BMW varuje majiteľov najnovších áut: Nenabíjajte ich! Môže to byť to posledné, čo spravíte

  • BMW musí dať prekontrolovať tisíce, až desaťtisíce nových áut, ktoré vypustila do sveta
  • Hrozí ich vznietenie a explózia
  • Niektorí vinia prílišný tlak EÚ na znižovanie emisii a výrobu elektromobilov
BMW hybrid
Unsplash/ Saumya Rastogi a Marc Heckner
  • BMW musí dať prekontrolovať tisíce, až desaťtisíce nových áut, ktoré vypustila do sveta
  • Hrozí ich vznietenie a explózia
  • Niektorí vinia prílišný tlak EÚ na znižovanie emisii a výrobu elektromobilov

Ak ste majiteľom tohtoročného, nového hybridu od značky BMW, majte sa na pozore. Spoločnosť hlási problémy a zakazuje majiteľom týchto vozidiel, ktoré boli vyrobené od januára do septembra tohto roka, nabíjať svoje autá.

Dôvod počúvnuť túto radu je myslíme viac než dostatočný: Spoločnosť varuje, že sa môžu vznietiť a následne explodovať. Chyba nastala pri ich výrobe, keď sa do akumulátora niektorých z nich dostali zatiaľ nešpecifikované častice, ktoré pri nabíjaní môžu spôsobiť skrat, vznietenie a následne výbuch.

Týka sa to teda tohtoročných hybrid-modelov: X1, X2, X3, X5, 3, 5, 7, i8, 2 Active Tourer a Mini Countryman.

Automobilka prisľúbila, že dotknutých majiteľov vyzve k návšteve autoservisov a zadarmo spraví ich štvorkolesovým miláčikom prehliadku i prípadné odstránenie problému s výmenou batérie. Len v Európe je podľa slov BMW reč o zhruba 27.000 autách, ktorých sa to týka a ktoré to čaká – no väčšina z toho je vraj ešte u predajcov, distribútorov a nie koncových zákazníkov.

Niektorí vinia tlak EÚ

Kľúčovým ťahúňom BMW sú veľké, silné SUV modely. Tie však generujú k vzhľadom na terajšie kritéria EÚ až príliš veľké množstvo emisií oxidu uhličitého.

Pre porovnanie: Aktuálny limit EÚ je 95 g CO2 na kilometer. „Táto úroveň emisií zodpovedá spotrebe približne 4,1 l benzínu alebo 3,6 l nafty na 100 km,“ vysvetľovala Európska komisia.

No silné SUV modely BMW, ktoré spoločnosť predáva najviac, dosahujú hodnoty až okolo 200 alebo vyše 200 g CO2 na kilometer, čo je vyše dvojnásobok oproti stanovenej hranici.

Ak automobilka niečo veľmi rýchlo nespraví, môžu ju čakať až miliardové pokuty. Aby bolo jasné, s problémom zmestiť sa do stanoveného limitu a vyhnúť sa tak obrovským pokutám, ktoré môžu byť pre niekoho likvidačné, súperia azda všetky automobilky.

Najlepšie sú v tomto v očiach EÚ čisté elektromobily, ktoré sú považované za akoby úplne čisté a produkujú 0 CO2. To príde mnohým na smiech a zdôrazňujú, že aj výroba elektrickej energie spôsobuje isté emisie. Tak či onak, BMW príliš vozidiel čisto na elektrinu nemá a len ťažko si s nimi dokáže zlepšiť svoj emisný priemer.

Aby toho nebolo málo, viaceré krajiny, vrátane Nemecka, vyhlásili rekordné dotácie na elektromobily a hybridy. Nemecká vláda k tomu ešte oznámila, že cena elektriny pôjde v krajine dole a naopak, o rok sa zavedie takzvaná tretia emisná daň, ktorá zvýši ceny nafty a benzínu.

tankovanie
zdroj: Unsplash/Juan Fernandez

Akoby všetky kroky chceli stoj čo stoj vytlačiť a pochovať autá so spaľovacími motormi. Každá automobilka preto musí konať a ísť, či chce alebo nechce, rýchlo smerom k elektromobilom.

A práve v tom vidia niektorí aj súčasný problém BMW, ktorá ešte nemá toľko skúsenosti s týmito e-vozidlami a aj vďaka rastúcemu tlaku pod hrozbou obrovských pokút sa dopustila chýb, ktoré môžu byť pre majiteľa vozidla až nebezpečné.

Má podľa teba tlak EÚ skutočne podiel na tejto chybe automobilky?

Šéf Audi: Elektromobily ako trend dnešného sveta sú zatiaľ nezmysel. Baštou dieslu bude Európa

Netypické správanie BMW

No napriek tomu ide BMW s trendom (musí ísť): „BMW Group ďalej rozširuje svoje nemecké výrobné kapacity pre elektrické pohony. Spoločnosť do závodu Regensburg investuje viac ako 150 miliónov eur s cieľom dodávať rastúci počet elektrifikovaných vozidiel skupiny BMW s vysokonapäťovými batériami,“ oznámila automobilka nedávno na svojej stránke.

Viacerí odborníci či pozorovatelia automobilového priemyslu si všimli na vyjadreniach ohľadom nových, chybných hybridov BMW, ktoré majú ísť na kontrolu, jednu vec – keď BMW povedala, že väčšina z nich, a to až 2/3, sú ešte u dealerov a nie majiteľov.

Ide o netypické správanie u BMW, ktorá väčšinou zvykne vyrábať auto už priamo pre niekoho na objednávku a neposielať svoje vozidlá niekam do skladu a vitrín. A zrazu táto automobilka príde s informáciou, že značná väčšina jej hybridov je ešte u predávajúcich dealerov a nie už koncových majiteľov.

Pre mnohých je to jasný dôkaz snahy BMW znížiť svoj emisný priemer a vyhnúť sa obrovským pokutám. Bavorská automobilka tak vyrába hybridné autá, ktoré na jednej strane znižujú jej emisný priemer, no na druhej strane ešte stále nemajú majiteľa a BMW dúfa, že ich neskôr predsa len niekto v tom obchode kúpi.

Rekordné dotácie elektromobilov. Nemci ale na ne kašlú, kupujú staršie diesle

Zdroje: BMW, Autoforum.cz

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Najnovšie