Akú cenu má dobrý nápad? V Nápad roka až 10 miliónov

Alexandra Krchnavá / 25. apríla 2016 / Business

Tohtoročný ročník prináša šancu získať investíciu až 10 miliónov korún, okamžitú odmenu pre víťaza vo výške 300 tisíc korún, mentoring od úspešných podnikateľov alebo špeciálnu súťaž o pobyt v americkom Silicon Valley. Do súťaže sa možno hlásiť do 10. mája na stránkach www.napadroku.cz.

„Mladé podnikateľské projekty podľa našich prieskumov najčastejšie krachujú na nedostatočnom či úplne chýbajúcom finančnom pláne, zlom obchodnom modeli, a tiež na nedostatok skúseností a motivácie. Cieľom súťaže je preto sprostredkovať účastníkom spätnú väzbu od skúsených podnikateľov a investorov, pomôcť im sa zviditeľniť sa a získať cenné obchodné kontakty,“ hovorí Martin Kešner, zakladateľ súťaže Vodafone Nápad roka.

napad-4

foto: napadroku.cz


Dôkazom je mediálny aj obchodný úspech minuloročného víťaza Jána Sejkora. Jeho spoločnosť Flydeo sa špecializuje na výrobu pokročilých bezpilotných lietadiel, takzvaných dronov. Všetky kľúčové technológie si pritom vyvíja sama spoločnosť v Českej republike. Medzi ďalšie ocenené projekty minulého ročníka patril Lukáš Brus, ktorý vyvinul nový typ projektora LumiTRIX špeciálne pre populárne video-mapping. Zákazníkov má z celého sveta. Veľkú pozornosť vzbudili tiež Petr Procházka s Michaelou Matejkova a ich kompaktné topánky do vrecka Skinners, Michal Zwinger s aplikáciou Včielka, ktorá pomáha deťom s čítaním alebo hra ChemPlay od Adriána Hegeduša a Ivany Kravárové, ktorá deťom zábavnou formou otvára svet chémie.

„Vodafone vidí v zaujímavých podnikateľských nápadoch veľký potenciál, a preto ich dlhodobo aktívne podporuje. Dôležité je nenechať zapadnúť inovatívne projekty a pomôcť im hneď v začiatkoch. Teším sa na všetky kreatívne myšlienky v tomto ročníku súťaže Nápad roka, „hovorí Markéta Moreno, riaditeľka pre značku a komunikáciu vo Vodafonu.

napad-3

Víťaz posledného ročníka, foto: napadroku.cz


Viac peňazí aj mentorovania


Tohtoročný ročník oproti predchádzajúcemu ponúkne hneď trojnásobnú odmenu pre víťaza v hlasovaní poroty – 300 tisíc korún namiesto doterajších 100 tisíc. Ďalších 100 tisíc korún potom získa vo vecných cenách. Všetci finalisti bez ohľadu na poradie zároveň majú šancu, že práve ich osloví panel investorov s ponukou až desaťmiliónovej investície. Výherca kategórie Coolpad Startup roka potom vyhrá týždenný pobyt v Silicon Valley, vrátane účasti na prestížnej konferencii TechCrunch Disrupt. Vďaka silným business a mediálnym partnerom zároveň môžu účastníci úspechom v súťaži výrazne zviditeľniť svoj projekt pred potenciálnymi zákazníkmi a partnermi.

napad-2

foto: napadroku.cz

Súčasťou projektu Vodafone Nápad roka 2016 je aj mnoho vzdelávacích podujatí, ktoré tento rok doplnia aj celkom nové formáty. Pôjde napríklad o stretnutie so zaujímavými osobnosťami, panelové diskusie, prípadové štúdie, praktické workshopy alebo networkingové stretnutia. Finalistom súťaže potom budú k dispozícii dve desiatky skúsených podnikateľov v rámci rozšíreného Mentoring Day.

Novým hlavným partnerom súťaže sa zároveň tento rok stala spoločnosť SAP. „Súťaž Nápad roka neprináša len nápady, ale aj nadšenie ľudí, túžbu vytvoriť niečo nové a často aj chuť byť pozitívnym príkladom a zmeniť svet k lepšiemu. To všetko niekedy vo veľkých firmách chýba. V tých malých zasa zvyčajne chýbajú skúsenosti s riadením, technológie a prístup k zákazníkom. Oba tieto svety sa vzájomne potrebujú, a práve preto sa ich aktívne snažíme prepájať,“ hovorí Andrea Hepnerová, riaditeľka SAP Business Services.

Prihlášky zaslané do súťaže do 10. mája posúdi porota zložená z popredných českých investorov, podnikateľov, manažérov a zástupcov médií. O úspechu projektu v súťaži Vodafone Nápad roka 2016 následne nerozhoduje iba nápad samotný, ale aj jeho uskutočniteľnosť, kvalita spracovania a potenciál budúceho rastu. Pravidlá súťaže a ďalšie informácie nájdu záujemcovia na stránkach projektu. Slávnostné vyhlásenie výsledkov aktuálneho ročníka prebehne 8. júna.

napad

foto: napadroku.cz

Harmonogram súťaže


29. marca – Začiatok vzdelávacích akcií
30. marca – Štart 9. ročníka
10. mája   – Uzávierka prihlášok projektov
20. mája   – Zverejnenie semifinalistov TOP 30
23. mája    Prezentácia semifinálových projektov pred porotou
24. mája   – Zverejnenie finalistov TOP 10
02. júna    – Mentoring Day
07. júna    – Prezentácia finálových projektov pred porotou
08. júna    – Slávnostné vyhlásenie výsledkov súťaže

Titulárnym partnerom súťaže a patrónom dobrých nápadov je už tradične spoločnosť Vodafone. Hlavnými partnermi sú J & T Banka, MSD a SAP. Partnermi sú spoločnosti Coolpad, Profinit, Microsoft a KF Legal. Súťaž ďalej podporujú CzechInvest, Node5, Impact HUB, Juhomoravské inovačné centrum (JIC) a Prague Startup Centre.

napad-1

foto: napadroku.cz

Zdroj: tlačová správa

Pridať komentár (0)