Alza zarobila počas Black Friday rekordnú sumu, predala 4 milióny produktov a poslala milión balíkov

  • Alza zaznamenala úspešný Black Friday, jej tržby boli rekordné
  • Tento rok sa veľké e-commerce reťazce vyhli aj zavádzaniu ohľadne cien pre spotrebiteľov
Alza.sk/press kit
  • Alza zaznamenala úspešný Black Friday, jej tržby boli rekordné
  • Tento rok sa veľké e-commerce reťazce vyhli aj zavádzaniu ohľadne cien pre spotrebiteľov

Akcia Black Friday trvala pre jedného z najväčších internetových obchodov s elektronikou na Slovensku a v Česku tri týždňe. Počas tohto obdobia zaznamenala niekoľko rekordov. Jedným z nich je aj počet vybavených objednávok na Slovensku a v Česku.

V oboch krajinách sa podarilo spoločnosti poslať viac ako 1,1 milióna balíkov a dokopy predala viac ako 4 milióny produktov. Alza to oznámila na svojom webe.

Česi a Slováci kupovali najčastejšie mobilné telefóny, SSD disky, sieťové káble, stavebnice Lego alebo hry pre hracie konzole.

Špička v tomto náročnom období prišla práve v piatok 29. novembra. V tento deň sa vybavilo celkovo 75-tisíc objednávok, teda 1 objednávka každú 1,14 sekundu po dobu 24 hodín, za viac ako 9-miliónov eur, čo je doterajší rekord,“ hovorí v tlačovej správe Petr Bena, obchodný riaditeľ Alza.cz s tým, že firma dosiahla aj rekordu v hodnote tovaru na skladoch – to dosiahlo vyššie 6 miliárd, čo je 6,5 miliónov kusov tovaru.

Top produkty predávané na Slovensku boli konkrétne mobilný telefón iPhone Xr 64GB čierny, SSD disk Samsung 860 EVO 250GB, robotický vysávač iRobot Roomba 981 alebo náramok Xiaomi Mi Band 4. Na Slovensku dosiahol obrat počas celej kampane Black Friday 24 miliónov eur. 

Alza upustila od zavádzania ohľadne zliav

Pred časom spustil český startup Hlídač shopů monitoring niektorých veľkých e-commerce platforiem akými sú Alza alebo Mall. Počas niektorých dní zaznamenal Hlídač shopů zľavy, ktoré neboli ani zľavami a vytvárali šikovnú marketingovú kampaň pre potenciálnych zákazníkov.

Tento rok však bol podľa Hlídač shopů výrazne lepší a veľké firmy upustili od zavádzania a klamstiev spotrebiteľa.

„Najdlhšie sledujeme trojicu najväčších e-shopov – Alza, Mall a CZC – a robí mi radosť, že všetky tri v podstate upustili počas Black Friday od klamlivých praktík. Známe triky s menením preškrtnutých cien sme si však všimili u tých, ktorých monitorujeme tento rok prvýkrát, navyše v oveľa vyššej miere,“ hovorí pre Czechcrucnch Jakub Balada.

Čítaj viac TU >> Nevýhodným nákupom v Alze je koniec. Táto stránka ti povie, či platíš za predražený produkt

Rozširujeme našu sieť AlzaBoxov a to naozaj vo veľkom! Od teraz si môžete svoj balíček nechať doručiť napríklad aj do…

Gepostet von Alza.sk am Mittwoch, 27. November 2019

 

Rastúce tržby a zisky

Alza je lídrom internetového trhu. Svedčia o tom nielen rekordné obraty roku 2018, v ktorom Alza utŕžila 25 miliárd českých korún bez DPH, ale tiež rad inovácií na poli e-commerce (unikátne samoobslužné predajne budúcnosti, doručovanie do tzv. Alza HomeBox, platba a predaj BTC a LTC vo vlastných platobných automatoch, ponuka elektromobilov online, zavedenie unikátnych služieb Tretinka, Zkušebka, výučba na VŠE, výrobky vlastnej značky AlzaPower, expanzia do Maďarska, Rakúska a ďalšie).

Alza doručuje svoj tovar aj cez víkend, kedy sú tiež otvorené všetky jej prevádzkarne. Zákazníci si môžu svoje objednávky vyzdvihnúť v širokej sieti samoobslužných AlzaBoxov.

V roku 2018 hospodárila slovenská Alza s tržbami takmer 38 miliónov a jej ziska narástol na takmer 1,6 milióna eur.

Zdroje: Czechcrunch.cz, Alza.sk

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá