Chceš mať lepšiu pamäť? Týchto 6 činností ti pomôže

  • Ak tvoja pamäť nie je taká, ako by si si predstavoval, mohlo by ťa zaujímať, akými činnosťami ju zlepšiť. Dobrou správou je, že zlepšiť si pamäť môže každý, a to vykonávaním jednoduchých činností, ktoré ti ani nezaberú veľa času.
clem-onojeghuo-142428
unsplash.com/Clem Onojeghuo
  • Ak tvoja pamäť nie je taká, ako by si si predstavoval, mohlo by ťa zaujímať, akými činnosťami ju zlepšiť. Dobrou správou je, že zlepšiť si pamäť môže každý, a to vykonávaním jednoduchých činností, ktoré ti ani nezaberú veľa času.

Začni cvičiť

Cvičenie je skvelou činnosťou, ktorá okrem iného zvýši aj prietok tvojej krvi, ktorá bude do mozgu prenášať viac kyslíka. Ak začneš cvičiť pravidelne (minimálne 3x do týždňa po 30 minút), zlepšenie dlhodobej pamäte by si mal spozorovať už do niekoľkých týždňov.

Dopraj si dostatok spánku

Riadiť sa pravidlom spať denne minimálne 7 hodín môže byť pri uponáhľanom životnom štýle náročné, ale naozaj by si sa o to mal posnažiť. Ak totiž svojmu organizmu nedopraješ dostatočnú regeneráciu, tvoje kognitívne schopnosti sa znižujú. Priorizuj preto svoj spánok a pokús sa deň zariadiť tak, aby si si ho denne nerušene doprial aspoň počas 7 hodín. Pozitívne zmeny si všimneš už o niekoľko dní.

Zdroj: tumblr.com

Pri učení si dopraj prestávky

S mozgom je to ako s telom. Ak ho príliš namáhaš, dostaví sa pocit únavy a ty mu musíš dopriať oddych. Preto, aj ak sa niečo nestíhaš naučiť a si v časovej tiesni, dopraj si prestávky. Tvoje učenie sa stane omnoho efektívnejším a zapamätáš si toho oveľa viac, ako keď by si sa snažil o niekoľkohodinový nepretržitý výkon.

Jedz zdravšie

Nesprávne zvolená strava môže narobiť ešte väčšie škody, než by si mohol predpokladať. Dbaj preto na to, aké jedlo si zvolíš. Ak chceš svoju pamäť naozaj nakopnúť, skvelými potravinami pre teba budú čučoriedky, zeler, či horká čokoláda. Skvelou voľbou budú aj všetky potraviny a nápoje s vysokým obsahom antioxidantov, napríklad aj zelený čaj. Naopak, snaž sa minimalizovať príjem jedál s vysokým obsahom cukru, nakoľko vedie k únave mozgu.

Zdroj: pexels.com

Svoj mozog precvičuj

Rysovať môžeš nielen svoje telo, aj svoj mozog. Skvelým nástrojom na jeho precvičovanie sú napríklad krížovky, sudoku, či rôzne hry trénujúce pamäť. Tých nájdeš mnoho aj v podobe aplikácií pre svoj mobil, využi ich teda vo svoj prospech. Všetky tieto činnosti posilňujú tvoje nervové dráhy, čo má výrazný vplyv na zlepšenie ako krátkodobej, tak i dlhodobej pamäte.

Venuj sa meditácii

Ak je tvoj mozog pravidelne vystavovaný rôznym rozptýleniam, môžeš mať problémy so sústredením sa, čo má priamy vplyv na oslabenie dlhodobej pamäte. Pomôcť ti však môže meditácia. Už 10 minút sústredenej meditácie denne výrazne zlepší tvoju schopnosť sústrediť sa na to dôležité. S meditáciou ti môžu pomôcť appky ako napríklad Brain.fm či Headspace.

Zdroj: lifehack.org

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech