Globálna kampaň vyzýva Burger King k ukončeniu ich nehumánnej praktiky, ktorá sa deje aj na Slovensku

  • Globálna bezklietková kampaň nalieha na Burger King, aby odstránil klietky zo svojej dodávateľskej siete
  • Koalícia vyše 80 neziskových organizácií vyzýva jednu z najväčších reštauračných sietí, aby na celom svete používala výhradne bezklietkové vajcia
burgerkingbrutality.com
  • Globálna bezklietková kampaň nalieha na Burger King, aby odstránil klietky zo svojej dodávateľskej siete
  • Koalícia vyše 80 neziskových organizácií vyzýva jednu z najväčších reštauračných sietí, aby na celom svete používala výhradne bezklietkové vajcia

Koalícia Open Wing Alliance, ktorej súčasťou je aj slovenské ochranárske združenie Humánny pokrok, dnes spustila rozsiahlu globálnu bezklietkovú kampaň proti značke Burger King.

Táto prevratná kampaň vedená viac než 80 významnými organizáciami na ochranu zvierat vyzýva jednu z vedúcich sietí rýchleho občerstvenia, aby zo svojej dodávateľskej siete odstránila klietky a zaviazala sa odoberať výhradne bezklietkové vajcia. 

PRIESKUM: Nevieme, čo kupujeme. Viac ako polovica Slovákov nerozumie tomu, čo je na obale vajíčok

Medzinárodná kampaň je vedená členskými organizáciami globálnej koalície Open Wing Alliance, ktoré sa spojili, aby zlepšovali životné podmienky sliepok vo veľkochovoch na celom svete.

Globálna bezklietková kampaň cielená na Restaurant Brands International spája sily 80 vplyvných zvieracoprávnych organizácií z mnohých krajín, aby spoločnosť motivovala prevziať zodpovednosť za zlepšenie praktík, ktoré sa odohrávajú v rámci jej dodávateľskej siete.

Dôležitá príležistosť

„Ako jedna z vedúcich sietí rýchleho občerstvenia na významných trhoch po celom svete má Burger King zodpovednosť adresovať utrpenie, ktoré denne pociťujú zvieratá v jeho dodávateľskej sieti,“ povedala Alexandria Beck, riaditeľka Open Wing Alliance.

„Burger King má príležitosť zlepšiť životy miliónov nosníc a byť prvou poprednou sieťou rýchleho občerstvenia, ktorá si osvojí skutočne globálnu bezklietkovú politiku.“

Podporuješ, aby sa Burger King vzdal vajec z klietkového chovu?

Burger King, vlastnený spoločnosťou Restaurant Group International, už podnikol prvé kroky na zlepšenie životných podmienok zvierat vo svojej dodávateľskej sieti. Problém je však stálé na svete, nakoľko jeho súčasná politika nepokrýva všetky krajiny, kde pôsobí.

Spoločnosť tak stále podporuje utrpenie nosníc v rámci jej obchodných lokalít po celom svete. S výnimkou Thajska a Indonézie nemá tento reštauračný gigant v Ázii, kde tvoria vajcia podstatnú časť jeho menu, žiadne záväzky na ochranu zvierat.

„Burger King so svojou súčasnou politikou na ochranu sliepok zaostáva za štandardmi ostatných významných svetových spoločností. Klietkový chov so svojou krutosťou nemá v 21. storočí čo hľadať. Preto spolu s Open Wing Alliance Burger King vyzývame, aby ukázal, že to s ochranou zvierat myslí vážne a zverejnil globálny záväzok ukončiť používanie klietkových vajec,“ vyjadril sa pre Startitup Martin Smrek, predseda občianskeho združenia Humánny pokrok, ktoré presadzuje ukončenie klietkových chovov sliepok na Slovensku.

zdroj: burgerkingbrutality.com

Vajcia v globálnej dodávateľskej sieti značky Burger King pochádzajú z veľkochovov, kde sú sliepky zatvorené v tesných, špinavých klietkach. Tieto klietky sú tak malé a preplnené vtákmi, že v nich sliepky nedokážu robiť nič, čo je pre ne prirodzené alebo dôležité. 

Vlna významných spoločností v rôznych odvetviach po celom svete sa zbavuje klietok a dopyt zákazníkov po bezklietkových vajciach rastie. Globálne záväzky na ukončenie používania krutých klietok prijali niektoré z najväčších spoločností sveta.

Medzi nimi je napríklad Unilever, Nestle, Aldi, InterContinental Hotels, Sodexo, Mondelez, Compass Group, Shake Shack, Metro, Costa Coffee a Barilla. Burger King sa však k tomuto hnutiu za lepšie zaobchádzanie so zvieratami na celom svete nepripojil. 

Súčasťou kampane na Slovensku je aj slovenská petícia, ktorú môže verejnosť podpísať a vyzvať tak Burger King, aby ukončil používanie klietkových vajec vo svojich prevádzkach na celom svete.

Open Wing Alliance bude viesť kampaň so záplavou reklám a akcií na sociálnych sieťach a 28. októbra sa tisícky aktivistov z celého sveta zapoja do akčného dňa v koordinovanej snahe podnietiť Restaurant Brands International k záväzku globálne skoncovať s klietkami.

Zdroje: Humánny Pokrok, burgerkingbrutality.com

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Podcast s Romčom] V kryptomenách je už 500 miliárd dolárov. Cez koronu narástli o šialených 40 percent

Najnovšie