Geniálny „snílek“ žiaril so startupmi za miliardy, všetky prepálil. Jeho príbeh je výstraha pre všetkých

  • Tvorca startupov Jason Goldberg, ktorý stojí za známymi startupmi, sa nezdáva
  • Goldberg predstavil novú platformu, ktorá umožňuje prechod fitness trénerom do online priestoru
  • Podnikateľ stojí za startupmi Jobster a Fab.com, ktoré v určitú dobu dosahovali veľkú trhovú hodnotu, dokopy vyše milardu dolárov
Goldberg
Unsplash/Twitter, Joshua Rondeau,/Jason Goldberg
  • Tvorca startupov Jason Goldberg, ktorý stojí za známymi startupmi, sa nezdáva
  • Goldberg predstavil novú platformu, ktorá umožňuje prechod fitness trénerom do online priestoru
  • Podnikateľ stojí za startupmi Jobster a Fab.com, ktoré v určitú dobu dosahovali veľkú trhovú hodnotu, dokopy vyše milardu dolárov

Tvorca startupov Jason Goldberg, ktorý stojí za známymi startupmi, sa nezdáva. Počas pandémie koronavírusu prešli fitness inštruktori takmer výlučne do online priestoru. Mnohí tak hľadajú ideálnu platformu, ktorá by im umožnila poskytovať svoje služby. Goldberg tvrdí, že práve jeho platforma Moxie je na toto ako stvorená.

Podľa Tech Crunch s Moxie môže inštruktor vysielať naživo, prístup má aj k zoznamom skladieb, na ktoré už spoločnosť Moxie poskytla licenciu prostredníctvom tretích strán a prístup k interným nástrojom na správu vzťahov so zákazníkmi, ako je napríklad, prehrávanie videí komunikácia so študentmi a automatické vyberanie platieb od nich.

zdroj: Moxie

Moxie prilákal už tisícky inštruktorov jogy, pilatesu ale fitness trénerov, ktorá si môžu sami určovať ceny za svoje kurzy a videa. Ceny kurzov sa v priemere pohybujú od 5 do 15 dolárov. Podľa Tech Crunch Goldberg tvrdí, že za posledné štyri týždne zákazníci utrácali na platforme v priemere 60 dolárov mesačne.

Pracoval pre Clintona, vymyslel pracovnú aplikáciu

Goldberg má pestrú minulosť. Podľa the Hustle Goldberg prerušil štúdium na vysokej škole, aby pracoval na prezidentskej kampani Billa Clintona. Po jeho výhre dokonca pracoval ako špeciálny asistent vedúceho kancelárie Bieleho domu Erskina Bowlesa. Po skončení Clintonovej éry v Bielom dome sa presťahoval do Kalifornie, kde získal titul na Stanforde.

V roku 2002 sa rozhodol presťahovať do Seattlu, kde spustil prvý úspešný startup Jobster, ktorý funguje podobne ako Linkedln.  

Revolúcia v lietaní: Vedci predstavili novinku, ktorá od základu zmení celý priemysel

 „S Reidom Hoffmanom (z LinkedIn) sme mali súčasne veľmi podobné nápady,“ povedal Goldberg pre denník The Hustle v roku 2017. „Jeho prístupom bolo vybudovanie spotrebiteľskej siete, ktorý by sa dal speňažiť. Boli sme zameraní na podnikovú stránku.“

Spočiatku bol Jobster hitom a dostal od investorov dotáciu 52,5 miliónov dolárov a bol označený za jednu z najrýchlejších spoločností v Seattle. (v meste sídli aj spoločnosti Starbucks, Boing v Seattle sídlil do roku 2001, no naďalej tam má svoje fabriky, v neďaleko meste Remonde sídli Microsoft pozn. red.).

Podľa Goldberga sa firma tak zamerala na rast, že sa prestala starať o svoj produkt, čo viedlo k jej záhube. Po neúspechu s Jobsterom sa Goldberg presunul do New Yorku, kde spustil osobný filter správ s Socialmedian s investíciou 560-tisíc dolárov.

Po páde burzy v 2008 aplikáciu predal nemeckej nemeckej sociálnej sieti Xing za 4 milióny dolárov v hotovosti. V rámci dohody sa Goldberg presťahoval do Nemecka a nastúpil do spoločnosti Xing ako viceprezident. Nakoniec bol povýšený na CTO a pomohol zvýšiť cenu akcií spoločnosti z 30 na 70 dolárov.

Z aplikácie pre homosexuálov platforma na obchod

V roku 2010 bol opäť pripravený postaviť sa na vlastné nohy. Spojil sa teda s návrhárom menom Bradford Shellhammer a uviedol na trh sociálnu sieť pre homosexuálov Fabulis.

Tá sa však nechytala, tak zo sociálnej siete vznikla platforma elektronického obchodu zameraná na dizajn s názvom Fab.com. Fab dosiahol 1 milión používateľov za necelých 5 mesiacov, čo bolo rýchlejšie ako Facebook, Twitter a Groupon. Spoločnosť  sa začala označovať ako jedna z „najrýchlejšie rastúcich startupov na svete“.

Tržby rástli spolu s rastom používateľov, v prvom roku sa tržby spoločnosti Fab zvýšili 6-násobne, z 18 miliónov na 112 miliónov dolárov. Do konca roku 2012 Fab získal takmer 170 miliónov dolárov a jeho hodnota bola vyššia ako 500 miliónov dolárov. 

Neskôr dosiahla hodnotu až 900 miliónov dolárov, no portál Inc. uvádza, že sám Goldberg uviedol, že to bola len ilúzia a ani tento projekt nebol úspešný. Spoločnosť začala rýchlo míňať svoje úspory a rozširovať majetok, tržby však začali klesať, čo viedlo ku zániku spoločnosti.

Začiatkom roka 2015 dokončil dohodu so spoločnosťou PCH Innovations na predaj za údajne 15 miliónov dolárov.

Goldberg teraz vkladá nádej do novej platformy Moxie. „Nie som ten typ človeka, ktorý zaborí hlavu do piesku, ľahne si na pláž a vzdá sa,“ povedal pre the Hustle.

Zdroje: Tech Crunch, the Hustle, Inc.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá