Bude sa kva­li­ta obslu­hy na Slo­ven­sku vďa­ka apli­ká­cii Staf­fi­no odte­raz zvy­šo­vať?

Lenka Lauková / 4. decembra 2014 / Business

Mobil­ná apli­ká­cia Staf­fi­no, vďa­ka kto­rej môže­te jed­no­du­cho ohod­no­tiť obslu­hu či per­so­nál pre­vá­dzok, kto­ré nav­šte­vu­je­te, vyhra­la minu­lý pia­tok Star­tu­pA­wards v kate­gó­rii Digi­tal. Dnes sme sa zúčast­ni­li na ich tla­čov­ke a pri­pra­vi­li sme pre vás roz­ho­vor so spo­lu­za­kla­da­teľ­kou Staf­fi­na Kat­kou Klin­ko­vou.

 

Na StartupAwards.SK ste minulý piatok okrem víťazstva v kategórii Digital získali aj ocenenie od Slovak American foundation v hodnote 25K, načo budú tieto peniaze použité?

So Slovak American foundation sa musíme ešte skontaktovať, aby sme sa presnejšie dozvedeli o čo ide. No podľa toho, čo sme zistili na recepcii StartupAwards, by malo ísť o podporu managerov a lídrov, na podporu ich vzdelávania popri projekte. Keby aj nastala situácia, že im projekt nevýjde, aby si z toho aj tak odniesli čo najviac. Čiže predpokladám, že to budú workshopy a školenia v USA, ale čo to bude konkrétne, nám zatiaľ nepovedali. 

 

Vyhrali ste StartupAwards, aké sú vaše ďalšie plánované kroky? Načo sa chcete zamerať?

Momentálne sa najviac zameriavame na distribúciu do ostatných krajín. V Írsku, Rakúsku, Juhoafrickej republike, Maďarsku a Českej republike už máme svojich sales representative, ktorí sa projektu venujú full time. Chceme im v týchto krajinách poskytnúť čo najväčšiu podporu, aby mohli rásť tak ako aj na Slovensku. Ďalej sa zameriavame na používateľov. Rešime, ako ich budeme motivovať k tomu, aby nechávali feedback a sledovať ich ďalšie aktivity. A samozrejme makáme ďalej na produkte, to je nekonečný beh :).

 

 

Aký je váš business model?

Celkovo máme tri modely. Jeden je úplne zadarmo s tým, že prevádzka si môže na Staffine vytvoriť svoj profil, avšak nemôžu odpovedať na feedbacky a nemajú prístup ku štatistikám. Za druhý si zaplatia 20€ mesačne a budú môcť odpovedať na feedbacky svojich zákazníkov. No a v balíčku za 40€ mesačne budú mať kompletný prístup ku všetkým štatistikám a reportom. Naším cieľom je získať 700 prevádzok do konca roka 2015.

 

Mali ste aj nejaké negatívne ohlasy na Staffino?

Je veľa nápadov na zlepšenia. Zatiaľ som sa spomedzi všetkých ľudí, s ktorými som rokovala o používaní Staffina (a tých už bolo veľa) stretla iba s jedným majiteľom, ktorý ho nechcel používať. Ale ten mal na to svoje dôvody. Vo svojej reštaurácii chce zakázať mobilné telefóny celkovo, pretože túži po tom, aby sa ľudia bavili viacej medzi sebou. Dokonca by chcel zabezpečiť aby tam nebol ani mobilný signál. 

 

 

Nemyslíte si, že ľudia na Staffine nechávali hlavne kladné hodnotenia aj kvôli tomu, že prevádzky v ktorých ste ho testovali boli jedny z tých kvalitnejších?

Myslím, že testovacie prevádzky boli rôzne. Nedá sa povedať, že to boli iba 5 hviezdičkové hotely a reštaurácie. No aj tak v takýchto zariadeniach sú zákazníci ešte náročnejší a vyžadujú si ešte lepší servis, keďže si zaňho platia. Preto dokážu byť viac nespokojní a povedať rovno, keď sa im niečo nepáči. Takže celkovo si nemyslím, že kladné hodnotenia dostávali podniky práve preto, lebo patria ku kvalitnejším. 

 

Z toho čo hovoríte vyplýva, že máte veľmi dobrú konverziu čo sa týka predaja. Čím to je?

Máme skvelý produkt a ľudskosť. Tieto dve veci.

 

Čo znamená tá ľudskosť?

Dobré vzťahy. Treba byť otvorený, skromný a úprimný, vtedy ťa ľudia viac chápu. V prvom rade ide o dobrý produkt. A potom treba byť k ľuďom otvorený, ukázať im, že toto je niečo, čo sa snažíme robiť a snažíme sa to robiť dobre. Tá dobrá energia sa na nich potom prenáša :). 

 

 

Terajší zákazníci (vaši early adopters) sú už platiaci zákazníci?

Nie, zatiaľ máme zákazníkov v testovacej fáze. No práve začíname konvertovať tých, ktorí s nami boli už úplne od začiatku na platiacich zákazníkov.

 

Ako teda chcete motivovať ľudí aby používali vašu aplikáciu?

Na to, ako ich motivovať sa pozeráme z dvoch uhlov. Po prvé rozmýšľame nad tým, či bude na motiváciu zákazníkov pomáhať motivovať personál, ktorý by si sám pýtal feedback. V takom prípade sa budeme snažiť komunikovať s personálom a vytárať určitý motivačný model. Alebo pôjdeme línou cez motivovanie zákazníkov prostredníctvom odmeny, ako napríklad rôzne súťaže, možnosť získať badge alebo byť major of a place a podobne. Chceme aplikáciu urobiť tak, že bude ľudí baviť a budú ju radi používať :).

 

 

7 právd o kvalite obsluhy, na ktoré prišiel Staffino tím:

1. Drvivá väčšina majiteľov či prevádzkárov si myslí, že sa s nimi dá jednoducho komunikovať. Žijú v omyle.

2. Slováci by chceli zlé skúsenosti s obsluhou riešiť, ale nemajú ako.

3. Bez prítomnosti zodpovedného manažéra na prevádzke sa kvalita obsluhy výrazne mení.

4. Slovenský zákazník je náročný a nezabúda. Prevádzky ľahkovážne strácajú zákazníkov.

5. Takmer polovici prevádzkárov chýba výrazná spätná väzba na kvalitu vlastnej obsluhy.

6. Podľa Slovákov najlepší zákazícky servis ponúkajú prevádzky v oblasti zdravia, fitnes a zábavy.

7. Slováci majú chuť pochváliť za dobrý servis, prevádzkári odmeňovať najlepších v tíme.

 

 

Pridať komentár (0)