Europoslanci schválili prísnejšie emisné limity pre automobily. Výrobcovia sú v obavách

  • Dnes je v Štrasburgu na plenárnom zasadnutí niekoľko bodov na prerokovanie
  • Okrem zdravotníctva či práv občanov EÚ je to aj téma emisných limitov pre automobily
  • Európska komisia chcela do roku 2030 o 30 % nižšie emisie, europoslanci však schválili prísnejšiu verziu
pexels-photo-53756
Unsplash
  • Dnes je v Štrasburgu na plenárnom zasadnutí niekoľko bodov na prerokovanie
  • Okrem zdravotníctva či práv občanov EÚ je to aj téma emisných limitov pre automobily
  • Európska komisia chcela do roku 2030 o 30 % nižšie emisie, europoslanci však schválili prísnejšiu verziu

V Štrasburgu dnes europoslanci hlasujú o niekoľkých dôležitých veciach. Hodnotia najnovšie zdravotnícke technológie, venujú sa humanitárnej kríze Stredozemia, ochrane európskych zdrojov, ale aj emisným limitom automobilom. Názov rozpravy konkrétne znel: „Emission performance standards for new passenger cars and for new light commercial vehicles„. Europoslanci nakoniec schválili prísnejšiu verziu limitov, a teda pre roky od roku 2025 o 20 % a od roku 2030 až o 40 %.

Česká tlačová kancelária informuje, že radikálneho znižovania emisií sa najviac obávajú práve výrobcovia automobilov, pretože nové kvóty by podľa nich mohli spôsobiť zánik pracovných miest, pokles konkurencieschopnosti, ale aj ohrozenie ekonomického rastu. Navyše znižovanie nemusia zvládnuť a následne platiť vysoké pokuty.

Riešenie v podobe elektromobilov však aj ekologicky naladeným spotrebiteľom väčšinou prekazí vysoká cena. Preto automobilky môžu ponechať „zelenším“ autám ceny ako ostatným modelom, no predávať ich budú so stratou. Pre SME Carlos Tavares, výkonný riaditeľ spoločnosti PSA Peugeot Citroën, ktorému patrí aj značka Opel, povedal: „Všetci si musia uvedomiť, že tzv. čistá mobilita je ako biopotravina – je drahšia.“
Bratislava road

Členovia parlamentného výboru pre životné prostredie chcú viac ekologickejších áut. Od roku 2030 by mali hybridy a elektromobily predstavovať minimálne 40 % nových áut na trhu a investovať by sa malo aj do opatrení na podporu výroby čistejších automobilov. Tie osobné a ľahké úžitkové môžu vo svete približne za 15 % emisií CO2 a následné otepľovanie Zeme.

Pre zaujímavosť, v roku 2017 sa globálne predalo viac ako 1,22 milióna elektrických vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 58 %. Predpoklady na tento rok už predpokladajú prekročenie hranice 1,5 miliónov vozidiel. Podľa chinadaily.com bol najpredávanejším modelom BAIC EC-Series s predajom 78 079 kusov.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech