Facebook už vie ako bojovať so šírením falošných správ na internete

  • Mark Zuckerberg nechce, aby sa jeho meno spájalo so šírením hoaxov. S tímom sa pustil do riešenia tohto problému. Zdá sa, že riešenie je už na svete.
mark
  • Mark Zuckerberg nechce, aby sa jeho meno spájalo so šírením hoaxov. S tímom sa pustil do riešenia tohto problému. Zdá sa, že riešenie je už na svete.

Facebook sa chce pustiť do boja s falošnými správami. Chystá sa overovať, označovať a mazať falošné informácie na nástenkách užívateľov. Rozhodnutie prichádza po tom, ako začala byť táto sociálna sieť obviňovaná zo šírenie množstva dezinformácií a to najmä počas nedávnych prezidentských volieb v USA. Jednou z nich bola aj správa, podľa ktorej mal pápež podporovať Trumpa. Na boj proti falošným správam sa Facebook spojil s mediálnymi organizáciami, ako je Snopes alebo ABC News. To sú stránky, ktoré na medzinárodnej úrovni preverujú rôzne internetové klebety a urbánne fakty.

 

in

zdroj fotografie:businessinsider.com

 

Facebook plánuje najskôr realizovať test na malej vzorke používateľov na americkom trhu. Pre používateľov sa má stať samotné označovanie zavádzajúcich správ oveľa jednoduchšie. Takéto správy budú preverované treťou stranou. Ak sa potvrdí, že správa je hoax, bude takto označená aj v News Feede. Sociálna sieť bude na detekovanie zavádzajúcich správ používať aj špeciálne algoritmy, schopné odhaliť , či sa informácia stáva virálnou. V tomto prípade bude môcť zakročiť a na trvalo ju odstrániť.

mark2

zdroj fotografie:jeffereyjaxen.com
Zuckerberg tvrdí, že Facebook je druh platformy, aký tu nikdy predtým nebol. Sám ho považuje za technologickú spoločnosť. Je si však vedomí, že disponuje väčšou zodpovednosť, ako iné technologické firmy, ktorými informácie len „pretekajú.“ Aj keď sociálna sieť nestojí za tvorbou článkov, stala sa viac ako len distribútorom správ. Je to niečo, ako nový druh platformy na verejné diskusie. A to znamená, že tím stojaci za touto sieťou disponuje aj novým druhom zodpovednosti. Mal by dať užívateľom priestor na viac zmysluplnejších rozhovorov a poskytnúť im pravdivé informácie.


Facebook poskytol svojim štyrom počiatočným partnerom aj prístup k nástroju, ktorý im umožní označiť všetky podozrivé správy. Zdá sa však, že  Facebook sa nechystá svojim partnerom za kontrolu platiť. Sociálna sieť bude mať možnosť  štítkovať ako podozrivé dokonca aj webové stránky, ktorým následne nemusí dovoliť nákup reklamy. Majitelia falošných spravodajských serverov tak môžu prísť o tisíce dolárov mesačne, ktoré im inak plynú z reklamy.

zdroj:businessinsider.com zdroj titulnej fotografie:qz.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá