Cestovky Slovákov v Egypte po útoku žraloka zavádzali. Inšpekcia ich praktiky označila za nekalé

  • Cestujúci sa v Egypte nemohli kúpať pre nariadenia tamojšej vlády
  • Hromadne podali sťažnosti a reklamácie
  • Na cestovky si posvieti obchodná inšpekcia
Hotel Serenity Beach
serenityhotelsegypt.com, TASR/Neil Hammerschlag
  • Cestujúci sa v Egypte nemohli kúpať pre nariadenia tamojšej vlády
  • Hromadne podali sťažnosti a reklamácie
  • Na cestovky si posvieti obchodná inšpekcia

Juraj, ktorého celé meno máme v redakcii, sa s rodinou na začiatku júla rozhodol vycestovať na exotickú dovolenku. Išlo im hlavne o to, aby zažili dobrodružstvo, pričom nemali vytipovanú konkrétnu destináciu.

So svojimi požiadavkami preto prišli do slovenskej pobočky českej cestovnej kancelárie Fischer. Špecialista v cestovke im odporučil Egypt, a to konkrétne oblasť Makadi Bay v Hurgade.

 

„Problém bol v tom, že my sme prišli do cestovnej kancelárie, informovali sa o dovolenke a tento konkrétny zájazd nám bol ponúknutý ako zážitkový s možnosťou potápania a šnorchlovania. Odleteli sme ešte v ten deň večer o desiatej, takže sme si len zbalili veci a ťahali na letisko,“ spomína Juraj.

Vedel o tom, že v Egypte sa na začiatku júla odohral desivý atak žraloka na nemeckú turistku, no prílišnú pozornosť tomu nevenoval, keďže pracovník cestovnej kancelárie mu o žiadnych obmedzeniach nehovoril.

Egypt Hurgada
zdroj: Google maps

A tak rodina 5. júla pricestovala do päťhviezdičkového rezortu Serenity Makadi Beach v Hurgade. Za luxusnú dovolenku vysolili bez mála 1 900 eur. Vtedy ešte netušili, že celý pobyt strávia pri bazéne.

„Keby som o takomto článku, ako ste napísali, vedel skôr, tak tam nejdem, to hovorím na rovinu. Alebo si to vopred overím v tej cestovnej kancelárii a zahrniem do podmienok zmluvy,“ hovorí Juraj, ktorý sa ozval redaktorke Startitup.

A keďže Juraj nie je jediný oklamaný Slovák v Egypte, tentoraz sme sa rozhodli obrátiť aj na kompetentné úrady, a to konkrétne Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby situáciu s cestovnými kanceláriami, ktoré klientom zatajili dôležité informácie, začala riešiť.

Obchodné praktiky cestoviek, ktoré zaviedli svojich zákazníkov, označila za nekalé a Slovákom poskytli presný návod, ako majú postupovať. Vráťme sa však na začiatok, k 5. júlu, keď rodina do letoviska pricestovala.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Zdroj: Ministerstvo hospodárstva SR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá