Burger King dnes na Slovensku zaradil do ponuky burger s „mäsom“ rastlinného pôvodu

  • Už aj Burger King na Slovensku sa rozhodol reagovať na čoraz vyšší dopyt zákazníkov po produktoch rastlinného pôvodu
  • Dnešným dňom tak do svojej ponuky aj na našom trhu zaradil dlho očakávanú novinku s názvom Rebel Whopper
 srcset
archív Startitup, Burger King
  • Už aj Burger King na Slovensku sa rozhodol reagovať na čoraz vyšší dopyt zákazníkov po produktoch rastlinného pôvodu
  • Dnešným dňom tak do svojej ponuky aj na našom trhu zaradil dlho očakávanú novinku s názvom Rebel Whopper

Spoločnosť ju prináša naraz až v 25 krajinách Európy a vo viac ako 2 500 prevádzkach. Ide o najväčší „launch“ v histórii značky. Burger King sa vďaka tomuto kroku stane najväčším reťazcom reštaurácií v celej Európe, ktorý zaradil do svojej ponuky mäso čisto rastlinného pôvodu.

Potraviny rastlinného pôvodu majú čoraz viac v obľube nielen vegetariáni či vegáni ale aj bežní „mäsožravci”. Uvedenie tejto novinky na trh v USA a vo Švédsku sa aj z toho dôvodu stretlo s veľmi pozitívnymi ohlasmi. 

Nový Rebel Whopper má rovnaké zloženie ako ikonický Whopper. Tentokrát však trochu novým a ekologickým spôsobom. Hlavnou ingredienciou je grilované „mäso“ 100 % rastlinného pôvodu. Zvyšok burgra ostáva nezmenený. 

Rastlinné plátky sa aj v tomto prípade pripravujú na otvorenom grile, čo znamená, že si zachovajú rovnakú chuť aj vôňu, ako v prípade kultového Whopperu. Pre samotného zákazníka tak môže byť neraz záhadou, že Rebel Whopper naozaj neobsahuje mäso živočíšneho pôvodu. 

Gepostet von Burger King Slovensko am Mittwoch, 29. Mai 2019

Uvedenie nového Rebel Whopper na trh sa pripravovalo už dlhšiu dobu. Oficiálnym dodávateľom „mäsa“ rastlinného pôvodu je spoločnosť The Vegetarian Butcher. Tej sa v spolupráci s Burger Kingom podarilo vyvinúť produkt, ktorý je nielen z hľadiska chuti, ale aj textúry veľmi podobný klasickému mäsu. 

Gepostet von Burger King Slovensko am Mittwoch, 29. Mai 2019

Typické vlastnosti, vôňu a chuť hovädzieho mäsa však v tomto prípade nahrádzajú výlučne rastlinné ingrediencie. Pre trh s rýchlym občerstvením tak môže v tomto smere znamenať doslova revolúciu.

„Na základe dlhodobého dopytu našich zákazníkov po takejto alternatíve mäsa pevne veríme, že práve nový Rebel Whopper bude pre nich produktom, na ktorý tak netrpezlivo čakali. Ide totiž o klasickú chuť ikonického Whoppera s jediným rozdielom, že hovädzie mäso sme nahradili chutnou bezmäsitou alternatívou. Týmto novým produktom tak ponúkame skvelú alternatívu zákazníkom, ktorí radi uprednostnia rastlinný variant mäsa, no s identickou chuťou. Sme veľmi zvedaví na to, či si naši zákazníci všimnú medzi burgrami nejaký rozdiel,“ hovorí riaditeľ značky Burger King pre Česko a Slovensko Daniel Ryška.

McDonald’s na náš trh ešte vegánsku alternatú nepriniesol

Od 29. apríla ponúkla sieť rýchleho občerstvenia McDonald’s vo svojich pobočkách v Nemecku svoj vôbec prvý vegánsky burger, upozornil na to britský portál Independent. Pozostáva zo sóje a pšenice a napriek tomu, že neobsahuje žiadne mäso, má vraj mäsovú chuť. Náhrada mäsa je vložená medzi tradičné žemle, obsahuje šalát, paradajku, zavárané uhorky a červenú cibuľku. Podľa výskumu agentúry Skopos je až 1,3 milóna Nemcov vegánov. Tento rok začal McDonald’s predávať vegánsky burger aj v rámci Happy Meal v pobočkách vo Veľkej Británii, no na Slovensku ho ešte nezoženieš.

Vegánov na Slovensku potešil aj Subway

Subway svoje menu výrazne zmenil koncom augusta. Do ponuky pribudli nové sendviče, tri nové proteínové šaláty, veľké množstvo zeleniny a úplne nová ponuka snackov. Na svoje si prídu aj vegetariáni či vegáni, pre ktorých je tu pripravená oveľa širšia ponuka ako v minulosti.

S novým menu reštaurácii pomáhali zákazníci. „Kto iný by nám v tom mohol viac pomôcť ako naši zákazníci. Preto, všetko, čo si dnes u nás môžete kúpiť, vyberali zákazníci v celoeurópskom hlasovaní, kde boli však významným podielom zastúpení aj zákazníci z nášho regiónu. Počúvali sme ich žiadosti o bezgluténový sendvič, viac vegánskych a vegetariánskych možností. Celá zmena prebehla zo dňa na deň v takmer 300 reštauráciách v strednej a východnej Európe,“ prezrádza pre Startitup zákulisie zdravých noviniek business development agent spoločnosti Subway Slovensko Matej Varga.

zdroj: TS Burger King

Najnovšie video