Footshop kupuje svojho silného konkurenta. Značka mladého Slováka je nezastaviteľná, jej tržby presiahli 33 miliónov eur

  • Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe
  • Dnes už kultová značka Slováka Petra Hajdučeka opäť prekvapila, keď oznámila kúpu populárnej značky Queens
hopp
Facebook/Peter Hajduček, hajducek.sk
  • Footshop sa stal obľúbenou značkou a súčasťou sneakers komunity v strednej a východnej Európe
  • Dnes už kultová značka Slováka Petra Hajdučeka opäť prekvapila, keď oznámila kúpu populárnej značky Queens

Footshopu sa počas 8 rokov podarilo doslova vyšvihnúť do pozície lídra v stredoeurópskom regióne. Napriek mnohým ťažkostiam spojených primárne s pandémiou, ale aj so vstupom zahraničných konkurentov na trhy značky, sa Footshopu podarilo rásť medziročne online o viac ako 20 %. Firma v roku 2020 celkovo zaznamenala tržby vo výške viac ako 33 miliónov eur bez DPH a so započítanými vratkami.

V poslednom kvartáli značka v online opätovne narástla o viac ako 50 %. V tom jej značne pomohla online expanzia do Slovinska, Holandska a Grécka. Komplikácie spôsobilo len odložené otvorenie obchodu v Sofii. Foothsop si drží stabilitu aj v kritickom období – a to najmä vďaka silnému online predaju, ktorý tvorí až 85 % tržieb spoločnosti. 

Šéf Footshopu Hajduček: Viac je tých, ktorí chcú s drahými teniskami iba flexiť

V tomto roku plánuje značka dosiahnuť znásobenie tržieb a rozšíriť pôsobenie na 20 trhov. K realizácii tohto cieľa má Footshopu pomôcť rastový kapitál, ktorý získal prostredníctvom známej investičnej platformy Crowdberry. Práve tu spolu 152 investorov „prisľúbilo“ Footshopu viac ako 4,8 milióna eur.

Investíciu chcel Footshop využiť na akvizície, respektíve otváranie nových flagship (kamenných) predajní a digitálne inovácie. „Chceme otvárať ďalšie obchody, investovať do IT projektov, rozširovať sortiment a sme v rokovaní aj ohľadom potenciálnych investiícií na domácom aj zahraničnom trhu,“ povedal Peter pre Startitup.

Footshop Hajduček
zdroj: archív Footshop

Dnes je už jasné, že plány značky sa pomaly napĺňajú. Footshop oznámil kúpu svojho konkurenta – značky Queens, ktorá pôsobí aj na slovenskom trhu, informoval o tom Czechcrunch.

„Queens je známa a dôveryhodná značka, ktorú sme už od založenia Footshop považovali za dôležitú inšpiráciu a nášho najvýznamnejšieho konkurenta. S veľkou úctou budeme pristupovať k ďalšiemu rozvoju značky v spolupráci so súčasným marketingovým tímom Queens. Každý brand bude mať vlastnú identitu, stratégiu a zákazníka,“ povedal Peter Hajduček, majiteľ a CEO Footshop.

Peter Hajduček vo svojom blogu priznal, že sa po získaní investície začal rozprávať s niekoľkými firmami o potenciálnej akvizícii a spojení sil. Inšpiráciou mu mala byť aj kniha The Ride of a Lifetime, ktorá popisuje akvizície Disney počas pôsobenia Boba Igera.

Queens bol niekedy malý „sekáč“

Queens je obchod s teniskami a streetwear oblečením, ktorý pred osemnástimi rokmi založila Lenka Ondruchová. Obchod podľa posledných uverejnených výsledkov predal v roku 2019 tovar za viac ako 9,2 milióna eur.

Značka už dlhé roky prináša na trh tie najhorúcejšie trendy a inšpiráciu najmä pre mladú generáciu. Okrem mainstreamových značiek ako adidas, Nike alebo Vans, Queens ponúka aj limitovaný tovar, aký nikde inde nezoženieš. Príbeh Queens sa začal písať na sklonku minulého tisícročia.

„Boli sme mladí, počúvali sme hip hop, bavilo nás experimentovať s módou a chceli sme sa obliekať originálne. Na trhu bola veľká diera, obchody s oblečením ani módne reťazce ešte neboli na vzostupe. A pretože sme nemali nekonečný rozpočet, zaujímavé kúsky sme hľadali v sekáčoch alebo na burze,“ objasňuje tím značky.

Hlavnou myšlienkou bolo dostať na lokálny trh štýlovej veci. Zakladateľka značky chcela, aby si mohli ľudí s podobnou víziou ako ona, jednoducho kúpiť oblečenie, ktoré bolo v zahraničí bežné. „A toho sa držíme doteraz. Úspešne sme ustáli tvrdú konkurenciu v textilnom priemysle i tlak nadnárodných reťazcov. Nepoložila nás ani ekonomická kríza, ktorá zomlela väčšinu vtedajších konkurentov.“

Značka sa zo „sekáča“ s pár kúskami na vešiaku vyšvihla na jednotku vo svojom segmente v rámci Česka. „Chceme ďalej rásť, ale udržateľne a s rozumom. Hoci pokukuje po zahraničí, nechceme vymeniť bezhlavú expanziu za priateľskú atmosféru vo firme.“

Queens má v súčasnosti tri kamenné pobočky v Prahe, Brne a Ostrave, 8 000 položiek v eshope, 1250 m2 skladových priestorov a špičkový zákaznícky servis.

Zdroje: Footshop, Queensh, hajducek.sk, Czechcrunch

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá