Buď vreckár. Desiatky slovenských hotelov motivujú turistov, aby v prírode zbierali odpadky

  • Portál ZľavaDňa prišla so zaujímavým projektom, ktorý si so sebou nesie myšlienku čistenia slovenskej prírody
  • Tú chce rozšíriť aj medzi hotelových hostí, ktorých v našej krajine pribúda stále viac
kelu
Pixabay, ZľavaDňa
  • Portál ZľavaDňa prišla so zaujímavým projektom, ktorý si so sebou nesie myšlienku čistenia slovenskej prírody
  • Tú chce rozšíriť aj medzi hotelových hostí, ktorých v našej krajine pribúda stále viac

Do kampane #somvreckar spoločnosti ZľavaDňa sa zatiaľ zapojilo viac ako 50 hotelov z celého Slovenska. Na svojich recepciách majú k dispozícii biodegradovateľné vrecká na odpadky. Ubytovaní hostia tak môžu pri najbližšej prechádzke v lese pomôcť vyzbierať odpadky a prispieť tak ku krajšiemu a čistejšiemu Slovensku. 

„S myšlienkou zodpovedného cestovania sme sa pohrávali už dlhšie. Sme firma, ktorá už takmer 10 rokov pôsobí na Slovensku, pričom gro nášho podnikania je práve cestovanie. Prostredníctvom kampane #somVreckar chceme časť našich ziskov investovať späť – na podporu Slovenska a našej prírody. Chceme podporovať také cestovanie, ktoré bude životnému prostrediu pomáhať, aby si krásnu prírodu mohli užiť aj naše deti. Veríme, že kampaňou nadchneme čo najviac ľudí, ktorí budú  myšlienku ochrany prírody šíriť ďalej,“ hovorí generálny riaditeľ ZľavaDňa Martin Rakovský.

V úvodnej fáze kampane oslovila ZľavaDňa na spoluprácu desiatky svojich partnerov – slovenských hotelov. Spätná väzba bola prevažne pozitívna. 

„Myšlienka ochrany prírody nás nadchla a rovnako aj našich hostí a to najmä pre svoju aktuálnosť. Zároveň sa hosťom páči hravá forma kampane, kedy rodičia, inak možno zaujatí pracovnými a inými povinnosťami, majú počas spoločných dovolenkových chvíľ možnosť spolu s deťmi reálne niečo urobiť pre našu planétu. Ostalo nám už len posledné balenie vreciek, ktoré si hostia rozobrali a rozbehli sa na výlety zbierať odpad,” hovorí manažérka hotela Montfort Anna Soľusová.

Čítaj viac TU>>Matej čistí spolu s priateľmi slovenskú prírodu. V lese už našli vysypanú aj 14-kilovú kopu batérií

View this post on Instagram

#somvreckar #zlavadna

A post shared by Jakub Ježík (@jakubjezik) on

Influenceri dostali ako  darček odpadky

V spolupráci s PR agentúrou Divino oslovila ZľavaDňa aj influencerov. Ambasádor projektu Radoslav Hoppej, známy ako „Nie je túra bez Štúra“, rozdal v rámci kampane dvadsiatke oslovených influencerov odpadky zabalené v darčekových škatuliach. Takmer všetci sa rozhodli zdieľať na svojich sociálnych sieťach fotku nevšedného darčeka a podporiť tak bez nároku na honorár kampaň #somVreckar. 

View this post on Instagram

Či už v rámci denného krokovania alebo pri štúrovaní po 🇸🇰 sa vždy snažím pozbierať aj nejaké tie smeti a odpadky.🙃 Čo si budeme klamať, niektorí #ludiasumarhy a zjavne im nerobí problém vyhodiť do prírody kadečo.🤦🏽‍♂️ Raz som tam našiel aj karimatku a poviem ti, tie pohľady ľudí, keď som ju nosil po lese, stáli za to.😅 Som však rád, že je nás čoraz viac takých, ktorým záleží na tom, aby sme sa mali dobre, a aby odpadu bolo okolo nás čo najmenej. Rovnako tak to má aj @zlavadna s jej kampaňou #somVreckar👌 . V desiatkach hoteloch po 🇸🇰 nájdeš na ich recepciách špeciálne krabičky s eko rozložiteľnými vreckami na odpad. A tak môžeš pri prechádzke či výlete zbieraním odpadkov aj ty prispieť ku krajšiemu a zdravšiemu Slovensku.💙 . A ja sa veľmi teším, že môžem byť súčasťou tak skvelej myšlienky. #somVreckar, si aj ty?🙃 . 📸 @m.s.v.a.n . . *spolupraca #zlavadna #niejeturabezstura #milujemslovensko #naturelovers #priroda

A post shared by Radoslav Hoppej (@nie_je_tura_bez_stura) on

Zodpovedné cestovanie je trendy

Každý rok sa v cestovnom ruchu objaví nejaký nový trend. Posledné roky sa čoraz viac stretávame práve so zodpovedným cestovaním s dôrazom najmä na ekológiu.

Podľa prieskumu medzinárodnej spoločnosti Sustainable Travel si udržateľný a zodpovedný spôsob cestovania v posledných troch rokoch zvolilo až 60% amerických turistov. Trend potvrdzuje aj výskum spoločnosti AIG, v ktorom 78 % respondentov uviedlo, že zodpovedné a udržateľné cestovanie je veľmi dôležité, čo medziročne predstavuje 26% nárast. Podľa britského denníka Independent si to turisti začínajú čoraz viac uvedomovať a chcú cestovať zodpovedne.

Čítaj viac TU>>Svetlana a Petra založili ekologickú „necestouku“, ktorá ťa naučí cestovať udržateľne

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá