Footshop má za sebou rekordný rok, tržby obľúbenej značky presiahli 21 miliónov eur

  • Footshop na čele s Petrom Hajdučkom má za sebou mimoriadne úspešný rok
  • Skupina Footshop dosiahla za posledný rok tržby presahujúce 21,4 miliónov eur - (550 mil. CZK)
  • Ich kamenné prevádzky nájdeš už v troch európskych mestách
unsplash.com
  • Footshop na čele s Petrom Hajdučkom má za sebou mimoriadne úspešný rok
  • Skupina Footshop dosiahla za posledný rok tržby presahujúce 21,4 miliónov eur - (550 mil. CZK)
  • Ich kamenné prevádzky nájdeš už v troch európskych mestách

História dnes už lovebrandu Footshop sa začala písať ešte v roku 2012, keď sa partia milovníkov tenisiek rozhodla založiť vlastný e-shop. Vybudovanie internetového obchodu bolo počiatkom víťazného ťaženia značky. Tá sa najprv dostala do povedomia v Českej republike a následne obsadila aj slovenský trh. Dnes existujú kamenné predajne v Bratislave a Prahe.

Aby Footshop zvládol kvalitne obslúžiť zákazníkov túžiacich po limitovaných edíciach, bol spustený aj nový web. „Tu sa ľudia prihlasujú do losovania o možnosť kúpy tenisiek, zadajú nám ich poštové a platobné údaje. Systém automaticky víťazom strhne platbu a sprocesuje objednávku. Za pol roka tento web nazbieral do losovania už viac než 70 000 registrácií,“ píše Peter Hajdúček na svojom blogu.

Najnovšia prevádzka pribudla vlani na jednej z rušných budapeštianskych ulíc. V Maďarsku sa Footshopu podarilo otvoriť prevádzku aj vďaka investícii od skupiny ENERN, ktorá vo firme získala 12-percentný podiel. Jednotky miliónov eur Footshop využil na expanziu kamenných obchodov a IT podporu celej firmy.

Čo sa týka roku 2018, ten bol pre Footshop naozaj úspešný. Footshop sa pred časom na sociálnej sieti Linkedin pochválil rekordnými hospodárskymi výsledkami. Skupina Footshop s.r.o dosiahla v roku 2018 tržby vo výške viac ako 550 miliónov českých korún bez DPH – (21,4 mil. eur), čo predstavuje medziročný rast asi 40 %.

„Nemôžeme byť už viac hrdí na náš finančný tím na čele s Michalom Tóthom, ktorý pomohol Footshopu dosiahnuť tak skvelé hospodárske výsledky. Nielen, že sme zvládli rapídne narásť v celkových tržbách, no taktiež sme udržali pozitívny vývoj EBITDA. Jasné dni za nami a ešte jasnejšie pred nami,“ oznámil tím spoločnosti.

Zobraziť celú galériu (3)
zdroj: Linkedin-Footshop

Ako to celé začalo?

Footshop vznikol ako bakalársky projekt Peťa Hajdučka, ktorému na trhu chýbal poriadny skateshop, ktorý by mal sortiment podľa jeho očakávaní. Po pár mesiacoch fungovania spolu s tímom zistil, že to nie je celkom správna cesta a skúsili  sa preorientovať viac na “lifestyleovú” obuv, ktorá dnes tvorí väčšinu sortimentu. Online biznis rástol a distribútori od Footshopu vyžadovali lepšiu offline prezentáciu, aby sa mohli dostať k lepšiemu sortimentu a top modelom tenisiek, ktoré sa na Slovensku dali zohnať len veľmi obtiažne.

Čo je vo Footshope iné, je určite sortiment a jeho úrovne. Je to konkrétne napríklad historický zlom, kedy Footshop prvýkrát získal oficiálnu spoluprácu adidas a Kanyeho Westa v podobe tenisiek adidas Yeezy Boost. Taktiež sa im podarilo prebojovať medzi členov svetovo prestížnych obchodov v skupine adidas Consortium, ktorá združuje cca 50-60 najlepších obchodov, ktoré majú najviac limitované a exkluzívne produkty, ktorých cena po predaji takmer vždy niekoľkonásobne stúpa v zmysle zberateľskej hodnoty.

Čo je však kľúčom k úspechu vybudovaniu si tak pevnej komunity zákazníkov okolo značky? „Myslím si, že v tomto smere je to celkom jednoduché a jasné. Najviac appealing v dnešnej dobe je akási autentickosť a prirodzenosť v obsahu, ktorý komunikujeme. Prispieva k tomu samozrejme aj prepojenie online a offline sveta, kde pokračuje budovanie vzťahov face to face,“ dodáva pre Startitup produktový manažér Peter Kováč.

Online aktivity Footshopu vnímala aj odborná porota uznávanej súťaže Krištálova Lupa a spoločnosť ocenila prvým miestom v kategórii E-commerce inspirace.

zdroj: ihned.cz, Linkedin, hajducek.sk

Najnovšie video