Európske automobilky zažívajú doslova peklo. Predaj klesol o viac ako 25%. Predajcovia sa zbavujú skladových vozidiel

  • Predaj automobilov v Európe klesne tento rok o zhruba 25 % v porovnaní s rokom 2019
  • Blokády spojené s pandémiou koronavírusu viedli totiž k zastaveniu výroby skoro na jar a narušili kľúčové dodávateľské reťazce v automobilovom priemysle
 srcset
Unsplash
  • Predaj automobilov v Európe klesne tento rok o zhruba 25 % v porovnaní s rokom 2019
  • Blokády spojené s pandémiou koronavírusu viedli totiž k zastaveniu výroby skoro na jar a narušili kľúčové dodávateľské reťazce v automobilovom priemysle

Predaj automobilov v Európe klesne tento rok o zhruba 25 % v porovnaní s rokom 2019 v dôsledku pandémie nového koronavírusu. Uviedlo to vo svojej najnovšej prognóze združenie nemeckých výrobcov automobilov VDA.

Prezidentka VDA Hildegard Müllerová skonštatovala, že medzinárodné automobilové trhy zažili tento rok kolaps v takom rozsahu, aký nemá obdobu v histórii údajov z tohto odvetvia.

Blokády spojené s pandémiou koronavírusu viedli totiž k zastaveniu výroby skoro na jar a narušili kľúčové dodávateľské reťazce v automobilovom priemysle. Len v samotnom Nemecku, ktoré je najväčším automobilovým trhom v Európe, očakáva VDA medziročný pokles predaja nových áut v tomto roku o 23 % na 2,8 milióna. 

Za prvých šesť mesiacov roka 2020 úrady v krajine zaregistrovali 1,21 milióna nových automobilov, o 35 % menej ako v rovnakom období vlani. Podľa Müllerovej ale svitá nádej na zlepšenie. Pokles predaja sa totiž pomaly zmenšuje. A nemecké automobilky zaznamenali v júni o 11 % viac objednávok ako v predchádzajúcom mesiaci.

 

Autobazáre môžu skončiť

Aj keď je na trhu veľmi veľa áut, podľa majiteľa autobazáru môže byť súčasná situácia pre niektoré prevádzky likvidačná. Odôvodňuje to žalostnou kvalitou áut a neserióznymi praktikami autobazárov. 

„Neraz mi klient povie, ze bol pozrieť 20 áut a nekúpil ani jedno, pretože ľudia stále pri predaji klamú a zavadzajú. Momentálne sa predaj presunul na ulicu a najmä cez sociálne siete sa vozidlá predávajú medzi súkromnými osobami,“ vysvetľuje pre Startitup Kurucz. 

Nové vozidlá sa pravdepodobne budú predávať so zľavou. Podľa Kurucza je však 50% priveľmi optimistický scenár, až nemožný.

„Čo sa týka predajcov nových vozidiel, budú v každom prípade inštruovaní z vyšších miest, pretože žiaden dealer si nemôže dovoliť dávať zľavy len tak, podla vlastného uváženia. V každom prípade sa zľavy dajú očakávať,“ myslí si Kurucz. 

Zdroj: TASR

Najnovšie video