Ako zaujať generáciu, ktorej je všetko jedno? Doprajte jej zážitok života

Linda Cebrová / 12. septembra 2017 / Zo Slovenska

zdroj: unsplash.com

Na to, aby si sa dostal do Sillicon Valley už nepotrebuejš zakladať startup. Čo sa zmenilo? Predovšetkým komunikácia značiek, ktoré ponúkajú zážitky namiesto produktov.

Je zrejmé, že generácia Y prináša pre marketérov množstvo výhod, z ktorých sa pri správnej motivácii a komunikácii dá vyťažiť maximum. Ide o segment “singles”, ktorí už nechcú len postaviť dom, zasadiť strom a mať dve deti.

Pre mnoho značiek je táto cieľová skupina nepoznanou záhadou, s ktorou síce chcú pracovať, no nevedia ako. Prestarnuté marketingové oddelenia im prinášajú adolescentný výber reklám, po ktorých zhliadnutí sa človek cíti ešte pol dňa trápne.

Ako teda pracovať a komunikovať s jej príslušníkmi tak, aby sa dosiahol požadovaný efekt? Je dôležité si uvedomiť, že ide o generáciu narodenú medzi rokmi 1980 až 2000, často označovanú aj ako „mileniáli“ alebo „echo boomeri“.

foto:stocksnap.io

Mileniáli si cenia zážitky, hĺbku, kvalitu a inšpiratívnosť prežitých momentov a chvíľ. Je to generácia, ktorá svoju identitu a hodnotu nedefinuje vlastníctvom vecí, ale kvalitou života.

Bez väčších problémov sa im podarilo redefinovať pojem luxus. Vlastnenie vecí už nie je na prvom miestne. V ich svete vyhráva vlastnenie zážitkov. Kvalita života a jeho intenzívne prežívanie je to, čo ich vie uspokojiť.

foto:stocksnap.io

Svoje o tom vedia luxusné značky. Tie už od svojho vzniku stavali na možnosti vlastniť hmatateľnú vec veľkej hodnoty, ktorú ti bude sused určite závidieť. Nová generácia však nie je tou, ktorá sa bude prispôsobovať komunikácii značky. Zmenami musia prejsť značky samé. Z dodávateľov exkluzívnych, hmotných objektov túžby sa pretvárajú na generátorov zážitkov.

Trend neobišiel ani banky. Na našom trhu to perfektne vymyslela ČSOB. Tá obsadila do  hlavnej úlohy najlepšieho priateľa väčšiny študentov, čiže „vifonku“. Tá pomôže v tých najhorších chvíľach, keď nad ránom sedíš nad skriptami a donáška sushi, či pizze už pár hodín nezdvíha.

V animovanom videu ti „vifonka“ s hlasom Richarda Stankeho objasní, prečo si otvoriť Fun účet v ČSOB. Celé to vybavíš online a postupne ti od banky na účte pribudne 35 eur, napríklad na letenku do Ríma.

ČSOB v novom koncepte nevynechala ani hodnotu zážitkov. Ponúka totiž možnosť navštíviť Silicon Valley. Na vlastné oči uvidíš Facebook, Google, zavítaš do Tesly, či na Stanford. Stačí si otvoriť Fun účet a postnúť na Instagram fotku, na ktorej makáš s hashtagom #Senfrancisco. Potom ti postačí sa pobaliť a vyraziť do svetových technologických firiem.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou ČSOB.

Pridať komentár (0)