Google má na krku žalobu od Heureky. Tá pýta od giganta viac ako 52 miliónov eur

  • Uprednostňovali vlastný porovnávač cien pred konkurenciou
  • Deje sa tak už po druhýkrát za tri roky
 srcset
Unsplash.com/Nathana Reboucas, Campaign Creators
  • Uprednostňovali vlastný porovnávač cien pred konkurenciou
  • Deje sa tak už po druhýkrát za tri roky

Deje sa tak už po druhýkrát za tri roky. Tento raz ich žaluje česká spoločnosť Heureka. Dnes na Mestskom súde v Prahe podali sťažnosť, pretože americká spoločnosť uprednostňovala vo vyhľadávaní zrovnávačov cien svoj vlastný Google Shopping pred konkurenčnými, píše Lupa.cz.

Heureka požaduje náhradu ušlého zisku vo výške  1 394 857 000 českých korún, čo je v prepočte približne 52 022 332 eur.

Finančný trest už dostali 

Bolo to v roku 2017, konkrétne 27. júna, teda takmer na deň presne. Vtedy dostali pokutu od Európskej komisie a na tú dobu išlo o rekordnú sumu, ktorá predstavovala 2,4 miliardy eur.  Aj vtedy bol princíp podobný.

Podľa zistení Komisie poskytoval vyhľadávač Google nezákonnú výhodu svojej vlastnej službe porovnávania cien s názvom Google Product a zároveň spôsobil, že konkurenčné služby porovnávania cien mali v jej výsledkoch vyhľadávania cielene nižšie umiestnenie,“ uviedla pre Aktuality.sk Zuzana Havranová, zástupkyňa Európskej komisie na Slovensku.

Dve tváre H&M. Spolupracovali s Madonnou, o pár rokov neskôr v ich továrňach makali deti 12 hodín denne

Spoločnosť Google sa v tom čase proti obvineniu odvolala, a tak je prípad aj po troch rokoch stále v procese riešenia.

Teraz ide o takzvanú follow-on žalobu, píše portál Lupa.cz. 

Nedokazujeme zneužitie dominantného postavenia, využívame to, že toto zneužitie už preukázala Európska komisia v roku 2017. Je to dokázané a je to fakt. Žalobu podávame na český súd na americký Google, pretože práve ich komisia označila ako vinníka,“ vysvetľuje Tomáš Braverman, CEO spoločnosti Heureka Group.

Ušlý zisk

Spoločnosť Heureka Group ho stanovila na výšku viac ako 52 miliónov eur. Je to čiastka, ktorú počítali od vstupu reklám s informáciami o produktoch (PLA, Product Listing Ads) na trh až do času, kedy začal fungovať porovnávací mechanizmus. Ide o rozmedzie marec 2013 až jún 2017. 

Sumu vyčíslil renomovaný znalecký ústav Apogeo a Heureka sa rozhodla v rámci ušlého zisku použiť najnižšiu možnú sumu, ktorú im ústav odporučil.

Zdroje: lupa.cz, aktuality.sk

Najnovšie video