Apple rokuje o možnosti streamovania filmov už pár dní po premiére v kine. Dočkáme sa toho?

  • Americký filmový priemysel je jednoznačne ten najkvalitnejší a zároveň aj najžiadanejším na svete. Z jeho produkcie vychádzajú perfektné a kultové snímky. V najbližšom období však môže zažiť veľkú zmenu, ktorá by zasiahla a znevýhodnila reťazce kín, ale zároveň by sa zvýšil komfort a dostupnosť pre všetkých, ktorí dávajú prednosť streamovaniu a online nákupu filmov.
apple.com
  • Americký filmový priemysel je jednoznačne ten najkvalitnejší a zároveň aj najžiadanejším na svete. Z jeho produkcie vychádzajú perfektné a kultové snímky. V najbližšom období však môže zažiť veľkú zmenu, ktorá by zasiahla a znevýhodnila reťazce kín, ale zároveň by sa zvýšil komfort a dostupnosť pre všetkých, ktorí dávajú prednosť streamovaniu a online nákupu filmov.

Správa, ktorú priniesol server Bloomberg odvolávajúc sa na svoje anonymné zdroje, uvádza, že niektoré z najväčších spoločností vrátane Warner BrosUniversal Pictures rokujú s Apple. Ide o dohodu, na základe ktorej by spoločnosti „zapožičiali“ pre Apple snímku už 14 dní po premiére v kine. Do rokovaní sa zapojila aj spoločnosť Comcast – najväčšia vysielacia a káblová spoločnosť súčasnosti a majiteľ prvých dvoch spomínaných štúdií.

Je pochopiteľné, že s týmto krokom a touto dohodou kina nesúhlasia. Nejde len o Spojené štáty, ale je vysoko pravdepodobné, že by sa rovnako rozhodli aj kiná na iných kontinentoch. Späť však k rokovaniu v USA. Reťazce kín nesúhlasili ani s delením zisku. Ak mám byť konkrétna, jednou z podmienok kín bolo zaviazanie sa spoločností na delení zisku na dobu minimálne 10 rokov, čomu však filmové štúdia nevyhoveli.

Istým rizikom je aj možnosť, že sa vzťahy medzi reťazcami kín a filmovými štúdiami narušia natoľko, že sa štúdiá rozhodnú prestať dodávať filmy do kín, a to úplne.

Úprimne si však myslím, že táto možnosť je vysoko nepravdepodobná, nakoľko by týmto krokom štúdiá prišli o nemalé zisky a koniec-koncov buďme úprimní, o čo iné im ide, ak nie o zisk?

zdroj foto: apple.com

Späť ale k rokovaniam a dohode, ktoré sú stále na hypotetickej úrovni. V prípade, ak by sa hollywoodske spoločnosti dohodli so spoločnosťou Apple Comcast, zároveň aj s vybranými reťazcami kín, celý koncept by bol platný najskôr od začiatku budúceho roka. Zatiaľ nie sú známe žiadne konkrétne podmienky ani okolnosti, taktiež nie je žiadna zmienka ani ohľadom ceny, ktorú zatiaľ ani jedna zo strán presne nestanovila.

Predpokladaná finančná dohoda:

Cena za „prenájom“ filmu po 2 týždňoch od premiéry v kine = 42 €
Cena za „prenájom“ filmu po 4 až 6 týždňoch od premiéry v kine = 25 €

Otázkou však je, či budú ľudia ochotní zaplatiť až 5-násobok ceny za sledovanie filmu z pohodlia domova oproti kinu, kde lístok stoji približne 8 €. Podotýkam, že všetko je to zatiaľ len v hypotetickej rovine a nič nie je oficiálne potvrdené, ale ani vyvrátené, čo znamená že niečo pravdivé na týchto informáciách podľa portálu Bloomberg bude.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: AMC Theatres
zdroj foto: AMC Theatres

Podľa serveru Bloomberg, jeden z riaditeľov sieti kín jednoznačne zvýraznili filmovým štúdiam skutočnosť, že:

„Až približne 50% príjmov z filmu pre filmové štúdia prichádza z premietania v kinách, čo by bolo touto dohodou ohrozené.“

Následne jeden z predstaviteľov filmových štúdií odpovedal:

„Kiná zaznamenávajú vyšší podiel príjmov z dôvodu kolapsu predaja DVD.“

„V prvej polovici roka 2017 sa predaj DVD znížil o 10 %. DVD prenájom klesol medziročne o 20 %.Digitálny predaj vzrástol o 8 %, čo je spomalenie v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi.“ výskumník z finančnej spoločnosti DEG.

Zobraziť celú galériu (4)
zdroj: economicconfidential.com
zdroj foto: economicconfidential.com

Napríklad Disney sa vôbec do tejto diskusie nezapája a nemá najmenší záujem, pretože verí vo svoju stratégiu zameranú na menšie a väčšie filmy, ktoré je potrebné vidieť na veľkej obrazovke. Menší producenti ako Lions Gate Enterainment Corp.,  štúdio stojace za snímkou Hry o život, naopak dúfa, že sa podarí dohodu uzavrieť.

Generálny riaditeľ spoločnosti, Jon Feltheimer, povedal:

Verím, že formát PVOD (Premium Video On Demand = Prémiové filmy na požiadanie) bude predstavená v následujúcich 12 mesiacoch. V blízkej budúcnosti uvidíte nejaké testy vykonané aspoň na niektorých äzemiach. Dúfam že sa to stane, a myslím si, že to bude naozaj skvelé pre biznis.“

zdroj: bloomberg.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá