ks
kub
Kolt

Dvaja mladíci nechali klasickú prácu, peniaze vrazili do vlastného projektu: Na začiatku tu bol len prach, bordel a burina

  • Kolt je koncept, v ktorom sa spája výberová káva a kultúra do jedného celku
  • Nejde o obyčajnú kaviareň, ale kultúrny spot, ktorý má presah aj do iných sfér
  • Spája, inšpiruje a zvyšuje kvalitu života v meste
  • Kolt je koncept, v ktorom sa spája výberová káva a kultúra do jedného celku
  • Nejde o obyčajnú kaviareň, ale kultúrny spot, ktorý má presah aj do iných sfér
  • Spája, inšpiruje a zvyšuje kvalitu života v meste

Martin Kocian a Dávid Bóna sú kofeínoví nadšenci s vášňou pre toto remeslo, kvalitný dizajn a jednoduchosť. Tvrdia, že pri práci sa vždy snažia o to, aby tieto hodnoty a nadšenie bolo cítiť vo všetkom, čo robia – od selekcie tých najzaujímavejších kávových zŕn z malých slovenských pražiarní, až po servis a vizuálnu kvalitu.

„Baví nás objavovať svet kávy a búrať konvencie. Tradičný taliansky prístup sme vďaka novým poznatkom, možnostiam a etike vymenili za modernú škandinávsku školu. V kávach, ktoré pripravujeme môžete objaviť chuť jahôd, manga alebo poriadne šťavnatých citrusov. Je to vďaka výberovej kvalite zŕn a dobre odvedenej práci pražiarov,“ povedali pre Startitup zakladatelia značky Kolt.

Ich káva je pražená tak svetlo, aby si zachovala čo najviac pôvodných chutí – tie ovplyvňujú aj také faktory ako zloženie pôdy, nadmorská výška, slnko, vietor či dážď.

Život 29-ročného Martina a 25-ročného Dávida sa však netočí len okolo kávy. Tvrdia, že na to, aby mohli na 100 % pracovať, musia aj na 100 % oddychovať. „Pri podnikaní neexistuje pracovný čas a ľahko vieme skĺznuť k tomu, že pracujeme zbytočne dlho a neefektívne. Preto robíme aj veľa aktivít, ktoré vôbec nesúvisia s kávou.“

Zlákal ich kaviarensky biznis

Martin na strednej študoval obchod a podnikanie a neskôr odišiel študovať marketing na Fakultu masmediálnej komunikácie do Trnavy. V závere štúdia sa mu podarilo nájsť prácu v bratislavskej reklamnej agentúre, kde pôsobil ako junior dizajnér na digitálnom oddelení pre značky ako Telekom, ČSOB či Aupark.

„Postupne som si začal uvedomovať, že mi vyhovuje viac slobody, no hlavne som nechcel za sebou nechať všetky priateľstvá a zázemie, ktoré som si v Zlatých Moravciach vytvoril, v prípade, ak by som sa musel presťahovať do Trnavy, alebo Bratislavy,“ hovorí Martin.

zdroj: Kolt
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá