Rýchla móda reaguje, H&M ohlásil rušenie predajní kvôli pandémii, zatvorí 250 obchodov
- Švédska spoločnosť H&M v budúcom roku zruší globálne 250 predajní kvôli pandémii koronavírusu
- Predajca rýchlej módy zaznamenal pokles predaja v kamenných obchodoch a nárast predaja online
- H&M zatiaľ nezverejnil, v ktorých krajinách a koľko predajní zatvorí
- Švédska spoločnosť H&M v budúcom roku zruší globálne 250 predajní kvôli pandémii koronavírusu
- Predajca rýchlej módy zaznamenal pokles predaja v kamenných obchodoch a nárast predaja online
- H&M zatiaľ nezverejnil, v ktorých krajinách a koľko predajní zatvorí
Švédska spoločnosť H&M v budúcom roku zruší globálne 250 predajní kvôli pandémii koronavírusu, ktorý spôsobil pokles predaja v kamenných obchodoch a nárast predaja online v e-shope.
Predajca rýchlej módy má po celom svete 5 000 obchodov, takže oznámenie o zatvorení prevádzok sa dotkne 5% z celkového počtu predajní.
„Stále viac zákazníkov začalo nakupovať online počas pandémie,“ uviedla spoločnosť H&M v tlačovej správe. Podľa nej bolo na začiatku pandémie dočasne zatvorených 80 % obchodov z celkového počtu. V súčasnosti má kvôli koronavírusu zatvorených 166 prevádzok, ktoré predstavujú 3 % z celkového počtu obchodov. Ďalšie prevádzky majú stále obmedzené otváracie hodiny.
Septembrové tržby poklesli o 5%
Švédsky obchodník uviedol, že jeho tretí štvrťrok, ktorý zahŕňa tržby od júna do augusta, sa postupne zotavoval, vďaka opätovnému otváraniu obchodov a vďaka „silnému a ziskovému“ rastu online nakupovania. H&M vysvetlil, že prijal „rýchle a rozhodné kroky“ na zvládnutie dopadu koronavírusu vrátane zmien v nákupe, investíciách, nájme, personálnom obsadení a financovaní.
Septembrové tržby napriek tomu poklesli o 5% v porovnaní s rovnakým mesiacom pred rokom.
„Aj keď výzvy ešte zďaleka nekončia, veríme, že to najhoršie je za nami a sme v dobrej pozícii, aby sme z krízy vyšli silnejší,“ uviedla v tlačovej správe generálna riaditeľka Helena Helmersson.
Žijeme v strachu pred tým, čo môže prísť. Tvrdí manažér obľúbeného nočného klubu
Analytik Richard Lim z Retail Economics pre BBC uviedol: „To, čo sme vo všeobecnosti videli za posledných pár mesiacov pandémie, bola skoková zmena v náraste online predaja.“
„Firma musí rozšíriť svoju online ponuku, aby mohla uspieť na veľmi náročnom trhu vzhľadom na význam digitálnych kanálov,“ povedala Sofie Willmott z analytickej spoločnosti GlobalData pre BBC. Analytička firme naopak odporúča zvážiť počet zatvorených obchodov, pretože „bude naďalej brzdená nadmerným objemom obchodov“.
H&M neupresnil počet predajní
H&M zatiaľ nezverejnil, ktorých predajni a v akých krajinách sa bude opatrenie týkať, známe je len, že bude globálne. V tlačovej správe spoločnosť uviedla, že je „príliš skoro na to, aby sme k tomu uvádzali akékoľvek podrobnosti, počty sa budú líšiť od závislosti [vnútroštátneho] trhu ku globálnemu trhu“.
Švédska spoločnosť sa tak zaradí k ďalším firmám, ktoré už podobné rozhodnutie medializovali. Napríklad Inditex, ktorá vlastní Zaru a ďalšie značky rýchlej módy, začiatkom tohto roka uviedol, že v tomto a budúcom roku plánuje zavrieť až 1 200 obchodov.
Zatváranie prevádzok ohlásil aj predajca luxusnej spodnej bielizne Victoria’s Secret alebo predajca videohier GameStop.
Zdroje: H&M, BBC, Good Morning America