Čo vo svojej práci zamestnanci naozaj chcú?
- Zamestnanecké túžby a požiadavky sa neustále vyvíjajú a pre spoločnosti môže byť ich napĺňanie náročné
- Zamestnávatelia sú dennodenne bombardovaní širokou škálou módnych trendov a tipov ako udržať svojich zamestnancov rôznych generácií šťastnými
- Ak zamestnávatelia chcú prilákať a udržať špičkové talenty, potrebujú pochopiť, čo zamestnanci skutočne potrebujú
- Zamestnanecké túžby a požiadavky sa neustále vyvíjajú a pre spoločnosti môže byť ich napĺňanie náročné
- Zamestnávatelia sú dennodenne bombardovaní širokou škálou módnych trendov a tipov ako udržať svojich zamestnancov rôznych generácií šťastnými
- Ak zamestnávatelia chcú prilákať a udržať špičkové talenty, potrebujú pochopiť, čo zamestnanci skutočne potrebujú
Všetci vieme, že konkurencieschopná odmena a lákavé benefity sú hlavnými faktormi pri rozhodovaní zamestnanca vstúpiť a zostať v spoločnosti. Existuje však mnoho ďalších prehliadaných túžob, ktoré sú dôležitejšie ako samotná výplata.
Aby sa zamestnanci naozaj radovali zo svojej práce, musia cítiť, že ich zamestnávatelia rešpektujú a poskytnú im to, čo potrebujú na to, aby boli úspešní v profesionálnom i osobnom živote. Štúdia o globálnych trendoch v oblasti talentov z aktuálneho roku od portálu Mercer odhalila niekoľko zamestnaneckých túžob, ktoré zrejme v mnohých organizáciách chýbajú.
Trvalá flexibilita
Je jasné, že princíp práce „od deviatej do piatej“ je zastaraný a nepomôže zamestnávateľom prilákať alebo udržať dnešné špičkové talenty. Štúdia zistila, že 51% zamestnancov si želá, aby im spoločnosť ponúkla flexibilnejšie pracovné možnosti. Bez ohľadu na odvetvie, flexibilita je pre zamestnancov a uchádzačov o zamestnanie neuveriteľne dôležitá.
Spoločnosti, ktoré zamestnancom ponúkajú flexibilitu v podobe telekomunikačných služieb, flexibilných plánov a neobmedzeného PTO, pomáhajú zamestnancom udržiavať pozitívnu rovnováhu medzi pracovným a osobným životom. Ukázalo sa tiež, že flexibilita znižuje stres na pracovisku, zvyšuje duševnú pohodu a podporuje produktivitu.
Záväzok ku zdraviu a blahu
Iniciatívy v oblasti wellness, respektíve dobrého fyzického a mentálneho zdravia na pracovisku robia viac než len podporujú zdravé návyky. Ukazujú zamestnancom, že ich zamestnávatelia sa skutočne starajú o ich zdravie a pohodu. Všetci zamestnanci túžia, aby s nimi bolo zaobchádzané ako s ľudskými bytosťami, nie ako s robotmi. Štúdia zistila, že jeden z dvoch zamestnancov by chcel vidieť väčší dôraz na blahobyt v spoločnosti, v ktorej pracuje. To zahŕňa dôraz na fyzickú, psychickú a finančnú pohodu.
Práca s účelom
Snáď najviac podceňovanou túžbou moderných zamestnancov je túžba pracovať s určitým účelom. Mnohí zamestnanci by boli ochotní vzdať sa fantastických kútikov na šlofíka alebo kancelárskych miestností s hrami výmenou za plnohodnotnú prácu. Bohužiaľ, v dnešnom svete zameranom hlavne na zisk je v mnohých spoločnostiach zmysel pre účel prehliadaný. Mnohí zamestnanci majú pocit, že pracujú len pre výplatu a neprispievajú k vyššiemu dobru spoločnosti.
Aby zamestnávatelia poskytovali svojim zamestnancom účel, mali by:
- vytvoriť víziu spoločnosti,
- ukázať svoju odlišnosť,
- poskytnúť zamestnancom vedomosť o tom, ako ich zamestnanie ovplyvňuje spoločnosť a jej klientov,
- často diskutovať o význame a hodnote spoločnosti,
- zdieľať príbehy o úspechu zákazníkov,
- zabrániť tunelovému videniu a zamerať sa na širší obraz.
Zdroj: Forbes