Chceme žiť ekologicky a kupovať od developerov s dobrým menom. Takto sa menia trendy v bývaní

  • Správanie kupujúcich sa mení, a to aj v oblasti nehnuteľností
  • Cena za meter štvorcový je čoraz vyššia a developeri preto musia dbať na funkčnosť na každom metri štvorcovom
  • Ľudia chcú zase žiť udržateľne a hľadajú občiansku vybavenosť aj dobrú komunitu susedov
 srcset
  • Správanie kupujúcich sa mení, a to aj v oblasti nehnuteľností
  • Cena za meter štvorcový je čoraz vyššia a developeri preto musia dbať na funkčnosť na každom metri štvorcovom
  • Ľudia chcú zase žiť udržateľne a hľadajú občiansku vybavenosť aj dobrú komunitu susedov

Bývať v dnešnej dobe neznamená iba vlastniť priestor, kde sa môžeme vyspať. Bývanie má mnoho rozmerov od budovania si osobného priestoru a identity až po zakladanie rodiny a hľadanie komunity. V trendoch sa však odrážajú aj iné aspekty našej spoločnosti a ľudia si oveľa viac uvedomujú, čo sa za nehnuteľnosťami skrýva. Zákazníci dnes prihliadajú na veci, aké boli pred pár rokmi takmer tabu.

Podľa Michal Pauera z developerskej spoločnosti CRESCO REAL ESTATE dnes ľuďom oveľa viac záleží na renomé developera aj na referencii od iných zákazníkov. Dôležitá je aj vybavenosť a materiály, ktoré boli použité pri výstavbe. Rozhoduje tiež okolité prostredie či to, kto je správcom nehnuteľnosti.

„Pred desiatimi-pätnástimi rokmi sa trh s novostavbami na Slovensku iba rozbiehal. Dnes je situácia iná, klienti majú odvtedy za sebou často kúpu jednej – dvoch nehnuteľností, sú skúsenejší, omnoho sofistikovanejší,“ hovorí Michal Pauer a pokračuje: „Už sa naučili kupovať z papiera, sú omnoho právne zdatnejší, majú konkrétnu predstavu o tom, ako chcú bývať. Zaujímajú sa o použité materiály, spôsob financovania, prevádzkové náklady, budúcu správu nehnuteľnosti.“

zdroj: Wikimedia (Marc Ryckaert)

Kvalita a funkčnosť

Trendy v bývaní menia aj sociálne siete, práve na nich ľudia môžu zdieľať svoje priame skúsenosti aj sklamania s developermi a realitnými kanceláriami. Tí sú potom automaticky nútení zvyšovať kvalitu svojich služieb. Pauer však upozorňuje na to, aby sme si dávali pozor na pravdivosť informácií na sociálnych sieťach.

Podobným trendom je aj funkčnosť bývania. Keďže cena za meter štvorcový je dnes, hlavne v Bratislave, veľmi vysoká, developeri sú nútení pracovať s priestorom čo najefektívnejšie. Preto sa snažia vytvoriť funkčný priestor na čo najmenšej výmere.

Klimatická zmena

Letá sú dnes skutočne horúce a teploty sa neraz šplhajú až k štyridsiatkam, čo je naozaj ťažké zvládnuť bez klimatizácie. Preto čoraz viac kupujúcich hľadá priestory, ktoré sú pripravené na inštaláciu klimatizácie, ponúkajú dostatok tieňa a sú dobre prevzdušnené.

Ľudia si však uvedomujú aj svoj vlastný podiel na zmene klimatických podmienok, a preto rastie dopyt po udržateľných riešeniach.

„Zaznamenali sme napríklad aj dopyt po parkovacích miestach s pripojením na nabíjanie elektromobilu, čomu sme sa v zóne Slnečnice Viladomy prispôsobili. Na vyčlenené garážové parkovacie miesta sme nainštalovali elektrickú prípojku na nabíjanie. Pokiaľ klient o takéto garážové miesto prejaví záujem, vieme mu ho ponúknuť,“ doplnil Pauer.

Zdroj: TS

Najnovšie video