davu a aby od prvej sekundy budil dojem, že je niekto špeciálny. Každý, kto si aplikáciu skúsil velmi rýchlo zistil, že obyčajná fotka a začiatok chatu spôsobom: Ahoj *Meno* :), ku rande zväčša nevedie.

Plánom bolo odlíšiť sa a získať dôveryhodnosť. Blakov sa teda rozhodol aplikovať trošku brandingu na svoj profil. „Dúfal som, že to môjmu profilu pridá viac kredibility a dôveryhodnosti, čo by sa pretavilo do väčšieho počtu matches,“ napísal na svojom blogu. V praxi to vyzeralo tak, že vložil do svojej profilovej fotky Tinder plamienok a označil sa za Match of the Day. Výsledok je vidno na obrázku. Svoje obrázky doplnil motivačnými titulkami ako „ach, tie jamky na lícach“, „je vyšší ako ty!“ alebo „swipe right“.

 

 

Pri svojej úvodnej snahe sa mu podarilo spojiť s 800 „tinderellami“, z ktoých sa mu 8% odhodlalo napísať ako prvé. Tento výsledok mu ale nestačil, tak sa rozhodol svoj profil vylepšiť ešte viac. Inšpiroval sa profilom svojej známej CamMi Pham a pozmenil svoj match of the day pokus, tak ako môžete vidieť na obrázku dole. Blake povedal, že tento nový look vyzeral viac native a preto budil viac dôveryhodnosti. Zmenil aj prístup ku titulkom pod svojími fotkami. Jeho nové bio bolo: „Áno, naozaj som tvojím match of the day! Je to nová funkcia.“ Čo samozrejme nie je pravda a môže to pôsobiť ako zavádzanie. Blake ale tvrdí, že väčšina jeho nových známych to ale nezobrala zle a naopak ocenila jeho kreativitu.

Popis pod profilom bol velmi dôležitý pre jeho úspech. V prvom pokuse tu Blake dal link na svoju stránku Medium, aby tak získal viac klikov. Po zmene tu boli namiesto toho call to action titulky. Tieto slúžili ako otvárač konverzácie („icebreaker“) a uľahčovali tak jeho matchom prvý kontakt. Jeho oblúbená bola: „Keby ti poviem, že mám rád tvoj štýl, čo by si povedala?“ Na čo je len jediná možná odpoveď: „Že mám rada tvoje pohyby“ (Starsky and Hutch). Taktiež pri druhej verzií pripojil ku svojmu profilu Instagram a Snapchat.

 

 

Aby bolo možné tieto prístupy porovnať, tak Blake postupoval pri oboch rovnako – dal like na každú ženu v okruhu 100 míl, čo je možné maximum . Výsledkom tejto novej stratégie bolo zvýšenie počtu matches na 2000, z ktorých 18% spravilo prvý krok (nárast o 125%!). Sám Blake nazval svoj projekt ako „víťazstvo native advertisingu“, pretože sa mu vďaka autenticky vyzerajúcemu odobreniu na svojom profile podarilo radikálne zvýšiť svoju úspešnosť.

A smerovalo to aj niekam dalej? Bola by predša škoda, keby nie. Blake tvrdí, že išiel na 5 stretnutí s novými známymi a z toho jedno malo niekoľko ďalších pokračovaní.

Myslíte, že by niečo také fungovalo aj u nás? Podujme sa niekto na takýto príjemný experiment? :)

 

zdroj: adweek.com

Pridať komentár (0)