Bojnická zoo má kontroverznú kampaň, v ktorej upozorňuje na obchod so zvieratami

  • Národná zoologická záhrada Bojnice spustila kampaň „Ukradnutá divočina"
  • Má upozorniť na nelegálny obchod so zvieratami
  • Národná zoologická záhrada Bojnice spustila kampaň „Ukradnutá divočina"
  • Má upozorniť na nelegálny obchod so zvieratami

Ukradnutá divočina je názov novej kampane, ktorú spustila zoologická záhrada Bojnice. Má upozorniť, že súčasťou nelegálneho obchodu so zvieratami môžeš byť aj ty. Podporiť ho, hoci omylom, môžeš kúpou dovolenkového suveníru vyrobeného zo zvieraťa. Na prvý pohľad nevinný obchod však býva často jednou z najvážnejších príčin ohrozenia zvierat.

Pretože nám tento problém nie je ľahostajný, rozhodli sme sa naň upozorniť kampaňou, ktorá odhaľuje priehľadné fakty o nelegálnom obchode so zvieratami,“ uviedla pre TASR vedúca odboru marketingu a propagácie Národnej zoo Bojnice Andrea Klasová.

Kontroverzný slogan

Slogan kampane „Kupuješ? Aj ty máš špinavé ruky!“ má presvedčiť návštevníkov, aby na dovolenkách nekupovali výrobky zo zvierat, ani ich časti a nezbierali nič chránené. Taktiež návštevníkom ukazuje nelegálny obchod  zblízka. Podľa štatistík, ktoré uvádza zoologická záhrada, je každý rok zabitých tisíc nosorožcov v Afrike, denne sto slonov pre slonovinu a milióny zvierat je ročne ulovených kvôli kožušine.

Medzi najčastejšie pašované živočíchy patria papagáje, plazy a bezstavovce, v prípade obchodovania ide o módne doplnky z častí kože zvierat a výrobky zo slonoviny,“ upresnila Klasová.

Kampaň je na Slovensku i v Čechách unikátom. Výstava obsahuje reálne fotgrafie zvierat s údernými sloganmi, doloženými faktami. Vznikla na základe skúseností vedúcej Oddelenia medzinárodnej ochrany biodiversity a Českej inšpekcie životného prostredia Pavly Říhovej v spolupráci s predstaviteľmi Zoo Ostrava a Zoo Olomouc, fotografkou Luciou Čižmárovou a ďalšími členmi tímu.

Kompletnú výstavu „Ukradnutá divočina“ môžeš nájsť pri hradnom múre oproti veľkému rybníku.

Aj bratislavská zoo bojuje za zvieratá

Nielen Bojnice prišli s myšlienkou kampane v zoologickej záhrade. Bratislavská zoo niekoľko rokov po sebe vytvárala tematické kampane zamerané napríklad na to, že dnešná generácia nevenuje okrem mobilom a tabletom dostatočnú pozornosť svetu naokolo.

Alebo kampaň s názvom „Šťastní príbuzní“, ktorá poukazovala na šťastnejší osud divokých zvierat v zoo v kontraste s ostatnými.

Gepostet von Zoo Bratislava am Donnerstag, 5. Mai 2016

 

Zdroj: TASR, Facebook ZOO Bratislava, Facebook ZOO Bojnice

Najnovšie video