Dopravné peklo: Vlaky meškajú aj 250 minút. Na cestu do Viedne zabudni

  • Proti novému grafikovu sa búri aj počasie
  • Nový grafikon Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) prinesie mnohé zmeny
zssk
ZSSK
  • Proti novému grafikovu sa búri aj počasie
  • Nový grafikon Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) prinesie mnohé zmeny

Nedeľné počasie vyčíňa najmä na východnom Slovensku, v dôsledku čoho majú problémy nielen vodiči, ale aj ľudia prepravujúci sa vlakom. 

Napríklad ZSSK na sociálnej sieti informuje o tom, že obmedzená je aj doprava najmä v okolí Košíc.

„Na viacerých tratiach je silná námraza na trolejovom vedení. V stanici Košice nefungujú výhybky. Zamestnanci správcu infraštruktúry intenzívne pracujú na odstránení následkov a obnovení dopravy,“ uvádza.

Ako uvádza stránka Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR, slovenské vlaky majú obrovské meškania. Niektoré meškajú viac ako 200 minút. Ide o vlaky vychádzajúce z košickej stanice, ktoré pokračujú do Bratislavy. Vlak IC 44 mešká 200 minút, pričom v úseku trate Bratislava – Viedeň je odrieknutý. 

 

Nový grafikon Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) poskytne od nedele (11. 12.) cestujúcim v Žilinskom samosprávnom kraji (ŽSK) prepojenie Žiliny a Martina denne každú hodinu. Viac spojení pribudne medzi Žilinou a Čadcou aj na rajeckej trati. Zásadné posuny časových polôh vlakov sú takmer na všetkých traťových úsekoch. ZSSK o tom informuje na svojej webstránke.

Medzi Žilinou a Čadcou sa zavádza pravidelný polhodinový takt osobných vlakov v čase dopravných špičiek. Vlaky kategórie REX už nebudú vedené a ponuka je doplnená dvojhodinovým taktom diaľkových medzištátnych vlakov. „Na úseku Čadca – Mosty u Jablunkova (ČR) zostanú premávať len dva medzištátne osobné vlaky z dôvodu rozhodnutia objednávateľa dopravných výkonov Ministerstva dopravy a výstavby SR,“ uvádza ZSSK.

Medzi Žilinou a Vrútkami sa zavádza denný hodinový takt osobných vlakov. Zo Žiliny do Martina a späť bude zabezpečené spojenie každú hodinu, buď s prestupom vo Vrútkach, alebo priamo.

Na úseku Vrútky – Liptovský Mikuláš bude v čase dopravných špičiek hodinový interval vlakov kategórie Os. Medzi Liptovským Mikulášom a Popradom sa zavádza počas nosnej časti dňa dvojhodinový interval s prípojmi na nadväzné spojenia Os v oboch železničných staniciach. V čase dopravných špičiek budú vložené spojenia v úsekoch Poprad – Svit a Liptovský Mikuláš – Liptovský Hrádok.

V Žiline sa zlepšia prípoje na diaľkové trate 

Na trati Žilina – Rajec sa zvýši ponuka spojení večer a aj v čase rannej a popoludňajšej dopravnej špičky. Vlaky budú vedené v čase dopravných špičiek v hodinovom intervale.

Vlaky Os na trati Žilina – Bytča – (Trenčín-Zlatovce) budú vedené v pravidelnom hodinovom takte v čase dopravných špičiek. Zlepšia sa prípoje v Žiline na diaľkové vlaky do a z Košíc a ponuku doplnia diaľkové vlaky Žilina – Bratislava každú hodinu.

Na trati Čadca – Skalité – Zwardoń budú všetky spojenia vedené v celom úseku až po Zwardoń. V Čadci však bude potrebné prestupovať smerom na Žilinu. V čase dopravných špičiek sa zavádza hodinový interval.

Vlak na bratislavskej stanici
zdroj: SITA/Brano Bibel

Na trati Čadca – Turzovka – Makov sa zavádza v čase dopravných špičiek hodinový interval. Pri vybraných spojeniach bude nutné prestupovať v Turzovke vzhľadom na technické obmedzenia na infraštruktúre Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).

Vlaky na trati Vrútky – Horná Štubňa – Sklené – (Prievidza) budú vedené medzi Vrútkami, Hornou Štubňou a Prievidzou denne v základnom dvojhodinovom intervale. „V čase dopravných špičiek bude zabezpečený hodinový interval vlakov Os na úseku Vrútky – Horná Štubňa obec. Vložené spojenia v čase špičky nepôjdu až na železničnú stanicu Horná Štubňa,“ informuje ZSSK.

Na trati Kraľovany – Trstená budú vlaky vedené v základnom dvojhodinovom intervale, v čase dopravných špičiek bude ponuka zahustená o vložené spojenia. Prípoje v Kraľovanoch budú organizované prioritne na diaľkovú dopravu, prípoje Os na Os len v čase dopravných špičiek.

Nový grafikon zavádza rozšírené spojenie z Banskej Bystrice do Slovenského raja

Rozšírené spojenie z Banskej Bystrice do Slovenského raja zavádza nový železničný grafikon v Banskobystrickom kraji, platný od 11. decembra. Zmenou budú i posuny časových polôh vlakov takmer na všetkých traťových úsekoch. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) o tom informuje na svojej webstránke.

Pripomína, že pre lepšie prepojenie regiónu a Slovenského raja bude počas víkendov premávať jeden pár zrýchlených vlakov v úseku Banská Bystrica – Mlynky. Dva páry zrýchlených vlakov pôjdu z Banskej Bystrice do Margecian počas víkendov a denne cez letnú sezónu. Počas víkendov bude teda bez dvoch párov vlakov zabezpečený rovnomerný takt v dvoch hodinách zrýchlených vlakov na úseku Banská Bystrica – Mlynky. Väčšina z nich však bude pokračovať až po Margecany.

Na trati Zvolen – Banská Bystrica budú osobné vlaky v čase dopravných špičiek počas pracovných dní viesť prevažne v 60-minútovom intervale. Spojenie dopĺňajú vlaky diaľkovej dopravy, ktoré budú chodiť v tomto úseku v hodinovom takte. Medzi Zvolenom a Banskou Bystricou zastavujú na staniciach Banská Bystrica mesto, Sliač kúpele a Zvolen mesto. V stanici Banská Bystrica sú zabezpečené prípoje smerom na Brezno, v stanici Zvolen smerom na Lučenec a Košice, Levice a Banskú Štiavnicu.

Vedenie vlakov na trati Zvolen – Krupina – Šahy – Čata bude zabezpečené len v pracovných dňoch. V úseku Zvolen – Krupina to bude 120-minútový dopravný interval, v úseku Krupina – Šahy a Šahy – Čata pôjdu denne štyri páry vlakových spojení.

Dopravnú obsluhu v úseku Brezno – Tisovec budú zabezpečovať štyrmi pármi spojení za deň, prioritne však len počas turistickej sezóny. „V ostatných častiach roka pôjdu vlaky len počas nepracovných dní. Dôvodom je požiadavka objednávateľa dopravných výkonov, ktorým je ministerstvo dopravy, s prihliadnutím na využitie vlakových spojení,“ uvádza ZSSK.

Presné a aktuálne časy odchodov a príchodov vlakov sú zverejnené na www.zssk.sk.

Zmeny pre Košický kraj

Nový grafikon Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), platný od nedele (11. 12.), prinesie viacero zmien aj v Košickom kraji. Okrem častejších spojov na trase Košice – Prešov pribudne i priame spojenie Čierna nad Tisou – Košice – Prešov. Dôjde tiež k previazaniu vlakov kategórie expres (Ex) Bratislava – Košice s vlakmi regionálny expres (REX) Košice – Humenné a osobnými (Os) vlakmi Košice – Čierna nad Tisou. ZSSK o tom informuje na svojej webstránke.

Za dôležitú označili železnice aj zmenu týkajúcu sa celodenného taktového systému vlakov na trati Červená Skala – Margecany so systémovou prestupnou väzbou na Os traťového úseku Poprad-Tatry – Košice. Novinky čakajú cestujúcich aj na trati Košice – Prešov – Lipany.

V úseku Košice – Moldava nad Bodvou mesto bude vedených deväť párov denných vlakov, ktoré budú zabezpečovať celodenný dvojhodinový interval osobných vlakov. Čo sa týka úseku Košice – Poprad-Tatry, ponuka verejnej dopravy bola podľa ZSSK stabilizovaná a ostáva nezmenená.

„V dopravnej špičke budú jazdiť vlaky z/do Košíc každú hodinu, mimo nej každé dve hodiny. V uzlových staniciach budú zabezpečené prípojné väzby s ďalšími regionálnymi linkami,“ uvádza s tým, že v Košiciach to bude smer Čierna nad Tisou a Humenné, v Kysaku smer Prešov a Lipany, v Margecanoch smer Nálepkovo a Červená Skala a v Poprade-Tatrách smer Kežmarok a Starý Smokovec.

V Kysaku majú byť vlakmi REX zabezpečené prestupné väzby na vlaky Ex a Os. V Košiciach pôjde o vlaky smerom na Zvolen a Moldavu nad Bodvou. V opačnom smere od vlakov z Moldavy nad Bodvou a Budapešti.

ZSSK pripomína, že na úseku Košice – Čierna nad Tisou dôjde k posunu taktu systémových vlakov o hodinu a na úseku Košice – Michaľany bude v pracovných dňoch zavedený jeden pár nových vlakov. Osobné vlaky na úseku Michaľany – Trebišov budú premávať v dvojhodinovom takte, v špičke budú doplnené na hodinový interval s prípojnými väzbami v stanici Michaľany.

Na linke Košice – Trebišov – Michalovce – Humenné bude po novom premávať celkovo deväť párov REX s prípojnou väzbou k ďalším vlakom. „Všetky vlaky kategórie REX na linke budú premávať s novými, respektíve modernizovanými vozňami a motorovými jednotkami,“ dodáva ZSSK.

Čo sa týka Os v úseku Margecany – Nálepkovo, tie budú v pracovných dňoch v čase špičky vedené v hodinovom takte. V stanici Margecany bude zabezpečená systémová prípojná väzba na Os vlaky Poprad-Tatry – Košice.

Nahnevaní Slováci

Železničná spoločnosť Slovensko avizovala nový reformný grafikon železničnej dopravy, ktorý so sebou prinesie niekoľko dôležitých zmien. Platiť začína už v decembri 2022 a najzásadnejšou zmenou je zrušenie niektorých zastávok. Konkrétne ide Leopoldov, Piešťany, Nové Mesto nad Váhom a Trenčiansku Teplú.

To sa mnohým Slovákom nepáči, v dôsledku čoho vznikla petícia.

Zdroj: TASR

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá