Ako písať emaily známym ľuďom a dostať na ne odpoveď

  • V jednej z epizód vysielania programu The 4-hour Workweek, autor Tim Ferriss privítal vo svojej show Evana Goldberga - kreatívneho partnera herca Setha Rogena. S poslucháčmi sa podelili o svoje tipy, ako písať úspešným a zaneprázdneným ľuďom emaily a ako na ne dostať odpoveď.
image_1446971743.jpeg
  • V jednej z epizód vysielania programu The 4-hour Workweek, autor Tim Ferriss privítal vo svojej show Evana Goldberga - kreatívneho partnera herca Setha Rogena. S poslucháčmi sa podelili o svoje tipy, ako písať úspešným a zaneprázdneným ľuďom emaily a ako na ne dostať odpoveď.

 

Väčšina si pravdepodobne myslí, že to najdôležitejšie je napísať čo najdlhší výklad s úvodom, záverom a piatimi bodmi, prečo osobu uznávame. Podľa Tima a Evana je to presne naopak. Takže ako taký mail napísať? Podľa dvojice treba písať  krátko a chladno.

 

Ak chceš, aby si na svoje maily dostal odpoveď, skús sa držať nasledujúcich tipov.

 

 

Presne si urči, s kým chceš naviazať kontakt

„Mier vysoko, ale buď realistický“, tvrdí Tim. Ak sa chceš skontaktovať s niekým vo svojom obore, alebo s nejakou slávnou osobou a chceš poprosiť o radu, skús zistiť, či existuje niekto s podobným zameraním, kto by ti vedel pomôcť, ale momentálne nie je bombardovaný novinármi, televíziami a stretnutiami. Ako príklad uviedol Tim kontaktovanie olympijského plavca. Si plavec a chceš sa učiť a nechať si poradiť od tých najlepších. Možno ti Michael Phelps na tvoj mail neodpovie, ale existuje veľký počet ďalších, menej známych plavcov, ktorí ti s väčšou šancou odpíšu a pomôžu.

 

Nalákaj ich predmetom

Ak si na danú osobu dostal kontakt od niekoho, koho pozná, spomeň tohto prostredníka v predmete. Podľa behaviorálneho experta Jona Levy-a v predmete tiež funguje fráza „Rýchla otázka“. Príjemcovi dáva najavo, že email môže vybaviť rýchlo.

 

Tim Ferriss

 

Píš jasné a stručné správy

Najlepší spôsob ako to dosiahnuť je predstaviť sa, nájsť spoločnú reč (napríklad záľuby, pracovné zameranie) a spýtať sa otázku. To, či má byť táto správa v jednej vete, alebo má tvoriť celý odsek záleží od príjemcu. Ak píšeš celebrite drž sa krátkych správ, ak píšeš niekomu, kto koná na základe faktov, poskytni viacej informácií (ale nie priveľa) a prilož nejaké odkazy, kde si o tebe daná osoba môže naštudovať viac. Nedostaneš odpoveď? Rešpektuj, že tieto osoby nemusia mať čas na všetko. Ak ju dostaneš, hoci aj pár slov, buď vďačný.

 

Buď zdvorilý a nesnaž sa znieť ako predajca

Nesnaž sa ľudí presviedčať alebo písať štýlom: „Myslím, že by bolo dobré keby… pretože X a Y…“. Nie. Skús radšej štýl : „Venujem sa tomu a tomu… Vaša práca ma fascinuje. Rád by som si s vami sadol na kávu a vypočul si Vaše plány.“ 

Navrhovať ľuďom pomoc za pomoc tiež nie je správne. Skús navrhnúť ďalší krok ako telefonát, alebo kávu ale neklaď podmienky.

 

Pokračovanie

Pokiaľ od niekoho dostaneš odpoveď poprípade sa s ním stretneš, je dôležité aby si s nimi udržal kontakt. Ale pozor, prirodzený kontakt. Nebombarduj ich ďalšími 10 otázkami alebo správami. Ak ich chceš kontaktovať, musíš na to ísť prirodzene.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech