EGO: S Rytmusom chceme prekonať Eminemov rekord. Príjmy mi spadli na štvrtinu

Kristína Kövešová: Strielali po nás a pravidelne ma bijú. Napriek tomu elán nestrácam

Poslankyňa Cigániková: Zastaviť vývoj embrya je humánnejšie ako detský domov

Fake followers na sociálnych sieťach predstavujú pre svetové značky státisícové straty, tvrdí štúdia

  • Influenceri zarábajú státisíce za sponzorované príspevky na sociálnych sieťach
  • Čím viac sledovateľov, tým sú zárobky väčšie
  • Problémom sú „fake followers", ktorí skresľujú reálny dosah, informuje štúdia
unsplash.com/@cbpsc1 - pixabay.com/@geralt-9301
  • Influenceri zarábajú státisíce za sponzorované príspevky na sociálnych sieťach
  • Čím viac sledovateľov, tým sú zárobky väčšie
  • Problémom sú „fake followers", ktorí skresľujú reálny dosah, informuje štúdia

Počet followerov pre zárobky jednotlivých influencerov či značiek je veľmi dôležitý, no v tomto bode existuje aktuálne veľký problém, píše o tom CNBC.com.

Práve túto tému si vzala na mušku najnovšia štúdia profesora a ekonóma Roberta Cabazosa v spolupráci so spoločnosťou Cheq, ktorá dospela k záveru, že falošní followerI budú tento rok stáť svetové značky viac ako 1 miliardu eur a budúci rok by táto čiastka mala stúpnuť na 1,35 miliardy eur.

Marketing prostredníctvom influencerov je zaujímavé a rýchlo sa rozvíjajúce odvetvie, avšak množstvo podvodov a riziko škôd v tomto odvetví je aktuálne veľmi výrazné.“ uviedol autor štúdie Roberto Cavazos.

zdroj: pixabay.com/@colin00b

Štúdia uvádza, že zatiaľ čo v roku 2015 predstavovali marketingové výdavky značiek a spoločností na propagáciu prostredníctvom influencerov sumu okolo 450 miliónov eur, v aktuálnom roku sa táto suma odhaduje na 7,6 miliárd eur a v roku 2020 má suma stúpnuť až na 9 miliárd eur.

Ak sa hodnoty celkových výdavkov dajú do súvislosti s financiami „vyhodenými“ na falošných followerov, získame hodnotu 15%. Približne takýto je podiel „investícií“ na falošných followerov. Všetky tieto údaje boli podľa tlačovej správy a Daniela Avitala, strategického riaditeľa spoločnosti Cheq, získane prostredníctvom analýzy ich vlastných údajov, prehľadu výsledkov z portálov poskytujúcich možnosť vyrátať podiel falnošných followerov a z rôznych prieskumov či štatistík v tejto oblasti.

Zaujímavosťou je, že podľa výpočtov štúdie výška straty na jeden post nestúpa priamo úmerne s počtom followerov:

  • Používateľ s 10-tisíc followermi zarobí za jeden post približne 220 eur a strata pre značku je na úrovni 33 eur.
  • Pri používateľovi s počtom followerov v rozmedzí 100-tisíc až 1 milión je zárobok za post 22 500 eur a strata až 3 400 eur.
  • Pri používateľovi, ktorého sledujú 1-2 milióny ľudí, je odmena za jeden post 225-tisíc eur, no strata na falošných followeroch predstavuje sumu až 335-tisíc eur.

Čítaj viac TU>>Instagram skrýva počet lajkov pod fotkou. Podarí sa mu znížiť tlak na používateľov?

zdroj: pixabay.com/@geralt-9301

Potvrdením existencie falošných followerov či botov je prípad, na ktorý len prednedávnom poukázal portál businessinsider.com, keď informoval o bizarnej situácií populárnej instagramerky @arii, ktorá zverejnila a neskôr aj zmazala post o tom, že nedokázala predať 36 kusov tričiek svojej novej značky aj napriek 2,6 milióna sledovateľov na svojom účte. Otázka tak znie, koľko z nich je skutočných sledovateľov a koľko falošných?

Mnoho influencerov nemá dosah na 90% svojich sledovateľov z dôvodu, že viac už nepoužívajú sociálnu sieť, kde ich pôvodne sledovali. To im však nebráni v hromadení miliónov sledovateľov, ktorí samozrejme nikdy neuvidia ich príspevky. Zabúdať nesmieme aj na stále vyvijajúce sa algoritmy zobrazovania príspevkov, ktoré dokážu ovplyvňovať spôsob, akým sledovatelia vidia príspevky influencerov,“ vysvetľuje v štúdii digitálny analytik Brian Solis.

Zakladateľka a riaditeľka marketingovej agentúry Obviously so zameraním na influencerov, Mae Karwowski, pre portál cnbc.com reagovala na túto problematiku a zastáva názor, že ak má určitý používateľ 70-tisíc sledovateľov a na príspevku ani nie 100 lajkov a žiadny komentár, niečo nie je v poriadku. Podľa Mae môže nízka odozva sledovateľov znamenať buď to, že influencer pridáva obsah, ktorý jeho sledovateľov nezaujíma alebo nemá reálnych sledovateľov.

Ak ťa téma zaujala, mrkni sa na web igaudit.io a skontroluj si pomer skutočných a falošných followerov na profile svojho obľúbeného influencera.

zdroje: Cheq, cnbc.com; businessinsider.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

Kristína Kövešová: Strielali po nás a pravidelne ma bijú. Napriek tomu elán nestrácam

Najnovšie