Facebook nespí a rýchlo chce okopírovať Clubhouse. Momentálne pracuje na aplikácii

  • Cieľom projektu je vytvoriť pre používateľov Facebooku chatovacie miestnosti založené na zvukovej stope
  • Twitter už podobnú funkciu s názvom Spaces mal, avšak nechytila ​​sa tak dobre ako Clubhouse
  • Clubhouse, 10-mesačný startup, má už teraz hodnotu jednej miliardy dolárov
Clubouse, Facebook, social media
Screenshot, TASR, AP/ Francois Mori
  • Cieľom projektu je vytvoriť pre používateľov Facebooku chatovacie miestnosti založené na zvukovej stope
  • Twitter už podobnú funkciu s názvom Spaces mal, avšak nechytila ​​sa tak dobre ako Clubhouse
  • Clubhouse, 10-mesačný startup, má už teraz hodnotu jednej miliardy dolárov

Spoločnosť Facebook má tím expertov pracujúcich na novom projekte, ktorého cieľom je replikovať základné funkcie novej revolučnej aplikácie Clubhouse, informoval denník New York Times. Cieľom projektu je vytvoriť pre používateľov Facebooku chatovacie miestnosti založené na zvukovej stope tzv. „drop in audio“. Vraj je proces stále je v počiatočných fázach.

Všetci o ňom hovoria, je to absolútny hit. Čo je Clubhouse a prečo je tak neskutočne populárny?

Nová aplikácia Clubhouse sa v posledných týždňoch rýchlo presunula z neznáma do povedomia širšej verejnosti, a to aj na Slovensku. Do služby sa zapojili veľké mená ako Elon Musk a dokonca aj samotný Mark Zuckerberg, obaja sa zúčastňovali živých rozhovorov.

Na Twitteri sú dôležité slová, Instagram je primárne o obrázkoch, Facebook je zmesou komunikácie a zdieľania svojich životov. Clubhouse je  je sociálna sieť založená na zvuku.

Označuje sa za nový typ sociálneho projektu, ktorý umožňuje ľuďom rozprávať, rozvíjať nápady, prehlbovať priateľstvá a spoznávať zaujímavých ľudí po celom svete. Aplikácia kombinuje rôzne zabehnuté funkcie iných aplikácii. Jej kľúčovou funkciou je systém takzvaného „drop in audia“, pri ktorom sa užívatelia pripájajú k skupinám do „rooms“, čo sú hlasové chatovacie miestnosti. Aj keď má Twitter podobnú funkciu s názvom Spaces, nechytila ​​sa tak dobre ako Clubhouse.

clubhouse
zdroj: Unsplash/Willam Krause

V podstate to môžeme porovnať s počúvaním podcastov, až na to, že sú live a máš možnosť zapojiť sa do konverzácie tým, že zdvihneš ruku. 

„Najlepší tvorcovia sú ľudia, ktorí priťahujú publikum, nielen pre svoje tituly a úspechy, ale aj preto, že poslucháči chcú tráviť čas počúvaním ich myšlienok a možnosťou zamyslieť sa nad nimi,“ uviedol Josh Constine, ktorý je súčasťou pilotného programu pre The New York Times.

Clubhouse v súčasnosti funguje iba na pozvanie, takže je v určitom ohľade elitársky.  Navyše, platí to len pre ľudí, ktorí vlastnia iPhone.

Avšak vývojári sľubujú, že v blízkej budúcnosti sa aplikácia otvorí pre všetkých a bude aktualizovaná aj na Android. Clubhouse, 10-mesačný startup, má podľa Business Insideru už teraz hodnotu jednej miliardy dolárov.

Facebook kopíruje viaceré aplikácie

Nie je to prvý a asi ani posledný prípad, kedy Facebook okopíroval nápad nejakej konkurenčnej aplikácie a vytvoril napodobeninu. Spoločnosť dlhodobo replikuje kľúčové črty svojich súperov prostredníctvom Facebooku a jeho dcérskych spoločností.

Slovenskému Clubhouse nekraľuje Plačková ani Rytmus. Na úplnom vrchole je známy rapper

Napríklad Instagram Stories majú do značnej miery podobné funkcie ako aplikácia Snapchat. Ďalšia  funkcia Instagramu „Reels“ má konkurovať TikToku, ďalšej trendy aplikácii najmä pre mladších užívateľov. Navyše, aj samotný Instagram aj WhatsApp boli kedysi samostatné jednotky, až pokým ich neodkúpil Facebook.

Pre Insider uviedol zástupca spoločnosti zdôvodnenie, že spoločnosť „spája ľudí prostredníctvom audio a video technológií už mnoho rokov a neustále hľadá nové spôsoby, ako to vylepšiť“.

Zdroje: NY Times, Business Insider, NY Times

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá