V Bratislave nezaparkuješ, čo ťa zachráni?

  • Život bratislavského vodiča nie je ani zďaleka jazda ružovou záhradou.
parking1
  • Život bratislavského vodiča nie je ani zďaleka jazda ružovou záhradou.

Nie je žiadnou novinkou, že z väčšiny veľkých miest sa ozývajú beznádejné a nahnevané hlasy vodičov, ktorí deň čo deň čelia problému, kde zaparkovať auto po príchode do práce. Riešenie sa nám naskytá vskutku geniálne, a teda treba nám viac parkovacích miest.

Životná úroveň rastie, autá sú stále dostupnejšie. Na jednej strane to znie skvele, ale má to aj svoju odvrátenú stránku, sú ňou preplnené cesty a žiadne parkoviská. Keby sme sa vybrali cestou výstavby úrovňových parkovísk, tak z doterajšej betónovej džungle vznikne neprekonateľná betónová pevnosť. Už teraz sa zdá, že betónové parkovacie miesta zaberajú v meste viac plochy ako samotná zeleň.

Biznis centrá rastú ako huby po daždi, no parkovísk je ako šafránu.

 

parking1

foto: autorka

Niektoré z firiem sa pokúsili prevziať svoju spoločenskú zodpovednosť a poskytli aspoň nejaké parkovacie miesta pre svojich nájomníkov alebo pre návštevy existujúcich prevádzok. Avšak týchto miest  je postupom času jednoznačne málo.

Ľuďom potom nezostáva nič iné, ako zapojiť kreatívne myslenie a urobiť si parkovacie miesto hoci aj v strede lúky na súkromnom pozemku. Ak totiž nie si práve hlavným manažérom firmy, o vyhriatej podzemnej garáži môžeš len snívať.

Pomohla by nám  zmena myslenia?

cyc

zdroj fotografie:esquireuk.cdnds.net

Pamätám si, ako prednedávnom na podujatí Start Up Awards 2016 vystúpil zakladateľ aplikácie Waze, Uri Levine a venoval sa aj doprave v budúcnosti. Vyzerá to tak, že v najbližších rokoch bude vlastnenie auta a doprava ním len voliteľnou možnosťou. To, že nebudeš musieť jazdiť autom sa stane výrazným benefitom.

V dnešnej dobe, sa do popredia dostáva zdieľaná ekonomika. Je to trend, ktorý má zásadným spôsobom zasiahnuť do mnohých oblastí nášho každodenného života, a teda aj dopravy. Zdieľanú ekonomiku ako pojem aktuálne podľa prieskumu agentúry Stem/Mark pre spoločnosť Home Credit pozná takmer 30 percent Slovákov . Ak sa im priblížia jej základné princípy, je to už skoro polovica opýtaných.

Zdieľaná ekonomika rastie. Zatiaľ síce nejde o masovú zmenu, ale o niekoľko rokov môže zmeniť ekonomiku aj to, ako firmy a vo výsledku aj spotrebitelia fungujú. O možnosti spolujazdy počulo takmer 70 percent opýtaných. Aj tak cestou do práce len málo kedy uvidíš v aute viac ako jedného človeka. Slováci zjavne svojich susedov do práce voziť nechcú.

Problém ešte zjavne nie je natoľko vážny, aby sme museli začať prekonávať našu lenivosť. Zdá sa, že po alternatívnych spôsoboch dopravy začneme siahať, až v hodine dvanástej. Vtedy, keď poplatky za auto začnú byť také vysoké ako napríklad vo Švajčiarku a auto si nebude môcť dovoliť mať každý. Tým horším prípadom by bolo uvedomenie si v akej sme kaši až, keď budeme musieť chodiť za čerstvým vzduchom niekam do Karpát (samozrejme autom).

zdroj titulnej fotografie:autorka

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech