„Som šéfov kamarát, chovaj sa podľa toho!“ Ľudia z gastra sa s nami podelili o bizarné príbehy, ktoré jednoducho nevymyslíš

  • Ak si niekedy robil v gastre, určite si zažil poriadne bizarné príbehy
  • Pýtali sme sa čašníkov a kuchárov, s čím sa v práci stretli
gastro, zákazníci
Ilustračná fotografia, Unsplash/Marina Ambrosimova, Alex Voulgaris
  • Ak si niekedy robil v gastre, určite si zažil poriadne bizarné príbehy
  • Pýtali sme sa čašníkov a kuchárov, s čím sa v práci stretli

Ak si niekedy pracoval ako čašník či kuchár, určite máš v talóne zopár historiek, ktoré naozaj stoja za to. Zákazníci totiž dokážu často prísť s nelogickými požiadavkami, prípadne už od dverí oznamujú, že poznajú šéfa a žiadajú si nadštandardný servis. Iní si zas myslia, že čašník za dvojeurový tringelt kvôli nim celý rád nechá otvorené aj o dve hodiny dlhšie. 

Mať zopár rokov za spolubývajúceho kuchára úplne zmenilo môj pohľad na túto prácu, ale aj celkovo na prácu v gastre. Okrem toho, že som ho prvé týždne vôbec nevidel, len cez dvere počul, ako okolo 1 v noci prichádza z roboty a ráno zas do nej prvý beží, ma prekvapovali aj jeho príhody z kuchyne a reštaurácie, keď už sme sa konečne aspoň sem-tam stretli.

Ako som postupne spoznával ďalších ľudí z tohto „fachu“, zistil som, že veľmi podobné príbehy a zážitky má úplne každý a dokonca je celkom jedno, či dotyčný robí v drahšej reštaurácii v Bratislave, alebo v nejakej malej v niektorom z regiónov Slovenska. Isté typy ľudí sa jednoducho objavujú všade – celoplošne.

Inšpiráciu na vznik tohto článku som preto nemusel veľmi hľadať. Vznikala po často náhodných rozhovoroch s kuchármi a čašníkmi naprieč Slovenskom – od zamestnancov známych a prestížnych bratislavských reštaurácií cez podniky v krajských mestách až po malé v regionálnych mestečkách a obciach. 

Priznávam, až pri ich počúvaní som si aj ja začal viac uvedomovať isté hlúposti a komplikácie, ktoré im zákazníci robia denne. Okrem pobavenia, ktoré ti tento text zjavne prinesie, je aj uvedomenie si vlastných chýb jeden z dôvodov, prečo sa o ich bežné skúsenosti oplatí podeliť.

Objednávky pár minút pred zatvorením a „šéfovi kamaráti“

Medzi „obľúbené“ typy ľudí všetkých kuchárov a čašníkov patria nepochybne tí, ktorí prídu len pár minút pred zatvorením a začnú objednávať, vysedávať. Jeden pán tak do nemenovaného bratislavského podniku chodí takmer pravidelne a väčšinou si dá len čaj, pri ktorom sedí a sedí… a zamestnanci čakajú. „Myslíme si, že nemá peniaze, no chce niekam vypadnúť,“ hľadajú dôvod tohto pre nich dosť otravného zvyku.

Opačným extrémom je veľká skupina ľudí, ktorá sa zjaví doslova len pár minút pred zatvorením kuchyne a začne objednávať jedlá. Kuchár už v takomto čase zvykne umývať kuchyňu a pripravovať si ju pomaly na ďalší deň. Všetko vlastne môže začať robiť odznovu.

Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá